Bra spinnspö och multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra spinnspö och multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Thomas.L
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Dagens garv!!

I praktiken är skillnaderna så jätte stora när det gäller fiskeprylar ...
    Så man bör ta den jämförelsen med en nypa salt...

///T

Jag hängde med på den, men tyckte det var lite komiskt när man faktiskt ägt två stycken sådana bilar .

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    Det håller jag med om.
    Frågan är om man kan kasta 100g med Suncaster spöt. Jag äger inget sådant, men jag tror att spöt är klassat upp till 60g, fast det kan klara mer, vad vet jag.
    ... och det här är det största problemet när man vill besvara frågorna här FS och det hela resulterar i att det är oftast svårt att få ekvationen att gå ihop.

//T
    Stämmer, S-caster är för max 60 och kanske optimalt till 50 gram..och ja ekvationen är inte alltid lätt att få ihop. Ett spö som ska vara BRA till både 30 gram och 100 gram kan vara kinkigt att hitta..

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av Thomas.L Visa inlägg
    Har funderat lite smått om min gamla C3a skulle bli uppgraderad till en ProRocket men när du slänger iväg den där jämförelsen så skippar jag nog det. Har ägt två V70R (-98) och kommer aldrig köra Volvo igen. Så får nog tänka om. Vilka rullar motsvarar tyska bilar?
    Dagens garv!!

I praktiken är skillnaderna så jätte stora när det gäller fiskeprylar ...
    Så man bör ta den jämförelsen med en nypa salt...

///T
    Senast ändrad av tonyex; 2012-10-24, 15:54.

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    D.A.M motsvarar väl en Opel Kadett..

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
    Vad väger en Bomber 16a? Den tycker jag lirar förträffligt med 6500 Rocket och 9 fots LF Suncaster..men en 5000/300-storlekare kan givetvis funka lika bra eller bättre..
    Det håller jag med om.
    Frågan är om man kan kasta 100g med Suncaster spöt. Jag äger inget sådant, men jag tror att spöt är klassat upp till 60g, fast det kan klara mer, vad vet jag.
    ... och det här är det största problemet när man vill besvara frågorna här FS och det hela resulterar i att det är oftast svårt att få ekvationen att gå ihop.

//T

Lämna en kommentar:

• Thomas.L
    replied
    Volvo V70 R ---5500cs ProRocket... //T
    Har funderat lite smått om min gamla C3a skulle bli uppgraderad till en ProRocket men när du slänger iväg den där jämförelsen så skippar jag nog det. Har ägt två V70R (-98) och kommer aldrig köra Volvo igen. Så får nog tänka om. Vilka rullar motsvarar tyska bilar?

Lämna en kommentar:

• Chrisse
    replied
    Till tyngre prylar såsom bullar och wobblers över 100 gram kommer jag fortsättningsvis köra mitt luna 7,6 versatile. jag tycker det är ett grymt spö men det är inte bra för beten under 80 gram och även i kortaste laget för såna beten.

Lämna en kommentar:

• ElCamino
    replied
    Vägde mitt Edge nu,220 lätta gram ifall någon är intresserad.

Grattis till "snipan" förresten Henke!
    Senast ändrad av ElCamino; 2012-10-24, 15:51.

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    Vad väger en Bomber 16a? Den tycker jag lirar förträffligt med 6500 Rocket och 9 fots LF Suncaster..men en 5000/300-storlekare kan givetvis funka lika bra eller bättre..

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
    En 6500 Rocket (otrimmad) kastar bättre än 400B och 400TE och har bättre broms, punkt slut!!! eller hur Tonyex = )
    Det jag kommer ihåg är att ingen av de kastar något vidare med beten runt 30g iaf.
    Är det inte så att en 6500 eller en 400 är lite för "stora" rullar för det TS vill ha de för?
    //T

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
279 987 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist