Wittlock - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wittlock

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Idag med posten kom Vison Deep rullen.
    Så nu är detta med vadarstrulet över för min del. Det blev ett smidigt och tillfredsställande slut.

Kommentera

Tyvärr är ni långt ifrån ensamma om att det hackar i kommunikationen med Wittlock via nät order först och främst.

Med en viss förståelse för att det kan vara besvärligt att ha koll på hela lagret. Men den tiden får man ta sig om man vill vara seriös. Andra butiker klarar ju detta. Så varför inte Wittlock? Eller kanske man, om man nu inte har tid och möjlighet att låta den ordinarie personalen göra detta frekvent? Ska ta och anställa någon stackars arbetslös kille eller tjej som "lager ansvarig". Då skulle man ju få bra koll på lager innehållet.
      Och gör då livet lättare för både den människan man anställer, övrig butiks personal och kunderna. En win - win sits helt enkelt.

De flesta gånger det klagas på Wittlock, så handlar det just ofta om att saker är slut på lagret. Och att det då inte tas kontakt med kunden för att påpeka detta innan paketet lämnas över till posten. Så att kunden kan ges möjlighet till alternativa val. Utan när paketet väl kommer till kunden, så saknas en del grejor där vilka endast markerats på pack sedeln som varandes slut.

Följdaktligen, så kommer kunden att bli tvungen att göra en ny beställning på alternativa grejor hos Wittlock? Eller vända sig någon annanstans ( vilket är troligare ). Med ytterligare frakt avgifter och leverans tid som följd. Extra stressigt och förhöjt blod tryck blir det ju också om man beställt saker som man verkligen behöver till en nära förestående fiske resa och så strular det med leveransen.

Rykten ....både goda och dåliga färdas snabbt på nätet som bekant. Och börjar då ett antal missnöjda kunder höra av sig på forumen och butiks recensions sidorna på nätet? Och om det trots detta inte blir bot och bättring från butiken i fråga? Då får man ju lätt intrycket av att butiken / personalen skiter fullkomligt i om de förlorar kunder? Enligt det gamla talesättet " Förlorar du en? Så står dig tusen åter".

Tycker detta är mycket trist! Eftersom Wittlock annars har ett brett och bra sortiment av varor.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-05-05, 10:08.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Igår kom mina vadarstövlar som jag beställde från EL-GE i torsdags kväll. Hämtade ut dom idag. Snabbt. smidigt och krångelfritt.
        I paketet låg det även en tablettask Malaco PimPim.

Kommentera

Bra! Då har du dessutom tilltugg vid vattnet.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag själv fick paketet igår men jag hämtade idag. Mycket riktigt fick jag mina höftstövlar och i rätt modell och storlek. Från första ”försöket”. Wow!

Men, det finns alltid ett men... Jag vill inte skriva mer tills jag inte kontaktar Wittlock och få svar på min fråga.
            Tight lines!
            CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
              Bra! Då har du dessutom tilltugg vid vattnet.
              Det tilltugget försvann ruskigt snabbt redan vid köksbordet.

Kommentera

Ursprungligen postat av CDan Visa inlägg
                Jag själv fick paketet igår men jag hämtade idag. Mycket riktigt fick jag mina höftstövlar och i rätt modell och storlek. Från första ”försöket”. Wow!

Men, det finns alltid ett men... Jag vill inte skriva mer tills jag inte kontaktar Wittlock och få svar på min fråga.
                Så du fick dina vadare till slut.

Kommentera

Vadarna var fina. Jag var ute just efter sådan modell som höga vadarstövlar, alltså som hängs i livremmen. Jag ville ha nåt som andas och som man fortsätter använda sina vadarkängor. Just när jag metar (klassikt med flöte eller på botten, alltså inte havsmete eller sånt) sådana är perffa.

Jag brukar fiska från land eller i vatten max 30 cm djupt. När jag får större fisk eller vill jag kasta längre jag brukar ta några steg fram. Om jag har vanliga stövlar på mig jag måste hela tiden titta ner och kolla om vattnet är inte för djupt för att riskera bli blöt om fötterna. Då dessa vadarstövlar är perfekt: jag kan gå fram utan att titta ner och jag kan koncentrera mig på det jag gör just då.

Ett par vanliga höga stövlar tar lika mycket plats i bagaget som dessa vadarstövlar och ett par vadarkängor, och är tyngre också.

De ska användas flitigt.
                  Tight lines!
                  CDan

Kommentera

Tråkigt med dåliga leveranser.
                    Senast ändrad av karki; 2012-05-10, 10:20.
                    http://www.silverbums.com

Kommentera

Som återkoppling till “mitt” ärende. Wittlock har till slut tatt kontakt med mig och jag fick “kompensationen” som vi redan snackade om. Det löste sig på ett bra sätt fast att det tatt mycket tid.
                      Tight lines!
                      CDan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      130 svar
                      25 345 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                      6 svar
                      1 233 visningar
                      0 gillar