revo premier multi - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

revo premier multi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• revo premier multi

Har länge funderat på en ny rulle till mitt havsöring fiske.
    Ska använda den på ett 11.6 fots spö. 8-32 gram
    till kustfiske med bombard och vanliga kustbeten, i saltvatten
    och ett spö runt 7 fot runt 5-20 gram (spöet är inte köpt än, men lutar åt ett shimano speedmaster)
    till å fiske med lätta beten.

första alternativet har länge varit shimano calcutta 201 tedc, men jag har beslutsångest pga priset på den rullen.
    så hittade jag revo premier för 166 pund i england. har den hemma för under 175 pund med frakten.

så hur är den rullen?
    tål den salt vatten?
    är det en kastkanon i 5-25 grams spannet?

Har inte fiskat med Revo Premieren men har en STX 2gen som jag är nöjd med. Innan du får svar på hur det är med Revo rullarnas saltvatten tålighet (var ett tag sen Manssons fågelbajs var på tapeten...) kommer här ett par tips att överväga:

Ett alternativ om du tycker DC:n är för dyr..2500 inkl frakt

Köper du högervevad och kan leva med lite lägre utväxling så kan du göra ett riktigt fynd på samma ställe:

/S
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
      Har inte fiskat med Revo Premieren men har en STX 2gen som jag är nöjd med. Innan du får svar på hur det är med Revo rullarnas saltvatten tålighet (var ett tag sen Manssons fågelbajs var på tapeten...) kommer här ett par tips att överväga:

Ett alternativ om du tycker DC:n är för dyr..2500 inkl frakt

Köper du högervevad och kan leva med lite lägre utväxling så kan du göra ett riktigt fynd på samma ställe:

/S
      det är bara vänster vev som är intressant, sålde min 2500 enbart pga att veven var på fel sida.

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
        det är bara vänster vev som är intressant, sålde min 2500 enbart pga att veven var på fel sida.
        Då får du titta närmare på Calaisen ....

Har DC varianten och den är grym, enligt Mansson skall det dock inte va nåt större fel på A modellen heller...

/S
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Vilken variant är det? Gen2? Gen3? Jag hade en gen2 och var mkt nöjd med den. Jag lyckades kasta 70-75m med min på ett 9,6' spö och med 20g. Det går säkert att kasta längre.

Hur den tål saltvatten råder det väl delade meningar om. Gen3 ska ha ett uppgraderat skydd mot korrosion, vad det nu betyder?
          http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Har DC varianten och den är grym, enligt Mansson skall det dock inte va nåt större fel på A modellen heller..
            Calais A känns väldigt stabil och tålig, en bra rulle som fungerar fint till Hö fisket..
            Fågelbajset jag visade var magnesiumrullar som kommit i kontakt med saltvatten.
            Jag har en STX jag testade till Hö fisket förra året, den höll men efter 3 pass började den gnälla och klaga så jag gav grabben den, nu kör han med den till borre fiske.

är det en kastkanon i 5-25 grams spannet?
            Du bör nog gå upp ett steg i storlek till antingen dom andra nya revo eller japaner i 200 storlek, för ditt korta spö går säkert en premiere bra, det är när du laddar dit längre spö och börjar veva i dom strömmarna vi har här nere som jag blir tveksam till hur länge den lever..

Kommentera

curado > premier eller hur grynning? DC rullarna står en klass för sig.
              Alt kan vara en 4500 med avail spole (om du hittar en) , calcutta te gt, daiwa zillion, osv
              //T

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
                Vilken variant är det? Gen2? Gen3? Jag hade en gen2 och var mkt nöjd med den. Jag lyckades kasta 70-75m med min på ett 9,6' spö och med 20g. Det går säkert att kasta längre.

Hur den tål saltvatten råder det väl delade meningar om. Gen3 ska ha ett uppgraderat skydd mot korrosion, vad det nu betyder?
                det är denna: http://www.harrissportsmail.com/Mode...?ModelID=17573 tror det är gen3.
                sen salt o salt. igentligen bräckt vatten. det är främst skånska syd och ost kusten den kommer användas på-

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Calais A känns väldigt stabil och tålig, en bra rulle som fungerar fint till Hö fisket..
                  Fågelbajset jag visade var magnesiumrullar som kommit i kontakt med saltvatten.
                  Jag har en STX jag testade till Hö fisket förra året, den höll men efter 3 pass började den gnälla och klaga så jag gav grabben den, nu kör han med den till borre fiske.

Du bör nog gå upp ett steg i storlek till antingen dom andra nya revo eller japaner i 200 storlek, för ditt korta spö går säkert en premiere bra, det är när du laddar dit längre spö och börjar veva i dom strömmarna vi har här nere som jag blir tveksam till hur länge den lever..
                  men den är väl i storlek med en 200 japanare?
                  strömmar är här inte mycke nere vid ystad.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    curado > premier eller hur grynning? DC rullarna står en klass för sig.
                    Alt kan vara en 4500 med avail spole (om du hittar en) , calcutta te gt, daiwa zillion, osv
                    //T
                    calcutta är fortfarande första valet. men nu när man är hemma och är sjuk får man för mycke tid till att kolla på nätet:P
                    främst handlar det om revo för 175 pund mot calcuttan för 5000 kr. om man köper den i sverige.
                    att calcuttan står i en klass för sig själv är jag också övertygad om utan att ha fiskat med en

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 201 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13