Jula fiskekajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jula fiskekajak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av ABergstrom Visa inlägg
    Precis den jag kollade på!
    Tack för tipset. De har ju tyvärr ingen butik i Skåne men ska kolla vad dom tar för frakten.

    Kommentera


    • https://www.xxl.se/riot-distance-pad...117471_1_style

      Har vägarna förbi XXL imorgon och ska titta på denna. Är 220 cm. Får se om det blir ett köp. Tycker även jag att den från biltema är lite för kort.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Martin_kung Visa inlägg
        https://www.xxl.se/riot-distance-pad...117471_1_style

        Har vägarna förbi XXL imorgon och ska titta på denna. Är 220 cm. Får se om det blir ett köp. Tycker även jag att den från biltema är lite för kort.
        Kanon. Skriv gärna dina intryck här i tråden om du kikat på paddeln. Har du tid så kolla den lite dyrare paddeln också.
        https://www.xxl.se/riot-marathon-pad...117472_1_style

        Dechatlon tar bara 45 spänn för frakt ska kolla vad xxl tar...

        /Gustav
        Senast ändrad av Husse0416; 2016-07-11, 21:17.

        Kommentera


        • Kajakvagn!

          Jag har ju en himla massa skrot på min kajak och att bära kajaken med allt monterat är ju inte att tänka på. Ofta kan man ju inte parkera precis vid vattnet och det blir ju en massa spring upp o ned till bilen med alla prylar. Beställe en kajakvagn på ebay för några veckor sedan som kom igår.
          http://www.ebay.com/itm/351669363510...%3AMEBIDX%3AIT
          Jag hade mätt fel på avståndet på länshålen men lyckades korta bredden lite på vagnen som var för bred. Själva rören på vagnen är lite smala och trots gummi skydden på rören glappar det fram o tillbaks i länshålen när man rullar den vilket ju kan skada plasten inne i länshålen. Jag offrade 2 av pluggarna (har ändå redan beställt några reservpluggar) och gjorde hål i dom och pressar ner dom uppifrån över rören på vagnen så håller det sig stabilt. Verkar funka bra. Ska ner o testa på onsdag och campar ute en natt med kajaken.
          Nattfiske planerat, antingen på Sövdesjön eller Snogeholm så då får jag chans att testa vagnen. Nu kan jag montera allt på kajaken bredvid bilen, lasta i fiskegrejorna o sen rulla ner till sjön, helt perfekt!


          Click image for larger version

Name:	20160710_171838.jpg
Views:	1
Size:	624,4 KB
ID:	1782033Click image for larger version

Name:	20160710_171846.jpg
Views:	1
Size:	665,1 KB
ID:	1782034Click image for larger version

Name:	20160710_171859.jpg
Views:	1
Size:	712,4 KB
ID:	1782035Click image for larger version

Name:	20160710_171929.jpg
Views:	1
Size:	636,4 KB
ID:	1782036

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
            Jag har ju en himla massa skrot på min kajak och att bära kajaken med allt monterat är ju inte att tänka på. Ofta kan man ju inte parkera precis vid vattnet och det blir ju en massa spring upp o ned till bilen med alla prylar. Beställe en kajakvagn på ebay för några veckor sedan som kom igår.
            http://www.ebay.com/itm/351669363510...%3AMEBIDX%3AIT
            Jag hade mätt fel på avståndet på länshålen men lyckades korta bredden lite på vagnen som var för bred. Själva rören på vagnen är lite smala och trots gummi skydden på rören glappar det fram o tillbaks i länshålen när man rullar den vilket ju kan skada plasten inne i länshålen. Jag offrade 2 av pluggarna (har ändå redan beställt några reservpluggar) och gjorde hål i dom och pressar ner dom uppifrån över rören på vagnen så håller det sig stabilt. Verkar funka bra. Ska ner o testa på onsdag och campar ute en natt med kajaken.
            Nattfiske planerat, antingen på Sövdesjön eller Snogeholm så då får jag chans att testa vagnen. Nu kan jag montera allt på kajaken bredvid bilen, lasta i fiskegrejorna o sen rulla ner till sjön, helt perfekt!


            [ATTACH=CONFIG]88338[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88339[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88340[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88341[/ATTACH]
            Schysst vagn. Den där och sen ett fäste till cykeln så e man ju snabbt nere vid närmsta sjö utan att ta bilen.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av ABergstrom Visa inlägg
              Schysst vagn. Den där och sen ett fäste till cykeln så e man ju snabbt nere vid närmsta sjö utan att ta bilen.
              Denna är ganska smal. Skulle jag välja att cykla med kajaken skullle jag nog satsa på en vagn med större hjulvidd och kanske större hjul risken är väl att den kan välta annars. Men visst en kort bit i sakta mak skulle säkert funka med en sån här vagn också.

              Ska bli skönt slippa bära kajaken så långt nu i alla fall och som sagt slippa springa framm o tebaks med alla grejer från bilen.
              Senast ändrad av Husse0416; 2016-07-12, 00:14.

              Kommentera


              • Husses kajak börjar likna en pansarkryssare...
                Senast ändrad av lausvik; 2016-07-12, 13:25.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
                  Jag har ju en himla massa skrot på min kajak och att bära kajaken med allt monterat är ju inte att tänka på. Ofta kan man ju inte parkera precis vid vattnet och det blir ju en massa spring upp o ned till bilen med alla prylar. Beställe en kajakvagn på ebay för några veckor sedan som kom igår.
                  http://www.ebay.com/itm/351669363510...%3AMEBIDX%3AIT
                  Jag hade mätt fel på avståndet på länshålen men lyckades korta bredden lite på vagnen som var för bred. Själva rören på vagnen är lite smala och trots gummi skydden på rören glappar det fram o tillbaks i länshålen när man rullar den vilket ju kan skada plasten inne i länshålen. Jag offrade 2 av pluggarna (har ändå redan beställt några reservpluggar) och gjorde hål i dom och pressar ner dom uppifrån över rören på vagnen så håller det sig stabilt. Verkar funka bra. Ska ner o testa på onsdag och campar ute en natt med kajaken.
                  Nattfiske planerat, antingen på Sövdesjön eller Snogeholm så då får jag chans att testa vagnen. Nu kan jag montera allt på kajaken bredvid bilen, lasta i fiskegrejorna o sen rulla ner till sjön, helt perfekt!


                  [ATTACH=CONFIG]88338[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88339[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88340[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88341[/ATTACH]
                  Jag som trodde min vagnkonstruktion var unik så finns de färdiga att köpa på eBay.

                  Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg

                  [ATTACH=CONFIG]87961[/ATTACH]

                  [ATTACH=CONFIG]87962[/ATTACH]

                  [ATTACH=CONFIG]87963[/ATTACH]

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                    Jag som trodde min vagnkonstruktion var unik så finns de färdiga att köpa på eBay.
                    Snyggt bygge!
                    Bra med de grövre rören på din vagn.
                    Tänkte bygga själv men när jag såg den jag köpte på ebay för 250 spänn kändes det inte lönt. Bara hjulen skulle gå på typ 150 spänn. Det är dock alltid roligare att göra saker själv.
                    Klokt med en vagn så man inte skada kajaken vid sjösättning o transport.
                    /Gustav

                    Kommentera


                    • Va förbi XXL igår och klämde på : https://www.xxl.se/riot-distance-pad...117471_1_style
                      Svårt att få en uppfattning när dom ligger ner packade och delade i plast förpackning. Men den såg väl okej ut.
                      Blev dock inget köp då jag gärna vill titta på några fler alternativ först.
                      Fanns bara en dyrare variant som va svart och 4 delad. Säkert bra om man har ont om plats men inget som intresserar mig.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 557 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka
                       
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 16:48
                      27 svar
                      13 837 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Mudwater  
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      20 svar
                      2 018 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      303 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 19:14
                      34 svar
                      4 238 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X