Ursprungligen postat av ABergstrom
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jula fiskekajak
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Martin_kung Visa inlägghttps://www.xxl.se/riot-distance-pad...117471_1_style
Har vägarna förbi XXL imorgon och ska titta på denna. Är 220 cm. Får se om det blir ett köp. Tycker även jag att den från biltema är lite för kort.
Dechatlon tar bara 45 spänn för frakt ska kolla vad xxl tar...
/GustavSenast ändrad av Husse0416; 2016-07-11, 21:17.
Kommentera
-
Kajakvagn!
Jag har ju en himla massa skrot på min kajak och att bära kajaken med allt monterat är ju inte att tänka på. Ofta kan man ju inte parkera precis vid vattnet och det blir ju en massa spring upp o ned till bilen med alla prylar. Beställe en kajakvagn på ebay för några veckor sedan som kom igår.
Jag hade mätt fel på avståndet på länshålen men lyckades korta bredden lite på vagnen som var för bred. Själva rören på vagnen är lite smala och trots gummi skydden på rören glappar det fram o tillbaks i länshålen när man rullar den vilket ju kan skada plasten inne i länshålen. Jag offrade 2 av pluggarna (har ändå redan beställt några reservpluggar) och gjorde hål i dom och pressar ner dom uppifrån över rören på vagnen så håller det sig stabilt. Verkar funka bra. Ska ner o testa på onsdag och campar ute en natt med kajaken.
Nattfiske planerat, antingen på Sövdesjön eller Snogeholm så då får jag chans att testa vagnen. Nu kan jag montera allt på kajaken bredvid bilen, lasta i fiskegrejorna o sen rulla ner till sjön, helt perfekt!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inläggJag har ju en himla massa skrot på min kajak och att bära kajaken med allt monterat är ju inte att tänka på. Ofta kan man ju inte parkera precis vid vattnet och det blir ju en massa spring upp o ned till bilen med alla prylar. Beställe en kajakvagn på ebay för några veckor sedan som kom igår.
Jag hade mätt fel på avståndet på länshålen men lyckades korta bredden lite på vagnen som var för bred. Själva rören på vagnen är lite smala och trots gummi skydden på rören glappar det fram o tillbaks i länshålen när man rullar den vilket ju kan skada plasten inne i länshålen. Jag offrade 2 av pluggarna (har ändå redan beställt några reservpluggar) och gjorde hål i dom och pressar ner dom uppifrån över rören på vagnen så håller det sig stabilt. Verkar funka bra. Ska ner o testa på onsdag och campar ute en natt med kajaken.
Nattfiske planerat, antingen på Sövdesjön eller Snogeholm så då får jag chans att testa vagnen. Nu kan jag montera allt på kajaken bredvid bilen, lasta i fiskegrejorna o sen rulla ner till sjön, helt perfekt!
[ATTACH=CONFIG]88338[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88339[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88340[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88341[/ATTACH]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ABergstrom Visa inläggSchysst vagn. Den där och sen ett fäste till cykeln så e man ju snabbt nere vid närmsta sjö utan att ta bilen.
Ska bli skönt slippa bära kajaken så långt nu i alla fall och som sagt slippa springa framm o tebaks med alla grejer från bilen.
Senast ändrad av Husse0416; 2016-07-12, 00:14.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inläggJag har ju en himla massa skrot på min kajak och att bära kajaken med allt monterat är ju inte att tänka på. Ofta kan man ju inte parkera precis vid vattnet och det blir ju en massa spring upp o ned till bilen med alla prylar. Beställe en kajakvagn på ebay för några veckor sedan som kom igår.
[ATTACH=CONFIG]88338[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88339[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88340[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88341[/ATTACH]
Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
[ATTACH=CONFIG]87961[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]87962[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]87963[/ATTACH]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggJag som trodde min vagnkonstruktion var unik så finns de färdiga att köpa på eBay.
Bra med de grövre rören på din vagn.
Tänkte bygga själv men när jag såg den jag köpte på ebay för 250 spänn kändes det inte lönt. Bara hjulen skulle gå på typ 150 spänn. Det är dock alltid roligare att göra saker själv.
Klokt med en vagn så man inte skada kajaken vid sjösättning o transport.
/Gustav
Kommentera
-
Va förbi XXL igår och klämde på : https://www.xxl.se/riot-distance-pad...117471_1_style
Svårt att få en uppfattning när dom ligger ner packade och delade i plast förpackning. Men den såg väl okej ut.
Blev dock inget köp då jag gärna vill titta på några fler alternativ först.
Fanns bara en dyrare variant som va svart och 4 delad. Säkert bra om man har ont om plats men inget som intresserar mig.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 792 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka