Häjp med rullen!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Häjp med rullen!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Häjp med rullen!!

Hej! Jo det är så här att jag fiskar med en toro 51 hs. Och när jag tar i och kastar så blir det ju ibland överspolning, eller hur man nu säger. Ett litet skatbo som man bara drar lite så är det över. Men nu kommer vi till det jag tror till viss del orsakar problemet. Linspridaren synkar inte med utväxlingen på linan eller hur man säger?

Jag märkte det idag vid med senaste trassel att när jag drog ut lina så synkar in spridaren med linan. Vad är det som kan vara fel då?

Asså den synkar inte när jag dragit ut en 30-40 meter lina?
    Senast ändrad av poppers man; 2012-04-14, 17:51.

Det är normalt att linan inte ligger 100% synkad, det är omöjligt att få till.

Aktivera en C-Vikt till så tror jag du blir av med lin-resningen.

Kommentera

Problemet är ju det att jag varken kan eller våga pilla innanför skalet. Känner liksom ingen som kan det heller. Var inne i en lokal affär, men han verkade inte fatta eller kunna det. Är ju lite lustigt om man nu säljer fiskegrejer.

Kommentera

Det är inte så krångligt att meka meden toro! Om mn aldrig vågar så kan an aldrig lära sig!

Här har du en hygglig beskrivning om hur man skruvar isär en toro

http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Det finns gott om instruktioner här på forumet om hur man gör så läs bara och gör som dom säger, får du inte isär eller ihop rullen igen hjälper vi dig gärna med det. Du måste ju ändå lära det för att kunna serva den.

Du har inte spänt mek-bromsen mycket efter du spolade på linan ???

Kommentera

Jag tycker ju att det ser krångligt ut. Att man ska vara född med tummen mitt i handen är ju heller inte så kul.

Kommentera

Lossa skruven som håller fast icke vevgavel och lossa gaveln, då ser du dom 6 vikterna, lossa ytterligare en vikt så den glappar och tillbaka med gaveln så är det klart, tar max 5 minuter.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Det finns gott om instruktioner här på forumet om hur man gör så läs bara och gör som dom säger, får du inte isär eller ihop rullen igen hjälper vi dig gärna med det. Du måste ju ändå lära det för att kunna serva den.

Du har inte spänt mek-bromsen mycket efter du spolade på linan ???
                Linan var påspolad när jag köpte den från söders. Har faktiskt inte så mycket mekbroms alls. Vilket också stör mig att jag bara får korta kast. Fiskade ifrån land idag, kom liksom ingenstans. Och när jag försöker att ta i lite extra så blir det det där trasslet.

Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte speciellt mycket om rullen. Tycker den är liten, trögvevad och allmänt fjollig. Men det är svårt när man bor i en liten stad med litet utbud av rullar osv. Finns liksom ingen chans att klämma på saker man ska köpa osv. Sen får man hem det och det lever inte alls upp till ens förväntningar.

Min haspel med Bushwacker kastar beten som en gud jämfört med mitt MP pro med toro rulle. Men jag är ju fortfarande en färsking på multi. Får ta nån dag och pilla lite på rullen. Men det STRESSAR mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Lossa skruven som håller fast icke vevgavel och lossa gaveln, då ser du dom 6 vikterna, lossa ytterligare en vikt så den glappar och tillbaka med gaveln så är det klart, tar max 5 minuter.
                  Okej. Jag ska testa det. Men inte nu. Känns inte som rätt tillfälle bara.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                    Linan var påspolad när jag köpte den från söders. Har faktiskt inte så mycket mekbroms alls. Vilket också stör mig att jag bara får korta kast. Fiskade ifrån land idag, kom liksom ingenstans. Och när jag försöker att ta i lite extra så blir det det där trasslet.

Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte speciellt mycket om rullen. Tycker den är liten, trögvevad och allmänt fjollig. Men det är svårt när man bor i en liten stad med litet utbud av rullar osv. Finns liksom ingen chans att klämma på saker man ska köpa osv. Sen får man hem det och det lever inte alls upp till ens förväntningar.

Min haspel med Bushwacker kastar beten som en gud jämfört med mitt MP pro med toro rulle. Men jag är ju fortfarande en färsking på multi. Får ta nån dag och pilla lite på rullen. Men det STRESSAR mig.
                    Jag tycker det låter som om nånting inte stämmer med din rulle. Du bör kasta ganska långt med din uppsättning. Eller så får du träna på tekniken. Men efter att ha läst dom flest inläggen om dina problem med Toron så undrar jag om du kanske ska ringa till söders och hör o allt verkar stämma med rullen.
                    Min toro beter sig inte som din iallafall.

// D
                    http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    275 261 visningar
                    0 gillar