revo premier multi - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

revo premier multi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Japantackle, ichiban och plat kan rekommenderas. Jag har handlat där flera gånger och de är lätt att göra med och dom kan sin sak. Mkt proffsiga! Dessutom jag har aldrig läst någonstans att någon som har handlat på de sidorna har varit missnöjd.

På Eviken , dvs Ebay, finns det alltid risk att bli blåst, men priserna är lägre och det är upp till var och en om det är värt att chansa.

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2013-03-20, 21:26.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
      Japantackle, ichiban och plat kan rekommenderas. Jag har handlat där flera gånger och de är lätt att göra med och dom kan sin sak. Mkt proffsiga! Dessutom jag har aldrig läst någonstans att någon som har handlat på de sidorna har varit missnöjd.

På Eviken , dvs Ebay, finns det alltid risk att bli blåst, men priserna är lägre och det är upp till var och en om det är värt att chansa.

//T
      okey, men i första hand hoppas jag att den i sverige finns kvar. känns alltid tryggast att handla inom landet.
      om man får problem med dom var vänder man sig då?
      normark har nog inga grejor hemma till dom

Kommentera

Normark hjälper till såklart. Sen det finns shimano i England och de är helt ok att göra med.
        DC bromsen är känslig för höra temperaturer , dvs 50+ grader , något som vi behöver oroa oss för, eller hur? Annars dessa te rullar är små pansarvagnar ....
        //T
        Senast ändrad av tonyex; 2013-03-20, 21:45.

Kommentera

Normark hjälper till såklart. Sen det finns shimano i England och de är helt ok att göra med.
          DC bromsen är känslig för höra temperaturer , dvs 50+ grader , något som vi behöver oroa oss för, eller hur? Annars dessa te rullar är små pansarvagnar ....
          //T
          jag är snarare orolig för den undre temp gränsen :P

Kommentera

Vänta nu, ska du köpa en tedc till ismete eller?

Elektronik bör klara några minusgrader. Jag kan berätta att jag har fiskat med min flera gånger när utetempen har varit nära nollan och det har inte varit några problem.

Som sagt manualen säger att höga temperaturer ska undvikas och att om man tappar rullen i vattnet det kan ta upp till 30 minuter innan sensorer börjar fungera igen.

//T

Kommentera

Vänta nu, ska du köpa en tedc till ismete eller?

Elektronik bör klara några minusgrader. Jag kan berätta att jag har fiskat med min flera gånger när utetempen har varit nära nollan och det har inte varit några problem.

Som sagt manualen säger att höga temperaturer ska undvikas och att om man tappar rullen i vattnet det kan ta upp till 30 minuter innan sensorer börjar fungera igen.

//T
              som det känns nu är ju ismete framtiden. vetifan när man får se öppet vatten igen. och då bor man ändå ända nere i ystad.
              tur jag har ett jävla stort akvarie som man kan underhålls träna i

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                okey där är förklaringen till varför vissa conquest kostar nästan 900 dollar.
                och varför det nästan inte finns några calcutta tedc på ebay.

går det byta till högre utväxling?

kollade lite på calasian också. där är ju 7.0:1 utväxling som igentligen skulle passa havsöringen bättre än calcuttans 5.0:1 ? utväxling,
                tekniken bakom dom bör ju vara samma på flera punkter?
                Jag har båda DC varianterna och tycker definitivt att du ska ge Calaisen en extra fundering. Utväxlingen är definitivt en fördel. En annan är (om jag läst och förstått manualerna rätt...) att Calaisens DC broms ger 4*8 inställningsmöjligheter medans Calcuttan bara har 8 ( här får gärna mr T rätta mig om jag har fel...)

Tycker hittills också att Calaisen har kastat lite bättre (längre)....om verkligen är så skall jag låta vara osagt. Mina jämförelser hittills haltar lite. Skillnader i bromsinställning och olika linor påverkar självklart (har haft 0,25 mono på Calaisen och 0,20 Suffix 832 på Calcuttan)

/S
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

//T
                  Lite osäker på vad du menar med när du säger att Normark hjälper till..men min erfarenhet säger att de endast befattar sig med rullar som är sålda i Sverige ..

Hade en Shimano haspelrulle som jag köpt hos danska youfish.se och den rullen ville dom inte ta i med tång ens.....och då berodde det inte på att det var en haspelrulle utan att den var såld i Danmark....

/S
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                    Lite osäker på vad du menar med när du säger att Normark hjälper till..men min erfarenhet säger att de endast befattar sig med rullar som är sålda i Sverige ..

Hade en Shimano haspelrulle som jag köpt hos danska youfish.se och den rullen ville dom inte ta i med tång ens.....och då berodde det inte på att det var en haspelrulle utan att den var såld i Danmark....

/S
                    Det jag menade är att jag har köpt lite delar till mina rullar via dem, fast det bästa är att inte behöva anlita de överhuvudtaget såklart. //T

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                      Jag har båda DC varianterna och tycker definitivt att du ska ge Calaisen en extra fundering. Utväxlingen är definitivt en fördel. En annan är (om jag läst och förstått manualerna rätt...) att Calaisens DC broms ger 4*8 inställningsmöjligheter medans Calcuttan bara har 8 ( här får gärna mr T rätta mig om jag har fel...)
                      Teknikmässigt är Calaisen överlägset. Inget snack om saken!
                      Om man finjusterar de för att kasta hö beten, skillnaden när det gäller kastlängder ska vara minimalt.

Nackdelen med Calaisen är att man kanske inte använder den till jerk med beten upp till 100g, något som calcuttan klarar galant.

//T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 252 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist