Ursprungligen postat av McPehrson
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vexilar Sonarphone ekolod tråden
Collapse
X
-
Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggHar ni inga bilder på era suveräna billiga ekolod i drift?? skulle tro att det är bra mycket mer i prestanda än bara den ordentliga vattentäta skärmen som skiljer mellan dessa ekolod och t.ex en HDS 7:a ...eller?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inläggDet är klart att det är stor skillnad mot t.ex. HDS 7, men om du jämför vad du får i en Vexilar Sonarphone med vad du får i ett annat lod som kostar runt 1500 pix, så skulle jag säga att Vexilar är mkt prisvärt. Och vi har nog bara sett början av teknikutvecklingen här, det här kommer gå rasande fort när ett par aktörer till hakar på.Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Den stora skillnaden mellan detta och andra "riktiga" lod i samma prisklass är att Vexilar har skvallerfönster och färg, något man inte får för 1500 kr om man köper ett nytt komplett lod. Jag tycker det verkar som man får mycket för pengarna, inte att jämföra med HDS 7 eller liknande dock men det är ju i en annan prisklass helt och hållet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggHar ni inga bilder på era suveräna billiga ekolod i drift?? skulle tro att det är bra mycket mer i prestanda än bara den ordentliga vattentäta skärmen som skiljer mellan dessa ekolod och t.ex en HDS 7:a ...eller?
Vad säger en bild dig?
Ladda ner appen och kika runt på demo uppspelningen om du vill bilda dig en uppfattning, eller bjud med nån i din båt som kan ta med sig sin Vexilar sonarphone.
Trotts 1500kr klassen kan jag lova dig att den går att jämföra med dyrare modeller!
Kommentera
-
tror alldeles säkert det funkar till belåtenhet...och är ordentligt mycket pang för pengarna.....akilleshälen är väl just skärmarna...
I-fån och Pad är ju så långt ifrån fukttåligt som går att komma....mer fuktkänsliga då...men alternativ finns ju...padden må ju
vara 9" men I-fånen måste ju nästintill vara rena skämtet att titta i...
bra dock att nån släpper en sån här produkt som får de andra att tänka efter lite...Never let your memories be greater then your dreams...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggI-fån och Pad är ju så långt ifrån fukttåligt som går att komma....mer fuktkänsliga då...men alternativ finns ju...padden må ju
vara 9" men I-fånen måste ju nästintill vara rena skämtet att titta i...och där finns både vattentäta och stöttåliga modeller.
Kommentera
-
Vexilar Sonarphone ekolod tråden
Men vilken platta skulle funka? Jag har bara erfarenhet av äppelgrejer. Dessa är ju inte speciellt fukttåliga som sagt.
Sitta med telefonskärm är ju inte aktuellt.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Xperia Z2 men då får du plussa på närmare5-6000 på detta lod...nöj dig med en vattentålig
Z och du klarar dig med 3500:-Senast ändrad av byggarn; 2014-05-03, 20:16.Never let your memories be greater then your dreams...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Miller_timeBlev ett nytt lod och med det en 3-in-1 givare som ska monteras.
Velar lite mellan dessa...1 Foto-
Kanal: Elektronik
2025-04-07, 20:45 -
-
av NewbornSom rubriken lyder, var ska jag sätta givaren till ekolodet på akterspegeln?
Det är en Ryds 510...1 Foto-
2025-04-08, 11:59 -
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
2024-07-14, 19:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
128 209 visningar
0 gillar
|