Hjälp med "lättjerk" ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med "lättjerk" ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Håller med , för just lättjerk och lite tyngre beten, då kan man säga så här: 201DHSV > 201E7.
    Det inte lätt att få tag på en 201DHSV nuförtiden. De som har en säljer den inte.
    Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
      Håller med , för just lättjerk och lite tyngre beten, då kan man säga så här: 201DHSV > 201E7.
      Det inte lätt att få tag på en 201DHSV nuförtiden. De som har en säljer den inte.
      Häls /T
      du som är insatt i shimano träsket. jag är själv sugen på ett lättjerk set.
      tittar främst på detta: http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=6015
      är den rullen för liten, eftersom ni snackar om 200 storlek?

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
        du som är insatt i shimano träsket. jag är själv sugen på ett lättjerk set.
        tittar främst på detta: http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=6015
        är den rullen för liten, eftersom ni snackar om 200 storlek?
        Som du kan se lite tidigare så kör jag nästan med en combon och ska du köra beten upp till ca 30 gram är det underbart att fiska med. Jag kör nästan uteslutande slider 7or och lättare spookar och till det är det iaf kanon.

Vad som skiljer är att jag använder d varianten av rullen.

Kommentera

Ursprungligen postat av lintax Visa inlägg
          Som du kan se lite tidigare så kör jag nästan med en combon och ska du köra beten upp till ca 30 gram är det underbart att fiska med. Jag kör nästan uteslutande slider 7or och lättare spookar och till det är det iaf kanon.

Vad som skiljer är att jag använder d varianten av rullen.
          jo men det jag är intresserad av är om rullen är något att ha. eller om man ska titta efter en annan rulle.

Kommentera

jo men det jag är intresserad av är om rullen är något att ha. eller om man ska titta efter en annan rulle.
            Den rulle är helt ok.
            Jag kommer inte ihåg om gavlarna är gjorda av grafit eller inte, men det kanske inte spelar så stor roll med tanke på vad du vill ha de till. Det som är bra med 101d är att den gjord i aluminium , den har för få plastbitar och rullplattformen och spoldesing används av Shimano för vissa av deras dyrare modeller även idag.
            Jag tror att det finns en användare här på FS som fortfarande har en sådan , 101b i hans arsenal och han gillar den väldigt mkt , så vi får väl hoppas på lite åsikter från honom oxå.

Häls /T

Kommentera

101B har gratfitgavlar, åtminstone om den delar detta med sin större kollega, 200B

Kommentera

Den rulle är helt ok.
                Jag kommer inte ihåg om gavlarna är gjorda av grafit eller inte, men det kanske inte spelar så stor roll med tanke på vad du vill ha de till. Det som är bra med 101d är att den gjord i aluminium , den har för få plastbitar och rullplattformen och spoldesing används av Shimano för vissa av deras dyrare modeller även idag.
                Jag tror att det finns en användare här på FS som fortfarande har en sådan , 101b i hans arsenal och han gillar den väldigt mkt , så vi får väl hoppas på lite åsikter från honom oxå.

Häls /T
                är curado 101 d en bättre rulle än curado 101b till lätt jerk?
                givetviss fick jag inte tummarna i röven så combot med cobra spöet och 101b rullen är slut. men han har även 101d rullen.

testade fiskekompisen rent nya combo igår med cobra och 101b rullen riktigt najs uppsättning. men en gång hängde frikopplingen upp sig så fast man vevade var spolen frikopplad. hände bara en gång. är det en engångs företelse eller det är något problem för dom rullarna?

blev impad av hur lång man kunde kasta en tiny buster på 10 gram med rullen. aldrig testat en kvalitets lågprofil innan. aldrig testat en shimano rulle heller.

Kommentera

Svar ja. (utan tvekan).

Curado 101d är en kult rulle! Svårt att få tag på nätet. Kolla denna tråd:

blev impad av hur lång man kunde kasta en tiny buster på 10 gram med rullen. aldrig testat en kvalitets lågprofil innan. aldrig testat en shimano rulle heller.
                  Gör inte det. Det kommer att svida i plånboken,men du blir sjuk glad

Häls /T
                  Senast ändrad av tonyex; 2012-07-07, 09:21.

Kommentera

Samma för mig, fick rådet i en butik att ta en shimano lp istället för en Amb lp och blev så pass imponerad att jag nu äger 3 shimano och hittills har jag inte ångrat köpen trots att jag kört Amb säkert 30 år.

Kommentera

Svar ja. (utan tvekan).

Curado 101d är en kult rulle! Svårt att få tag på nätet. Kolla denna tråd:

Gör inte det. Det kommer att svida i plånboken,men du blir sjuk glad

Häls /T
                      det är redan för sent testa en curado 101b igår:P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      276 295 visningar
                      0 gillar