Den stora tråden om finesse abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora tråden om finesse abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kastking har kommit med en BFS rulle Kestrel som verkar vara riktigt bra

    https://www.youtube.com/watch?v=PgfFzoi3t5E

    https://www.youtube.com/watch?v=_fXXAX3WkIY

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

      Kör fg med 15 varv och avslutar med trippla halvslag. Alltid knutna i fält. Funkar ypperligt.
      Menar du 15 varv totalt eller i vardera riktning? Tänkte nästa gång jag knyter i fält pröva 8x2 och sen några halvslag.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

        Menar du 15 varv totalt eller i vardera riktning? Tänkte nästa gång jag knyter i fält pröva 8x2 och sen några halvslag.
        Var tvungen att tänka efter...15 totalt plus trippla halvslag åt olika håll.

        Kommentera


        • Nu har jag fått hem prylarna. Savage gear sg2 micro 1-3.5g tsm med en Daiwa Legalis 1000 LT. Rullen har jag laddat med 0.14 Stroft gtm i botten o 6lbs Sunline x8 pe adv. Sen div småpryttlar i form av jiggar,skallar,sänken,krokar,wobbler o några skedar. Så nu e fiskesuget på topp :p Fast blir väl typ microfinnese med prylarna.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

          Kommentera


          • Någon som har koll på vart man kan hitta lätta nedskallar på typ 1.8g o nedåt som inte har så stora krokar? Typ stl #2. Även intresserad av krokar med tunnt gods i stl #2-#8. Tycks vara sällsynta grejer här i Sverige.
            Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
              Någon som har koll på vart man kan hitta lätta nedskallar på typ 1.8g o nedåt som inte har så stora krokar? Typ stl #2. Även intresserad av krokar med tunnt gods i stl #2-#8. Tycks vara sällsynta grejer här i Sverige.
              Aliexpress har jag jag dammsugit efter riktigt trevliga nedskallar och har faktiskt hittat några som jag blev riktigt nöjd med. Ska se om jag kan länka till de.

              https://m.aliexpress.com/item/100500...d-3c9b92289baf

              Kommentera


              • Tack så mycket för tipset Här hemma hitta ja inte lättare än 1.8g,men kroken e onödigt stor då jag klipper av maskarna en bit för att matcha kastvikten. O då tittar kroken ut vid stjärten typ.
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
                  Tack så mycket för tipset Här hemma hitta ja inte lättare än 1.8g,men kroken e onödigt stor då jag klipper av maskarna en bit för att matcha kastvikten. O då tittar kroken ut vid stjärten typ.
                  Jag ville som du ha så kort krok som möjligt. Fick bli en chansning, men jag måste säga att de var över förväntan.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

                    Jag ville som du ha så kort krok som möjligt. Fick bli en chansning, men jag måste säga att de var över förväntan.
                    Ser perfekt ut i mina ögon Får bli en beställning.
                    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg

                      Ser perfekt ut i mina ögon Får bli en beställning.
                      175 spänn för 50 att ger ett styckpris på 3.50:-
                      Det är helt ok. Jag klippte 1.5 gram och 4.5 på första beställningen för att ha vid olika tillfällen, men 1.5 är den vikt jag använder mest eftersom droppet blir mera naturligt på nåt sätt. För tung vikt och det känns som en sjunkbomb som drämmer i botten.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 195 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 240 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 515 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      52 svar
                      12 441 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      714 svar
                      60 349 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Robbe511  
                      Arbetar...
                      X