Vilken haspelrulle ger most "bang for the bucks"? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken haspelrulle ger most "bang for the bucks"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Glad som en speleman åkte jag och hämtade paketet med min nya Shimano Rarenium ikväll....rullen både såg bra ut och kändes riktigt nice....inte heller veven kändes som nåt större problem...allt kändes frid o fröjd

    ....men, men...aldrig får man vara riktigt glad...

    ...när jag monterat rullen på mitt Speedmaster spö upptäcker jag att rullen är skev!!!

    Nu återstår att se hur danskarna sköter kundservicen....och om jag råkat få ett japanskt måndagsexemplar eller.....

    So far so good...skickade ett sms med en bild och ett meddelande om mitt bekymmer till youfish och för nån minut sen kom ett vändande sms med svar om att instruktioner strax skulle komma via mail...

    ....fortsättning följer
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

    Kommentera


    • #52
      Men silverbågen... Hur kan du berätta detta utan att visa bilden för oss?!!
      Släng upp den bara !!!

      Kommentera


      • #53
        Ursprungligen postat av landkrabban Visa inlägg
        Men silverbågen... Hur kan du berätta detta utan att visa bilden för oss?!!
        Släng upp den bara !!!
        Lite sträckbänk bara....

        Kanske inte bästa bilden med paddan men rullen pekar åt vänster sett uppifrån...

        Sofar bangar min 450 kronors cardinal 503 Albi more for the bucks....

        Nu är det bara att hoppas att Shimano DK inte trilskas utan att det kommer en ny och rak...
        Bifogade filer
        Senast ändrad av Silverbågen; 2012-10-10, 21:54.
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

        Kommentera


        • #54
          Perfekt kundservice från Youfish.......inget knot från Shimano DK......ny rulle kommer på måndag....
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

          Kommentera


          • #55
            Kul att det löste sig.
            Hade iofs. Varit helt åt fanders annars. Notera att normark säljer shimano även i danmark - o fundera ut en förklaring på skillnaden i prissättning mellan svedala o dk om du kan!

            Kommentera


            • #56
              Notera att normark säljer shimano även i danmark - o fundera ut en förklaring på skillnaden i prissättning mellan svedala o dk om du kan!
              Prisskillnaden på multi är ännu värre, kolla riktpriset också.

              Danskarna har högre löner och skattetrycket är något högre en i Sverige så varför denna skillnad

              Kommentera


              • #57
                Ursprungligen postat av landkrabban Visa inlägg
                Kul att det löste sig.
                Hade iofs. Varit helt åt fanders annars. Notera att normark säljer shimano även i danmark - o fundera ut en förklaring på skillnaden i prissättning mellan svedala o dk om du kan!
                Tackar, inget fel på servicen där!

                Om den regionala prispolitiken kan hålla i längden kan man ju fråga sig med tanke på den transparens som råder på nätet idag. Rimligen bör det på sikt ske nån typ av kalibrering....annars kommer konsumenterna rösta med fötterna....

                Själv frågar jag mig om det idag är någon som köper prylar till svenska ordinariepriser....inte jag i alla fall...har handlat mycket fiskekit det senaste året och jag har garanterat snittat under 50% av de sk ordinariepriserna...och då har jag ändå handlat i svenska butiker och nätshopar fram till nu....

                Måste dock säga att jag värdesätter den personliga service jag får på flera håll bland de fysiska shoparna jag brukar handla i.....det måste få kosta lite extra ibland.....blir dock lite orolig ibland när man ser dessa butiker tvingas rea ut prylar till priser som inte kan ge mycket marginaler över....hoppas tillverkare resp- grossisterna tar sin del här och inte bara låter detaljisterna ta den smällen...

                Vore kul att höra lite om hur det ligger till egentligen men det är väl tveksamt om det finns intresse från branschen att föra den diskussionen här.....
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                Kommentera


                • #58
                  Om ni vill veta vad butikerna tjänar finns ju alltid möjligheten att kolla upp dem på allbolag.se det ni ska kolla på är vinstmarginal o soliditet ! Omsättningen säger ju nada om hur mycket ett företag säljer . Enligt mig finns det inte många som gör sig rika inom denna bransch .

                  Felet i Sverige är våra löner o sociala omkostnader samt för många mellanhänder . Jag tror att majoriteten som driver sportfiskebutik gör det för att dom brinner för fisket o att dom vet med sig att dom aldrig kommer göra sig rika på det.

                  Kommentera


                  • #59
                    Jag förstår heller inte varför det måste vara så förbaskat dyrt med prylar i Sverige. Framför allt är det rullar, spön och linor som drar i väg(ingen koll på elektronik) Varför är det så dyrt att sälja en rulle i Sverige? Jag köper dessa artiklar här längre i alla fall. Jag skulle gärna göra det i några av alla de trevliga butiker som finns runt om i landet. Frågan är om handarna håller på att kvävas av grossister, eller någon annan, som tar oskälig marginal? Mina fem cent.
                    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                    Tackar, inget fel på servicen där!

                    Om den regionala prispolitiken kan hålla i längden kan man ju fråga sig med tanke på den transparens som råder på nätet idag. Rimligen bör det på sikt ske nån typ av kalibrering....annars kommer konsumenterna rösta med fötterna....

                    Själv frågar jag mig om det idag är någon som köper prylar till svenska ordinariepriser....inte jag i alla fall...har handlat mycket fiskekit det senaste året och jag har garanterat snittat under 50% av de sk ordinariepriserna...och då har jag ändå handlat i svenska butiker och nätshopar fram till nu....

                    Måste dock säga att jag värdesätter den personliga service jag får på flera håll bland de fysiska shoparna jag brukar handla i.....det måste få kosta lite extra ibland.....blir dock lite orolig ibland när man ser dessa butiker tvingas rea ut prylar till priser som inte kan ge mycket marginaler över....hoppas tillverkare resp- grossisterna tar sin del här och inte bara låter detaljisterna ta den smällen...

                    Vore kul att höra lite om hur det ligger till egentligen men det är väl tveksamt om det finns intresse från branschen att föra den diskussionen här.....

                    Kommentera


                    • #60
                      Ursprungligen postat av BigWalley Visa inlägg
                      Om ni vill veta vad butikerna tjänar finns ju alltid möjligheten att kolla upp dem på allbolag.se det ni ska kolla på är vinstmarginal o soliditet ! Omsättningen säger ju nada om hur mycket ett företag säljer . Enligt mig finns det inte många som gör sig rika inom denna bransch .

                      Felet i Sverige är våra löner o sociala omkostnader samt för många mellanhänder . Jag tror att majoriteten som driver sportfiskebutik gör det för att dom brinner för fisket o att dom vet med sig att dom aldrig kommer göra sig rika på det.
                      ....låter lite som jag misstänkte......dvs att om det är i tillverkarkar och möjligen grossistledet man försöker trissa upp priserna....

                      ....sedan får stackarna som skall göra jobbet....brottas med marginalerna
                      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 618 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 582 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 300 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X