Lundgrens fiske - snabba som tusan! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lundgrens fiske - snabba som tusan!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Okej.. men jag fattar fortfarande inte skämtet?

Kommentera

Flygfisken - ta en titt på http://www.mtv.com/onair/dyn/punkd/s...questid=346980 om du inte redan stirrat dig blind på MTV där finns några avsnitt. Då fattar du vad Ashton pysslar med och vad skämtetinnebar. Punk´d yet?

Kommentera

I emailed an order to PA at 17,50 yesterday afternoon, it came this morning! It dont get better than that!! A few other tackle shops in Sweden could well do with taking a leaf out PAs book,

William..
        I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Ursprungligen postat av Waterlog
          I emailed an order to PA at 17,50 yesterday afternoon, it came this morning! It dont get better than that!! A few other tackle shops in Sweden could well do with taking a leaf out PAs book,

William..

Only complaint is! Stop sending the bloody caps, i dont know what to do with them all!
          Senast ändrad av Shanghai Lilly; 2005-08-28, 17:42.
          I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Hemligheten är väl att PA är gammal postis, lite som MIB2 och utomjordingarna som jobbar på USPS.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Kan i viss mått förstå Flygfisken. Fast jag känt PA i massa år. Det är inte säkert att det var han som gjorde orden. Det viktigaste för mig när jag köper från nätet. Grejerna ska vara dom rätta. Rabatt är inget man räknar med när man köper över nätet. Aldrig fått det från Bass Pro. Inte heller från CDON, Ginza, Amazon eller andra ställen från nätet. Det är skillnad om man handlar direkt från butiken på plats. Då får man vara lite arab. Och det spelet känner sportfiske försäljarna till. Brukar tipsa folk att handla hos PA eller Söderbutiken. Säg att Elanen skickad dej till Södersbutiken som exempel. Och han lovat rabatt om du handlar där. Skulle då min adept inte fått nån rabatt. Då blir jag sur som ättika. För hur skulle många av dessa normalt bra butiker klara sig utan oss gamla rävar. Dom som har visdom och kan hjälpa folk till rätt fiskegrejor och bra fiskevatten. Flygfisken, ta det inte personligt. Bara för att som du säger en dum norrlänning. Jag tycker om du fick dina varor som du skulle. Att vid nästa order påpeka att rabatten var lite snål. När du handlade för 3500 kr. Tycker att du skulle fått minst 10 %. Men sluta inte att handla där för det. Jag har också fått dålig rabatt hos C:A Carlsson ett par gånger. Men det var nog att han är ojämn på just dessa rabatter. Ibland kunde dom vara grymt bra. Till nästa gång dåliga. Normalt brukar det vid köp personligen i butik ligga på runt 15 %. Men då får man ju hävda sin rätt. Är man med i vissa fiskeklubbar i Stockholm har man rabatt på 10%-15%. Så det är i Stockholm vanligt med rabatt. Så stå på dig. Maila PA eller fråga honom på Fiske.nu om varför du fick dålig rabatt. MVH Gunnar (Elanen) Jansson.
              Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Förlåten...

Ursprungligen postat av elanen
                Kan i viss mått förstå Flygfisken. Fast jag känt PA i massa år. Det är inte säkert att det var han som gjorde orden. Det viktigaste för mig när jag köper från nätet. Grejerna ska vara dom rätta. Rabatt är inget man räknar med när man köper över nätet. Aldrig fått det från Bass Pro. Inte heller från CDON, Ginza, Amazon eller andra ställen från nätet. Det är skillnad om man handlar direkt från butiken på plats. Då får man vara lite arab. Och det spelet känner sportfiske försäljarna till. Brukar tipsa folk att handla hos PA eller Söderbutiken. Säg att Elanen skickad dej till Södersbutiken som exempel. Och han lovat rabatt om du handlar där. Skulle då min adept inte fått nån rabatt. Då blir jag sur som ättika. För hur skulle många av dessa normalt bra butiker klara sig utan oss gamla rävar. Dom som har visdom och kan hjälpa folk till rätt fiskegrejor och bra fiskevatten. Flygfisken, ta det inte personligt. Bara för att som du säger en dum norrlänning. Jag tycker om du fick dina varor som du skulle. Att vid nästa order påpeka att rabatten var lite snål. När du handlade för 3500 kr. Tycker att du skulle fått minst 10 %. Men sluta inte att handla där för det. Jag har också fått dålig rabatt hos C:A Carlsson ett par gånger. Men det var nog att han är ojämn på just dessa rabatter. Ibland kunde dom vara grymt bra. Till nästa gång dåliga. Normalt brukar det vid köp personligen i butik ligga på runt 15 %. Men då får man ju hävda sin rätt. Är man med i vissa fiskeklubbar i Stockholm har man rabatt på 10%-15%. Så det är i Stockholm vanligt med rabatt. Så stå på dig. Maila PA eller fråga honom på Fiske.nu om varför du fick dålig rabatt. MVH Gunnar (Elanen) Jansson.

Bra skrivet´Gunnar! Jag tänker inte pm,a PA om detta, just för att jag borde gjort det för längesen... kan inte säga såhär: tjena, jag beställde grejor för 3500kr för 2 år sen å jag fick dålig rabatt... ja, du fattar nog min poäng!
                Jag kommer nog handla från lundgrens ändå (i nödfall) är nämligen sugen på 1 eller 2 st Helltail till! gillar verkligen helltailen, så jag ska nog köpa lite andra färger på kroppen, typ regnbågen, sen hade jag tänkt beställa 2 eller 3 st super sandra jiggar också:-)

Vi hörs Gunnar. MVH/Fredde.

Kommentera

Flygfisken

Bra Flygis, ge inte upp. Som sagt viktigast att varorna kommer snabbt. Och att det är rätt produkter. Om du har vägarna förbi i Stockholm. Gå då in till Lundgrens och snacka med PA. Nån mer trevlig prick får du leta efter. Svårt att gå där i från. Flygis, satsa du på ett par jerksbeten. Och fiska slut dom på surgäddor. Är det dåligt utbud där du bor. Klart Härnösand låter ju lite långt. Det är ju mest prickfiske i dom där trakterna. Fast du är nog nästan ensam om att jörka föstår jag. Hare bra MVH Gunnar Jansson.
                  Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Jag ska göra det om jag har vägarna förbi! Utbudet på fiske är väldigt bra för min del där jag bor:-) jag skulle aldrig åka in till härnösand å fiska... fiske för mig, hör inte ihop med stadsdelar och större städer, nog för att H-sand är en liten stad men... Fiske är på landet där jag bor:-) Prickfiske? vad är det?
                    Jag är ingen riktig Jerkare serru, lite av en allroundfiskare du pratar med:-)
                    Ja, det är inte så många här uppe som vet vad JERK är... men det sprider sig även här, sakta men säkert!
                    Vi hörs/Fredrik Bergtström.

Ursprungligen postat av elanen
                    Bra Flygis, ge inte upp. Som sagt viktigast att varorna kommer snabbt. Och att det är rätt produkter. Om du har vägarna förbi i Stockholm. Gå då in till Lundgrens och snacka med PA. Nån mer trevlig prick får du leta efter. Svårt att gå där i från. Flygis, satsa du på ett par jerksbeten. Och fiska slut dom på surgäddor. Är det dåligt utbud där du bor. Klart Härnösand låter ju lite långt. Det är ju mest prickfiske i dom där trakterna. Fast du är nog nästan ensam om att jörka föstår jag. Hare bra MVH Gunnar Jansson.

Kommentera

Har reklamerat ett spö och allt fungerade perfekt, det är vid reklamationer som man märker hur servicen egentligen är, hatten av...
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      130 svar
                      25 296 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                      6 svar
                      1 225 visningar
                      0 gillar