Bra spinnspö och multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra spinnspö och multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Köpte idag en cs PRO rocket 5501 lila och beställde på samma gång ett edge dynamic powercast 8,6. Hoppas det blir en bra spinncombo för beten från 40 till hundra. Nu måste ju förstås rullen trimmas oxå eftersom polaren cole har en trimmad raket så måste min oxå vara det . Vad rekommenderar ni för trim till rullen som passar ovan nämnda betesvikter?

Kommentera

UT spole med oljebronsbussningar. (Finns hos Lundgrens) eller via Reelman..

Kommentera

Click image for larger version

Name:	2012-10-24 15.37.31-1.jpg
Views:	1
Size:	36,8 KB
ID:	1764912

På mitt Edge har jag en budgettrimmad 5500 PR.
        Keramlager ,Alu linspridare och lättat mellandrev.Fungerar kalas och under 500:- :-)
        Senast ändrad av ElCamino; 2012-10-27, 15:40.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg

- St Croix Wild River WC80HF2 -3oz

//T
          Nu har iofs TS redan köpt ett kit, men jag vill ändå slå ett slag för ovanstående spö. Kostar 1895:- på lundgrens, jag privatimporterade ett från USA för ett år sedan som landade på ca 1300:- (ink. frakt).

Mycket trevligt spö enligt mig, som funkar fint från 35 grams Atom upp till 124 grams Alien Eel (men då balanserar man verkligen på gränsen, men det funkar). Jag använder mitt till alla möjliga sorters gäddbeten huvudsakligen i spannet 40-100 gram. Dessvärre har mest mindre gäddor landats än så länge, så jag kan inte uttala mig om drillningsegenskaper när det gäller rejälare fisk.

En stor fördel, i mitt tycke, är också att det är tvådelat till skillnad från de flesta St. Croix-spön.

Kommentera

UT spole med oljebronsbussningar. (Finns hos Lundgrens) eller via Reelman..
            Själv föredrar jag lager istället för bussningar så kanske ett UT Realperformance med deep spole så man får på tillräckligt med lina för långa kast...

Kommentera

Den grunda spolen tar tillräckligt med lina, ska man ha den djupa så kan man lika gärna använda originalspolen och köpa ett par sintrade bussningar från ABU för 60kr/st / alt. lager från kullagergrossisten!

Men det är klart Jörgen, till dina kilometerkast behöver du nog en djup spole...

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Själv föredrar jag lager istället för bussningar så kanske ett UT Realperformance med deep spole så man får på tillräckligt med lina för långa kast...

Kommentera

Finns det nåt färdigt kit att köpa som skulle passa skulle nog oxå vilja ha en enkelvev med lite längre slag? Var köper man grejorna?

Kommentera

Kommentera

Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
                    Finns det nåt färdigt kit att köpa som skulle passa skulle nog oxå vilja ha en enkelvev med lite längre slag? Var köper man grejorna?
                    Veven på min rulle är en kapad Revo s vev.Men det går ju att köpa en från Predator och kapa eller bara skruva dit och fiska...;-)

Kommentera

Bara ha inte bråttom när ni beställer från sportfiskeboden, jag väntade en vecka på mina kit, tyvärr så hade de glömt att lägga ner en lättad linspridare och knivbult det ena kittet.
                      Den fick jag vänta på ytterligare en vecka.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      277 289 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13