revo premier multi - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

revo premier multi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

"hur va det nu igen. vad var skillnaden på calcutta tedc och conquest dc? bortsett från priset"

Den brinnande känsla av belåtenhet och ökad manlighet!

Visste inte vi pratade DC dock. Då är allt raserat! Dator rullar räknas inte.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg
      "hur va det nu igen. vad var skillnaden på calcutta tedc och conquest dc? bortsett från priset"

Den brinnande känsla av belåtenhet och ökad manlighet!

Visste inte vi pratade DC dock. Då är allt raserat! Dator rullar räknas inte.
      även utan data är intressant.
      frågan om det är värt att betala extra för datan. och om den fungerar under dåligt väder?

Kommentera

Att kasta med en DC är så nära kasta och blunda man kan komma. Utan att för den sakens skull ha tråkigt. Det tar ett tag att vänja sig vid rullens karaktäristika men börjar man kasta som rullen vill är den ruskigt stabil. Den enda rullen i min ägo där jag bytt tillbaks till originallager, vilket borde säga en del om kvalitén...
        Jag har ALDRIG haft problem med den i pissväder, så driftsäker är den absolut. Rullen har ju 10 år på nacken nu så konstruktionen kan ju sägas vara väl beprövad!
        201 TEDC är en mina rullarna jag vet att jag aldrig kommer göra mig av med. Jag lovar, LOVAR, att köper du en kommer du inte ångra dig. Sedan är det värt att minnas att om du ändå alltid kommer vara sugen på en, är det lika bra att slå till så slipper du bränna pengar på vägen!

Kommentera

barnmorskan, jag var tvungen att gilla ditt inlägg för att jag upplever min 201 tedc på samma sätt som du.
          Och faktum är att jag har fått backslag med den rullen oxå, men jag är en sådan person som gillar att testa gränserna och vid de tillfällen har jag har medveten "gjort fel" för att se vad gränsen för dc bromsen ligger.
          Vid normal bromsinställning kastar den längst och även stabilare än de flesta fiskerullar ute på marknaden idag.

//T
          Senast ändrad av tonyex; 2013-03-20, 20:22.

Kommentera

men vad var skillnaden på calcutta tedc och conquest dc? eller var det att dom bara heter olika i europa o usa?

Kommentera

Hej!
              Satt i en liknande position som du nu gör i höstas. Hade en tråd om rullarna mgx, dc och mörrum. Det hela slutade med att jag köpte calcutta 200 dc rullen och det ångrar jag inte. Rullen är gedigen som en liten pansarvagn och jag upplever att den ligger lågt på spöt tack vare nedsänkta rullfoten. Det enda jag kan kan klanka på är att på min är det 5:2 utväxling och jag skulle gärna ha högre samt att linspridaren är stillastående, men det är min subjektiva åsikt. Min rekommendation är att köpa dc rullen så du ångrar dig senare.
              /H

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                men vad var skillnaden på calcutta tedc och conquest dc? eller var det att dom bara heter olika i europa o usa?
                Om vi pratar version 1, då är ingen skillnad alls.
                Det har kommit en ny version av CQ med dc+ .
                //T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Om vi pratar version 1, då är ingen skillnad alls.
                  Det har kommit en ny version av CQ med dc+ .
                  //T
                  okey där är förklaringen till varför vissa conquest kostar nästan 900 dollar.
                  och varför det nästan inte finns några calcutta tedc på ebay.

går det byta till högre utväxling?

kollade lite på calasian också. där är ju 7.0:1 utväxling som igentligen skulle passa havsöringen bättre än calcuttans 5.0:1 ? utväxling,
                  tekniken bakom dom bör ju vara samma på flera punkter?

Kommentera

Jag följer en tråd om 7.0:1 utv. men jag vet inte om jag vill byta. Efter några år med 5.0:1 utv. jag är mkt nöjd med det jag har. En 201 TEDC tar nästan 60 cm lina per vevtag, mer än tillräcklig för de fisketekniker jag använder denna fiskerulle till. Men andra ord, jag är jäklig nöjd med min pärla.

Faktum är att jag skulle klara mig väldigt bra med bara två rullar: en 201 tedc med 0.16 lina och en till 201 tedc fast med 0.28. Inga andra fiskerullar skulle behövas. .... fast jag tycker att det är mkt roligare med lite fler fiskerullar än så, såklart.

En revo premier är en mkt bra rulle för de pengarna den kostar. Skulle du inte bli nöjd med den, då kan du komma tillbaka till oss och vi kommer att hjälpa till och "uppgradera" den.

Häls //T
                    Senast ändrad av tonyex; 2013-03-20, 20:52.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                      Jag följer en tråd om 7.0:1 utv. men jag vet inte om jag vill byta. Efter några år med 5.0:1 utv. jag är mkt nöjd med det jag har. En 201 TEDC tar nästan 60 cm lina per vevtag, mer än tillräcklig för de fisketekniker jag använder denna fiskerulle till. Men andra ord, jag är jäklig nöjd med min pärla.

Faktum är att jag skulle klara mig väldigt bra med bara två rullar: en 201 tedc med 0.16 lina och en till 201 tedc fast med 0.28. Inga andra fiskerullar skulle behövas. .... fast jag tycker att det är mkt roligare med lite fler fiskerullar än så, såklart.

En revo premier är en mkt bra rulle för de pengarna den kostar. Skulle du inte bli nöjd med den, då kan du komma tillbaka till oss och vi kommer att hjälpa till och "uppgradera" den.

Häls //T
                      jag tror jag kommer köpa en tedc inom dom närmaste månaderna. det är lika bra att köpa den.
                      som någon skrev tidigt i tråden köper jag premiern så är det fortfarande tedc jag vill ha. och kommer sluta med den till sist ändå. kan man köpa ett st croix legend tournament för o styra jerkarna kan man köpa en grym rulle till öringarna med

om någon annan hinner förre mig på den dom har på sportfiskeboden. är japantackle bra att ha med o göra? eller man köper från ebay istället?

satt precis o kikade på japantackle. hur i helvete kan vevar kosta mellan 130-220 dollar? det är mer än vad 90% av alla fiskare skulle kunna tänka sig betala för en hel rulle. och helst skulle dom haft lina o spö också för dom pengarna:P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 310 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13