Jag har 9 st expride där två är odelade och jag känner faktisk inte någon skillnad. Nu har jag inte expride B spinning 3-10g men det kommer nog att vara ett bra köp.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Den stora tråden om finesse abborre
Collapse
X
-
Vet inte om någon länkat till denna Inurig förut, onekligen annorlunda:
Kommentera
-
Kan man använda sig av KULBLY såna man brukar ha när man metar Gädda tex finns i olika storlekar, till Carolina och Texas, tyvärr så fanns det bara 7-10 G Bullet Weight i butiken, dom andra var slut, ska beställa ifrån nätet men det kommer ta några dagar, såg att jag hade några kulbly i olika storlekar, dom glider ju också på linan precis som Bullet Weight, kanske inte blir samma ljud...
- Gillar 1
Kommentera
-
lär funka utmärkt, oftast kör man ju utan glaspärla ändåUrsprungligen postat av neo333 Visa inläggKan man använda sig av KULBLY såna man brukar ha när man metar Gädda tex finns i olika storlekar, till Carolina och Texas, tyvärr så fanns det bara 7-10 G Bullet Weight i butiken, dom andra var slut, ska beställa ifrån nätet men det kommer ta några dagar, såg att jag hade några kulbly i olika storlekar, dom glider ju också på linan precis som Bullet Weight, kanske inte blir samma ljud...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Torekrok Visa inlägg
lär funka utmärkt, oftast kör man ju utan glaspärla ändå
Vad sätter du nere vid kroken, vid texas? Ingen pärla eller något skydd
Kommentera
-
Jag sätter personligen inget där, men vill man skydda knuten är en liten gummipärla ett alternativ.Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg
Kommentera
-
rigga gummit så det precis täcker knuten. Kör glaspärla mest på sommaren när man vill va mindre finessigUrsprungligen postat av neo333 Visa inlägg
Kommentera
-
Nog är den annorlunda alltid. Frågan är om det är värt besväret med limmandet, få rören att sitta på rätt sätt osv kontra en simpel wacky-riggning. Särskilt i vatten med gädda... Några nafs från ett par slemraketer och ens fina rigg kan i värsta fall vara isärplockad i molekyler...Ursprungligen postat av holden Visa inläggVet inte om någon länkat till denna Inurig förut, onekligen annorlunda:
https://youtu.be/iSSui-bhlQM
- Gillar 1
Kommentera
-
Jag har prövat Inu-rig och den drar faktiskt till sig rejält med uppmärksamhet. Inte helt lätt att kroka små abborrar på, men större abborre borde kunna få in hela riggen i munnen. Jag funderar på att göra ett litet inlägg om denna minst sagt speciella rigg, men hade behövt lite mer erfarenhet innan det är dags.
- Gillar 1
Kommentera
-
Har tänkt att prova , att istället för för en dropshot vikt längst ner, sp kan man använda en vanlig Jigg med offset krok, eller Ned Jigg.. någon som tycker att det är effektivt? Eller är det bara onödigt? Ser ofta bilder på att någon håller i 2 Abborrar, förmodligen har fått dom samtidigt på någon form av rigg , enda jag vet är dropshot fast istället för vikt längst ner så kör med jigg
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
|
25 svar
3 337 visningar