Bra spinnspö och multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra spinnspö och multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
    Bara ha inte bråttom när ni beställer från sportfiskeboden, jag väntade en vecka på mina kit, tyvärr så hade de glömt att lägga ner en lättad linspridare och knivbult det ena kittet.
    Den fick jag vänta på ytterligare en vecka.
    Kanske läge att kolla med Reelman nästa gång?
    Måste bara tillägga att min rulle ovan kastar sjukt bra.Jag har andra mer trimmade,men den där rullen på det spöt är allt jag kan önska mig i a f...:-)

Kommentera

Japp, det blir reelman om det blir aktuellt igen.
      Faktum är ju att det enda som är hårdvaluta är den grunda spolen, allt annat kan man ju fixa på andra ställen. (kanske alulinspridaren också förresten)

Tyvärr så har ut´s prylar blivit grymt överskattade, det funkar ofta lika bra med originalspolen å keramiska lager eller sintrade bussningar, särskilt om man väljer den djupa spolen...

Folk som köpt ut grejor tycker kanske att det är lite pinsamt att erkänna att de blivit grundlurade!

Visst kastar min ut-rulle suuuper fint, men den kastade nästan lika fint innan jag tryckte in 1800 spänn i den!

Min åsikt- Budget trimma! Med keramiska lager/ Sintrade bussningar/ Lättad linspridare/ rätt oljor/ mm/ mm

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
      Måste bara tillägga att min rulle ovan kastar sjukt bra.Jag har andra mer trimmade,men den där rullen på det spöt är allt jag kan önska mig i a f...:-)

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
        Verkar ju bra, var köpte du prylarna?

Kommentera

Lager:Kullagergrossisten 50-60:-/st?
          Alu linspridare med keramisk knivbult : Sportf.boden 350:-
          Lättat mellandrev: 5mm träborr med styrspets å tungan rätt i mun :-)
          Veven tog jag från min revo s och kapade,svarvade motvikt i rostfritt...

Kommentera

Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
            Köpte idag en cs PRO rocket 5501 lila och beställde på samma gång ett edge dynamic powercast 8,6. Hoppas det blir en bra spinncombo för beten från 40 till hundra. Nu måste ju förstås rullen trimmas oxå eftersom polaren cole har en trimmad raket så måste min oxå vara det . Vad rekommenderar ni för trim till rullen som passar ovan nämnda betesvikter?
            Klockren kombo Chrisse!
            Spöt är grymt skönt och rullen är erkänt bra! Får se om det blir en raket för mig med om jag hittar en till rätt pris. Jag vill dock helst ha en 6501 för den ska även ev användas till annat fiske där man behöver riktigt lång, grov lina

Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
            Finns det nåt färdigt kit att köpa som skulle passa skulle nog oxå vilja ha en enkelvev med lite längre slag? Var köper man grejorna?
            Tror helt allvarligt inte att man tjänar ofantligt mycket då det rör sig om så pass tunga beten som du ska använda. Nu är det ju iofs skitfränt att trimma men jag tror att störst förtjänst är kastegenskaperna vid lättare fiske.
            Läste nått test nyss i någon tidning (FJ?) ang trimmat vs otrimmat och om jag inte missminner mig så kom de fram till att trimmat inte var värt det vid tyngre fiske och ev värt det till lättare
            Då gjorde de testet med exakt en sådan rulle som du har köpt Chrisse !
            Leta reda på testet, tror det var senaste FJ !?

Bättre lager/bussningar och keramisk knivbult/lättad linspridare räcker skitlångt enligt mig. Kostar inte ofantligt mycket heller !

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
              Japp, det blir reelman om det blir aktuellt igen.
              Faktum är ju att det enda som är hårdvaluta är den grunda spolen, allt annat kan man ju fixa på andra ställen. (kanske alulinspridaren också förresten)

Tyvärr så har ut´s prylar blivit grymt överskattade, det funkar ofta lika bra med originalspolen å keramiska lager eller sintrade bussningar, särskilt om man väljer den djupa spolen...

Folk som köpt ut grejor tycker kanske att det är lite pinsamt att erkänna att de blivit grundlurade!

Visst kastar min ut-rulle suuuper fint, men den kastade nästan lika fint innan jag tryckte in 1800 spänn i den!

Min åsikt- Budget trimma! Med keramiska lager/ Sintrade bussningar/ Lättad linspridare/ rätt oljor/ mm/ mm
              Klokt sagt kamrat!
              Precis som vanligt

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                Klockren kombo Chrisse!
                Spöt är grymt skönt och rullen är erkänt bra! Får se om det blir en raket för mig med om jag hittar en till rätt pris. Jag vill dock helst ha en 6501 för den ska även ev användas till annat fiske där man behöver riktigt lång, grov lina

Tror helt allvarligt inte att man tjänar ofantligt mycket då det rör sig om så pass tunga beten som du ska använda. Nu är det ju iofs skitfränt att trimma men jag tror att störst förtjänst är kastegenskaperna vid lättare fiske.
                Läste nått test nyss i någon tidning (FJ?) ang trimmat vs otrimmat och om jag inte missminner mig så kom de fram till att trimmat inte var värt det vid tyngre fiske och ev värt det till lättare
                Då gjorde de testet med exakt en sådan rulle som du har köpt Chrisse !
                Leta reda på testet, tror det var senaste FJ !?

Bättre lager/bussningar och keramisk knivbult/lättad linspridare räcker skitlångt enligt mig. Kostar inte ofantligt mycket heller !
                Jo jag har läst det där testet men inte efter jag köpt rullen så jag får nog leta fram tidningen och glutta igen. Enligt tidningen var det typ onödigt att trimma om man fiskar med beten 50+ eller hur var det? Stämmer det ni som vet?

Kommentera

Ja, rullen blir "stabilare" och kan att kasta lättare beten med ett ut-kit, men den kastar lika långt med bonntrimm...
                  Särskilt över 50g.

Kommentera

Kan bara hålla med.. Har haft 2 UT trimmade, märkte mest skillnad på lätta beten, när jag kom över 40 gr var skillnaden inte stor så jag sålde dom, tyckte inte det var kul att fiska borre med en stor 5000 rulle..

Kommentera

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	2
Size:	458,8 KB
ID:	1765023
                      Sådär nu har nya spöt kommit och combon är ihopsatt . Testkastade lite på tomten och det verkar vara en grym combo, tack alla för era tips. Det var synnerligen skönt spö att drilla både tallkottar och löv, bromsen var så stark så inte ens kotten kunde dra lina

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 354 svar
                      277 464 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13