Lundgrens fiske - snabba som tusan! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lundgrens fiske - snabba som tusan!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Lundgrens snabba?

Har bara hört bra saker om Lundgrens.Verkar vara ett bra ställe att handla ifrån men är det verkligen dem som är så snabba?Visst de har väl säkert en som har hand om paketen så de plockas samma dag och kommer iväg.Men är det inte Posten som är de snabbaste ändå?? Det är ju de som kör paketen.

Kommentera

Butiker där man får rabatt utan att ens be om det är ju hel-ylle minst sagt! Som på sundbybergs sportfiske. "Vi säger 1000 kr jämt så har du fått lite rabatt" (ord.pris 1087 kr)

Konkurrensen hårdnar på sportfiskegrejor och med alla webshoppar som ploppar upp, stora tunga kedjor i stil med berras osv så är marginalerna mindre och mindre.

Tillverkarna förblir de stora vinnarna.

Hur kan en BFT titantafs kosta 89 kr och en Buster Jerk 129 kr?? Den ena kostar 0.50 kr att tillverka (max) och den andra kanske 20 kr??
      Min blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
        Butiker där man får rabatt utan att ens be om det är ju hel-ylle minst sagt! Som på sundbybergs sportfiske. "Vi säger 1000 kr jämt så har du fått lite rabatt" (ord.pris 1087 kr)

Konkurrensen hårdnar på sportfiskegrejor och med alla webshoppar som ploppar upp, stora tunga kedjor i stil med berras osv så är marginalerna mindre och mindre.

Tillverkarna förblir de stora vinnarna.

Hur kan en BFT titantafs kosta 89 kr och en Buster Jerk 129 kr?? Den ena kostar 0.50 kr att tillverka (max) och den andra kanske 20 kr??
        Välkommen att starta ditt eget företag och konkurrera ut dessa om det är sådana sjuka överpriser, akta så du inte vaknar mitt i drömmen bara
        sigpic

Kommentera

svårt (om inte omöjligt) att hitta bättre

jag måste säga att anledningen till att jag gick in i denna tråden vara för att se om lundgrens någonsin gjort sämre ifrån sig än 5/5 - jag handlar i stort sätt bara från lundgrens och är förvånad varje gång jag går därifrån över hur trevlig och hur generösa dom är, men hur som helst var det kul? eller åtminstone intressant att läsa om flygfiskens erfarenheter men efter att alla skrev påhopp mot honom blev ju attityden något sämre (vilket kanske inte är så konstigt, när det e ganska vanligt att man fäller ut taggarna om alla bråkar med en).
          jag tycker dock att alla skall få ha åsikter oavsett om det är en åsikt som går emot den man har själv (vilket alltså är förhållandet mellan flygfiskens och min åsikt). det enda negativa jag personligen kan säga om Lundgrens är att det alltid blir dyrare än man tänkt sig när man går in där, då man står och snackar erfarenheter och får tipps mm, så man köper med sig halva butiken, dock oftast med redig rabatt så det höga priset beror ju mer på deras stora sortiment och att jag är något av en shopaholic när jag skall köpa fiskeprylar...

Men som sagt 5/5 till Lundgrens om det nu räcker
          Senast ändrad av pigge; 2007-08-21, 10:15.

Kommentera

Det börjar bli tjatigt, men...

Lundgrensfiske på nätet har satt rekord i service!
            Klockan 16.29 igår så beställer jag lite grejor över nätet, 5 minuter senare ringer PA själv och diskuterar en vara son jag beställt. Klockan 9.00 på morgonen dan efter har jag allt i brevlådan. Tänk då på att jag bor långt ute på landsbygden i Skåne. Lysande service tycker jag.
            Senast ändrad av Kenzo; 2007-08-21, 11:40.

Kommentera

Kan bara instämma, vill man har grejorna fort ere Lundgrens som gäller. Dagen efter ligger postpaket i lådan och väntar. Är det ngn som inte finns/frågor får man ett tel.samtal med experthjälp.

Suveränt!
              sigpic

Kommentera

Synes de er fenomenalt gode på service, de ringer eller sender mail, kommer med alternativer hvis det skulle være manko og de er skit raske i forhold til utlevering til posten, da sliter jeg mer med AB.
                Bestilte varer hos de før jeg bestilte hos Lundgrensfiske men hvem kom først i posten, jo Lundgrens, pakken fra AB har ikke kommet i det hele tatt.

Tror nok de nettbutikkene som forstår at kunden er et gode og ikke en belastning vil i fremtiden se en økt omsettning, og vi fiskere er vel egentlig ikke så tålmodig, med go grunn. Det som er viktig er at man ikke gaper over for mye og vil bli stor,større,størst uten å ha forutsettninger for det.
                Det er lov å skynde seg langsomt, for service er ekstremt viktig for oss, kanskje viktigere en pris............

Hva som skjer hos AB vet jeg ikke, men det kan jo være en god forklaring på hvorfor de bruker lengre tid.
                Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Kommentera

EW, ABs drivmotor är i Tyskland och fiskar gädda....
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Beställde lina o beten igår, fick det idag vid lunch tid, och det var jäkligt imponerande med tanke på att jag bor på guta ön! ( brukar ta rätt lång tid att få hit varorna annars ).

Att linan var ett riktigt måndagsex var ju lite trist, men PA skickade en ny med en gång.. den kommer väll imorgon då? GO LUNDGRENS!
                    blaah

Kommentera

Ursprungligen postat av Flygfisken Visa inlägg
                      Shore, jag beställde jerkgrejor förra sommaren ifrån lundgrens, och det tog ca 2 dagar, däremot så tycker jag att attitudebaits är den bästa nätbutiken, otroligt snabba på leverans, 9 gånger av 10 så tar det 1 dag att få grejorna från attitudebaits!
                      En annan grej om lundgrens, som sagt så beställde jag ju jerkgrejor förra sommaren ifrån lundgrens, och jag hade kommit överens om att jag skulle få rabatt på priset, grejorna kostade ca 3500 kr, dom skulle dessutom bjuda på frakten, gissa vilken rabatt jag fick? jo 100 kr i rabatt när jag handlat för ca 3500!!! det lilla rabatt beloppet fanns liksom inte ens i mina värsta mardrömmar, tycker det var otrooooligt snålt av lundgrens!!! jag hade iaf räknat med minst 250 kr i rabatt, och hade vi kommit upp i 350 kr i rabatt, så hade ju det varit bara 10% avdraget på 3500 kr!
                      Nä, jag tycker det är synd att vara snåla, det är bla. på det viset som en handlare förlorar kunder, visst har dom ett jävligt fett å bra utbud på det mesta, men det spelar liksom ingen roll för mig när man vart snål, jag kommer inte att handla ifrån lundgrens i första taget iaf.

hela rabbatgrejen är ju en ganska lustig förekommelse i fiske industrn tycker jag alla som kliver in i en fiskebutik skall ha rabatt. brukar du glida in på ica och säga att jag vill ha rabatt på mjölken? inte? varför då du vill ju ha det på fiskegrejer. ändå måste du säkert vara mer stamkund hos ica än hos lundgrens.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      130 svar
                      25 196 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                      6 svar
                      1 212 visningar
                      0 gillar