Ursprungligen postat av Krokodiljägaren
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
revo premier multi
Collapse
X
-
Det där är gen3 och den har jag inte fiskat med. Men den är väldigt lik min mgx i uppbyggnaden och den kastar väldigt bra den med.
-
Det återstår att se tonyex!Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggcurado > premier eller hur grynning?
//T
men ja min premier fick lämna plats för min curado 201E7. Vilken som kastar bäst osv vet jag egentligen inte ännu.
Kommentera
-
Vänta nu, din curado 101d bör leverera långa kast med 15/20g beten.Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggcalcutta är fortfarande första valet. men nu när man är hemma och är sjuk får man för mycke tid till att kolla på nätet:P
främst handlar det om revo för 175 pund mot calcuttan för 5000 kr. om man köper den i sverige.
att calcuttan står i en klass för sig själv är jag också övertygad om utan att ha fiskat med en
Visst, det är klart att det är roligare att köpa flera rullar.
//T
Kommentera
-
ja får göra ett test. får uppgradera till abec 7 först. men det känns ju tufft för den lille rullen och hänga med när den sitter på 11,6an.Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggVänta nu, din curado 101d bör leverera långa kast med 15/20g beten.
Visst, det är klart att det är roligare att köpa flera rullar.
//T
sen är det ju roligare o köpa ny rulle. har ju snart inte många kvar. har sålt av en del jag inte använder:P
Kommentera
-
Självfallet, 101d kommer att vara lite för liten för det spöt!Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggja får göra ett test. får uppgradera till abec 7 först. men det känns ju tufft för den lille rullen och hänga med när den sitter på 11,6an.
sen är det ju roligare o köpa ny rulle. har ju snart inte många kvar. har sålt av en del jag inte använder:P
Skulle du ha haft ett spöt på max 9 fot, då skulle den ha fungerat utmärkt.
//T
Kommentera
-
Premier är väl den rulle förutom MGX som är gjord för dom lättaste betena därför är jag lite skeptisk till att fiska Hö med den, själv har jag en Calais A och en Calcutta DC båda fungerar utmärkt.men det känns ju tufft för den lille rullen och hänga med när den sitter på 11,6an.
Det var ett tag sedan jag fiskade med ett sådant Berkley som du har men om jag kommer ihåg rätt har det ett grövre handtag en mina Fenwick och då skulle det i alla fall för mig personligen kännas konstigt med en för liten rulle.
Kommentera
-
hur va det nu igen. vad var skillnaden på calcutta tedc och conquest dc? bortsett från prisetUrsprungligen postat av Kattman Visa inläggVarför inte en Shimano Conquest? Finns en del på Eviken
Kommentera
-
perfekt, då måste jag köpa ny rulle, ska vissa detta inlägget för frugan så hon förstårUrsprungligen postat av tonyex Visa inläggSjälvfallet, 101d kommer att vara lite för liten för det spöt!
Skulle du ha haft ett spöt på max 9 fot, då skulle den ha fungerat utmärkt.
//T
Kommentera
-
ja det är lite grövre i korken. men det var inga problem med en 2500 rulle. bortsett från att veven var på fel sida.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggPremier är väl den rulle förutom MGX som är gjord för dom lättaste betena därför är jag lite skeptisk till att fiska Hö med den, själv har jag en Calais A och en Calcutta DC båda fungerar utmärkt.
Det var ett tag sedan jag fiskade med ett sådant Berkley som du har men om jag kommer ihåg rätt har det ett grövre handtag en mina Fenwick och då skulle det i alla fall för mig personligen kännas konstigt med en för liten rulle.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
274 273 visningar