Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    Håller med silverbågen om att det är ett bra spö men det håller inte samma klass vad det gäller känsla. (Jag äger båda två) sen kan man ju fundera på om st croix är värt 3-4ggr så mkt pengar, i mitt tycke är det de.
    Ibland sitter en del av känslan i prislappen man betalat....man försöker sedan på olika sätt positiv bekräfta att köpet man gjort är rätt/bäst...fikontermen för detta om man är bevandrad i ekonomisk psykologi är "reducering av efterköpsdissonans"...något som man ofta ser prov på här på FS....

    /S

    Edit: hela den här tråden handlar i princip om reducering av efterköpsdissonans....ju fler som gillar våra entusiastköp...ju mer bekräftelse får vi på att vi gjort "rätt"....
    Senast ändrad av Silverbågen; 2014-05-17, 21:36.
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

    Kommentera


    • Det är skillnad på prylar och prylar och ALLA fiskare är inte kapabla att känna skillnaderna, dels av okunskap dels för att de är inte intresserade att lära sig att använda fiskeprylarna på rätt sätt.
      De som har lärt sig att använda sina fiskeprylar på rätt sätt och har gått vidare "till nästa nivå", lär knappast gå tillbaks till sina "gamla" prylar ( om ekonomi tillåter såklart)....
      Detta gäller inte bara fiskeprylar, det gäller det mesta t. ex: elektronik, bilar, osv ...

      Om man behöver "reducering av efterköpsdissonans", då kan man gå till en psykläkare i första hand ....

      //T
      Senast ändrad av tonyex; 2014-05-18, 19:43.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg

        Om man behöver "reducering av efterköpsdissonans", då kan man gå till en psykläkare i första hand ....

        //T
        ......det lär blir trångt i väntrummet.... cya! m8!

        /S
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
          ......det lär blir trångt i väntrummet.... cya! m8!
          Det är ju http://www.fiskesnack.com och "Import och entusiastprylars tråd" som är väntrummet!
          Snart kommer din psykläkare att ta kontakt med dig oxå!
          //T

          Kommentera


          • Hej!

            Ny här inne, men en läsare sedan många år, Vill bara tacka er aktiva i denna tråd för eran underbara dialog.

            Jag är i samma sits som Index, vill ha nya grejer till Juni för lite fiske i Sälen, Shimano Exsence knackar på dörren imorgon, 2359:-. Jag försökte handla ett St Croix spö på tackle warehouse men dom bråkar med mig, dom ska dra en summa mellan 0.50 dollar och 3 dollar för att jag ska kunna berätta exakt hur mycket dom har tagit och dom har bråkat i 4 dagar.

            Jag börjar allvarligt ledsna på tackle, Jag handlade även det spöt som Silverbågen rekomenderade bara för att få prova rullen redan i helgen.. 7-25g

            Finns det någon annanstans man kan beställa ST Croix spön och få hem dom innan 4:e Juni?

            Återigen, tack för allt som skrivits i denna tråd, och till alla inblandade!
            Gloomis NRX 893.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av RickRoss Visa inlägg
              Hej!

              Ny här inne, men en läsare sedan många år, Vill bara tacka er aktiva i denna tråd för eran underbara dialog.

              Jag är i samma sits som Index, vill ha nya grejer till Juni för lite fiske i Sälen, Shimano Exsence knackar på dörren imorgon, 2359:-. Jag försökte handla ett St Croix spö på tackle warehouse men dom bråkar med mig, dom ska dra en summa mellan 0.50 dollar och 3 dollar för att jag ska kunna berätta exakt hur mycket dom har tagit och dom har bråkat i 4 dagar.

              Jag börjar allvarligt ledsna på tackle, Jag handlade även det spöt som Silverbågen rekomenderade bara för att få prova rullen redan i helgen.. 7-25g

              Finns det någon annanstans man kan beställa ST Croix spön och få hem dom innan 4:e Juni?

              Återigen, tack för allt som skrivits i denna tråd, och till alla inblandade!
              Hej,

              Det TW gör är en ren säkerhetsåtgärd. Även om det är rätt irriterande. Men du behöver bara göra det första gången du beställer från dem och det enklaste sättet är att ta reda på hur mkt de dragit exakt är att ringa din bank.
              Förutom denna "safety deposit", som man får tillbaka på ordern sen, så är TW kanon att handla av. Så ge inte upp än

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                Hej,

                Det TW gör är en ren säkerhetsåtgärd. Även om det är rätt irriterande. Men du behöver bara göra det första gången du beställer från dem och det enklaste sättet är att ta reda på hur mkt de dragit exakt är att ringa din bank.
                Förutom denna "safety deposit", som man får tillbaka på ordern sen, så är TW kanon att handla av. Så ge inte upp än
                Haha, okej, har inte hunnit "skälla något" ännu. Det började i Torsdags - Dom bad mig ge dom ett OK för att dra pengar från mitt konto och höra av mig inom 48 timmar - Jag gav dom tillåtelse, 3 minuter efter dom mailat. Men dom har inte dragit några pengar - Imorse drog jag iväg ett mail - Väl medveten om att dom låg och sussade, men har inte fått något svar ännu. Har inte kollat upp vart dom är placerade, men är dom inte typ 6 eller 9 timmar efter oss nere i Staterna? Så dom kanske jobbar precis nu.

                Tackar för svaret, får hoppas dom hör av sig/drar pengar snart.

                Hajade inte riktigt det där med exakt summa, kan inte ja se det via min onlinebank? Varför skulle den summan diffa? Om jag använder en korrekt converter? Men får väl ringa banken sedan
                Gloomis NRX 893.

                Kommentera


                • Läste en annan tråd om fiskebutiker i utlandet och tror det var någon som skrev "hur stor är risken att tullen tar ditt lilla paket bland miljontals" - När jag läste det där så skrattade jag högt, om det är sån där liten chans kommer garanterat mitt paket fastna - Murphys.

                  Jag använde tracker funktionen på Jpangler sidan och mycket riktigt: Shipped 1, status: In Customs. Jag har inte gjort det här för att tjäna några stålar utan för att den inte säljs i Sverige - Har räknat runt tre tusen med avgifter - Däremot har jag en deadline i Juni då vi har en tradition att åka upp till Sälen och tävla - Mest öl, störst fisk och roligaste nya pryl.

                  Min fråga nu är istället:

                  Finns det någon annan som "fastnat" i tullen och vet hur länge vi sitter fast? - Är det "någon dag" eller kan det ta månader?
                  Gloomis NRX 893.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av RickRoss Visa inlägg
                    Läste en annan tråd om fiskebutiker i utlandet och tror det var någon som skrev "hur stor är risken att tullen tar ditt lilla paket bland miljontals" - När jag läste det där så skrattade jag högt, om det är sån där liten chans kommer garanterat mitt paket fastna - Murphys.

                    Jag använde tracker funktionen på Jpangler sidan och mycket riktigt: Shipped 1, status: In Customs. Jag har inte gjort det här för att tjäna några stålar utan för att den inte säljs i Sverige - Har räknat runt tre tusen med avgifter - Däremot har jag en deadline i Juni då vi har en tradition att åka upp till Sälen och tävla - Mest öl, störst fisk och roligaste nya pryl.

                    Min fråga nu är istället:

                    Finns det någon annan som "fastnat" i tullen och vet hur länge vi sitter fast? - Är det "någon dag" eller kan det ta månader?
                    Har haft otur ett par ggr & som värst har det tagit upp till 10 dagar från att paketet blev skickat , så några dagar kan det fastna hos tullen .

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av RickRoss Visa inlägg
                      Haha, okej, har inte hunnit "skälla något" ännu. Det började i Torsdags - Dom bad mig ge dom ett OK för att dra pengar från mitt konto och höra av mig inom 48 timmar - Jag gav dom tillåtelse, 3 minuter efter dom mailat. Men dom har inte dragit några pengar - Imorse drog jag iväg ett mail - Väl medveten om att dom låg och sussade, men har inte fått något svar ännu. Har inte kollat upp vart dom är placerade, men är dom inte typ 6 eller 9 timmar efter oss nere i Staterna? Så dom kanske jobbar precis nu.

                      Tackar för svaret, får hoppas dom hör av sig/drar pengar snart.

                      Hajade inte riktigt det där med exakt summa, kan inte ja se det via min onlinebank? Varför skulle den summan diffa? Om jag använder en korrekt converter? Men får väl ringa banken sedan
                      Problemet är att de flesta bankernas onlinetjänst visar vad de dragit i SEK, vilket är helt irrelevant. Om du inte vet exakt ner på sista decimal vilken växelkurs som använts. Men om du ringer banken så kan de se vad den ursprungliga debiteringen var i USD. Och det är vad TW frågar efter.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 961 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 457 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 761 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X