"Kinaskit" - Recensionstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kinaskit" - Recensionstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Med andra ord skulle jag inte räkna med att det var äkta Gore Tex i byxorna, trots märkena..

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av gälk Visa inlägg
      Hur är storlekarna? Längd vikt på dig samt vikten storlek tog du?
      Är det med "gore tex"?
      Jag är på 78 pannor med taxben, gick efter deras måttlista och byxorna satt perfekt med låsning nertill(L)
      Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
      Länken funkar inte för mig...
      en annan säljare av samma produkt och pris
      http://www.aliexpress.com/item/Men-s...293673963.html
      Ursprungligen postat av gälk Visa inlägg
      Inte för mig nu heller
      Ursprungligen postat av lintrassel Visa inlägg
      Dom verkar ha tagit bort varan. Kan ha att göra med att det med största sannorlikhet var en piratkopia på North Face. När jag tittade på bilderna var det "blurrade" områden över märkena på byxorna men man kunde ändå klart tyda Nort Face märket och texten.
      troligtvis fake som allt annat verkar vara därifrån tyvärr, byxorna känns helt okej i tyget samt att man kan ta bort innefodret som gör att man kan ha byxorna sommar som vinter.
      My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
      lord how i will miss that woman...

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av celtic Visa inlägg
        Jag är på 78 pannor med taxben, gick efter deras måttlista och byxorna satt perfekt med låsning nertill(L)

        en annan säljare av samma produkt och pris
        http://www.aliexpress.com/item/Men-s...293673963.html



        troligtvis fake som allt annat verkar vara därifrån tyvärr, byxorna känns helt okej i tyget samt att man kan ta bort innefodret som gör att man kan ha byxorna sommar som vinter.
        Okej, jag var både för lång och fet

        Kommentera


        • Köpte här om dagen ett kit med teleskopspö och en haspelrulle med en tunn nylonlina. Kitet kostade 299kr på rea. Köpte det mest för att ha någonting på västkusten då allt min dyrare ligger vid sommarhuset utanför stockholm.
          Var ute en runda i dag i solen. Andra kastet så gick linan av i luften och jiggen med tafs och allt for i drickat. Jag hade med mig en stor uppsättning av jiggar så jag satte bara på nya. 2st till gick bort när dom fastnade i något. Den 4de högg nånting på men efter 5 sekunder så gick även den linan av. :P

          Spöt och rullen känns iofs okej. Så ska nog bara lägga lite pengar på en bättre lina. och lite nya jiggs. :P

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Svanholm Visa inlägg
            Köpte här om dagen ett kit med teleskopspö och en haspelrulle med en tunn nylonlina. Kitet kostade 299kr på rea. Köpte det mest för att ha någonting på västkusten då allt min dyrare ligger vid sommarhuset utanför stockholm.
            Var ute en runda i dag i solen. Andra kastet så gick linan av i luften och jiggen med tafs och allt for i drickat. Jag hade med mig en stor uppsättning av jiggar så jag satte bara på nya. 2st till gick bort när dom fastnade i något. Den 4de högg nånting på men efter 5 sekunder så gick även den linan av. :P

            Spöt och rullen känns iofs okej. Så ska nog bara lägga lite pengar på en bättre lina. och lite nya jiggs. :P


            Tror nog du hamnat fel, detta är en tråd för folk som beställt fiskeutrustning från kina att dela med sig och recensera sakerna.

            Dessutom så har du ju imte skrivit vad för saker du köpt...

            Kommentera


            • Fast i detta fall är det nog inte linan det är fel på. Jag skulle kolla spöringarna om jag vore dig. I synnerhet om ringarna är keramiska blir det som knivar som kapar linan om en flisa trillat ur.
              Råkade själv ut för detta på mitt nya Daiwa Excelerspö där jag skickade två Baby Busters till horisonten innan jag upptäckte skadan.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
                Tror nog du hamnat fel, detta är en tråd för folk som beställt fiskeutrustning från kina att dela med sig och recensera sakerna.

                Dessutom så har du ju imte skrivit vad för saker du köpt...
                Aha! My bad! Trodde det var en generell tråd för kina-skit. Köpte mitt set i en butik i Gbg. Stod Made in China på kartongen.


                Linan gick inte av vid spöt. Utan mer vid draget. Dessutom kunde jag kapa linan genom att utan problem dra isär den med två händer.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Doc. Visa inlägg
                  Rådfrågning:
                  ni som har beställt dessa tailbeten (typ 80% av alla reviews är av svenskar haha), hur lång tid tog det innan ni fick dom skeppade? har endast några få dagar kvar innan "your order will be cancelled if the shipment has not been made within blablalba". Skickade iväg ett meddelande till säljaren för några dagar sen men har inte fått något svar, nåt jag bör oroa mig för?



                  Och som en liten sidenote, nån som har testat blank lures (ej färdigställda beten) från wLures? La en beställning 13 blanka beten, 30 trekrok, 50 fjäderringar, 20 krokskydd, 50 ögon och en alabama rig för 15 euro. Hade ju varit sjukt kul om det faktiskt är så att resultatet blir en hög egenmålade plastbeten som faktiskt fungerar. =) uppdatera om kvaliteten när jag fått grejerna
                  Det tog nog lätt 60dagar för mig, men dom har levererat bra med gädda iaf inga monster med många krokarna som följde med känns fortfarande vassa efter flera gäddor.

                  Kommentera


                  • Har ni några tips på spinnrullar? Finns ju en hel del runt 300:- på ebay...

                    Kommentera


                    • Är det någon som testat dessa och har nå uttalande om gången på detta bete?

                      http://www.aliexpress.com/item/8-seg...294696905.html

                      De ser rätt heta ut

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 195 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 240 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 516 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      52 svar
                      12 441 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      714 svar
                      60 357 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Robbe511  
                      Arbetar...
                      X