St.croix Premier 7" 2-delat vilken vikt klass? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

St.croix Premier 7" 2-delat vilken vikt klass?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
    Lysande grabbar.
    Undra hur tanken var när de väljer att ha så kort bakhandtag?

Mitt Butch Light har tom några cm längre och det tycker jag känns något kort!?
    Mitt Edge Dynamic har 48cm till triggern och det tycker jag är alldeles lagom

Tror jag får leta vidare efter ett annat tung-spinn-spö
    Ska du ha det till endast tungspinn kan du ju gå upp i längd på spöt, då får du ju längre handtag

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
      Det är trögt i år! Ska ut imorgon på en heldag.... Inte så positiv, men skönt att få fiska

Är på jakt efter första 10+ så därför mina inlägg kan tolkas lite negativa ^^

Fortsätt nöt så fångar du säkert en stor en!
      Om fisk dryga 9 räknas som stort så har jag lyckats.

Nää, håller inte med dig om att det varit trögt detta år. Som nybörjare på jerk så har det varit bättre än jag kunde anat. Våren och sommaren fanns det ju mer eller mindre hur mycket Gädda som helst i viktklassen 5-8 kilo.

Nu på hösten när det ska vara så bra känns det som om dom har emigrerat. Och höstfisket som ska vara så bra. Men högt vatten och extrema vindar som vänder titt som tätt påverkar.

Men som nybörjare har man ju mycket kvar att lära.

Mitt främsta mål är att få en fisk på skitmört, det har liksom inte hänt än.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
        Om fisk dryga 9 räknas som stort så har jag lyckats.

Nää, håller inte med dig om att det varit trögt detta år. Som nybörjare på jerk så har det varit bättre än jag kunde anat. Våren och sommaren fanns det ju mer eller mindre hur mycket Gädda som helst i viktklassen 5-8 kilo.

Nu på hösten när det ska vara så bra känns det som om dom har emigrerat. Och höstfisket som ska vara så bra. Men högt vatten och extrema vindar som vänder titt som tätt påverkar.

Men som nybörjare har man ju mycket kvar att lära.

Mitt främsta mål är att få en fisk på skitmört, det har liksom inte hänt än.
        Syftade såklart på hösten Våren var riktigt bra i år, Teamet har plockat: 10,6 kg, 9kg, 8,4 kg sen flera mellan 7-4 kg sen jädrans massa små snipor....

Första Jerk året brukar vara bra xD Tog nytt PB på 8,1 kg redan efter ca 2 månader Jerkfiskande

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
          Ska du ha det till endast tungspinn kan du ju gå upp i längd på spöt, då får du ju längre handtag
          Tanken är att det ska funka skapligt till Jerk åxå och det måste vara 2-delat.. Utbudet blir skapligt begränsat då

Kommentera

Köp nämnda spö och förläng bakhandtaget med 10-15cm... då blir det kalas!

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
              Tanken är att det ska funka skapligt till Jerk åxå och det måste vara 2-delat.. Utbudet blir skapligt begränsat då
              Köp ett Croix 7" och så förlänger du handtaget För mig att "prippsblå" har gjort detta.

För övrigt håller jag med, aningen klent utbud tyvärr!

Kommentera

Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
                Köp nämnda spö och förläng bakhandtaget med 10-15cm... då blir det kalas!
                hur fölänger man handtaget?:P
                har en jerkpinne från st croix. men det verkar omöjligt att hitta något förlängningsalternativ som blir snyggt:P

Kommentera

Jag är helt för att trimma Ambarullar för att få bättre egenskaper men ett spö, det skall fiskas "right out of the box" för att jag ska köpa det.
                  Är kanske trångsynt, men så är det !

Man får kanske helt enkelt börja kika på odelade spön istället.. Men de är ju så jäkla opraktiska

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                    hur fölänger man handtaget?:P
                    har en jerkpinne från st croix. men det verkar omöjligt att hitta något förlängningsalternativ som blir snyggt:P
                    Enkelt beskrivet: Fimpa butten, hitta lagom lång/grov klinga från annat spö, ös på med 2-komp epoxylim, tryck in den smalare klingan i spöet (30-35cm) och sen limmar du på ny kork och slipar...

Finns såklart andra alternativ men detta duger! Om du inte vill göra det själv finns det en del spöbyggare där ute som säkert kan fixa det åt dig...

Kommentera

Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
                      Enkelt beskrivet: Fimpa butten, hitta lagom lång/grov klinga från annat spö, ös på med 2-komp epoxylim, tryck in den smalare klingan i spöet (30-35cm) och sen limmar du på ny kork och slipar...

Finns såklart andra alternativ men detta duger! Om du inte vill göra det själv finns det en del spöbyggare där ute som säkert kan fixa det åt dig...
                      Har funderat ett tag på att förlänga hantad (började när jag hade Hamer spöt) Men jag har tummen mitt i handen så får nog leta reda på någon som fixar det åt mig om detta blir relevant.

Som någon redan nämnt så skulle det inte vara fel med en 10 cm till, men inget måste.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 560 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13