Kostar 17£. De säljer också lösa stjärnhjul för 14£.
Jag har den där huvudbussningen i en av mina rullar. Ville testa bara för att det var kul. Lagret gör ingen som helst nytta men om de istället kunde göra en bussning med en finare stigning på gängorna så..
Det skulle till gå att förstora huvuddrevet om man gör om vevgaveln lite. Tittar man på Mörrum SX mag och jämför den med Mörrum SX ultra mag så har man gjort huvuddrevet mycket större och låter det sticka ut lite på undersidan på Ultra Mag. På ungefär samma sätt som man gjort med i stort sätt alla LP rullar oavsett fabrikat. En ny bottenplatta, ny placering av veven och ett ny gavel. Lite justering av delarna inuti lär också behövas men det är knappast heller någon raketforskning. Gissningsvis anser ABU och alla andra att de runda rullarna har tillräcklig vev och bromskraft då samtliga runda rullar är väldigt lika
Nu är jag inte helt övertygad om att så väldigt många upplever problemet som särskilt stort. Jag hade aldrig stött på det. Ingen annan jag fiskar med heller innan det dök upp i denna tråd. Men det är tydligen reellt då många i tråden upplevt samma sak som TS så varför inte.

Lämna en kommentar: