Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Hm visst , det är inte så stor skillnad , men jag kunde inte jämföra dom sida vid sida.
    .... men snart så ...

    Gaveldiameter på min 2000 CQ 51 är 52 mm.

    //T

    PS: Hittade en bild oxå:

    I sådana fall är gaveldiametern på "palmsidan" mindre på 2014 cq 100 (nu talar vi dock enstaka millimeter). Är det så att du har en 2014 på väg in? Isf ser jag framemot att höra vad du tycker om dem i relation till varandra!

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av karling Visa inlägg
      I sådana fall är gaveldiametern på "palmsidan" mindre på 2014 cq 100 (nu talar vi dock enstaka millimeter). Är det så att du har en 2014 på väg in? Isf ser jag framemot att höra vad du tycker om dem i relation till varandra!
      Visst det ska jag göra. Sedan förra året har jag fiskat med min 2014 200 CQ, så jag vet vad dessa 2014 CQ är kapabla till med alla förbättringar dessa rullar har fått.

      I mitt fall dessa två små rullar kommer att användas till olika saker. Min 2000 CQ 51 används till att fiska med beten från 2g till 20g och den 2014 101 HG som jag har på väg till mig ska användas till något tyngre beten dvs från 10 till 40g.

      Det jag är nyfiken på är hur lätta beten kan man kasta med 2014 CQ 100, men tanke på att org spole väger bara 11,7g, vilket är ganska imponerande.

      Häls //T

      Kommentera


      • Letar efter fysiska butiker i Tokyo med en hemsida

        Har en i familjen som ska till Tokyo om en månad tänkte jag skulle se till att få hem något roligt (Shimano Aldebran / Excense DC ?) .

        Kommentera


        • Har idag en tatula type r, vilken rulle rekommenderar ni i samma genre? Gärna beten från 5gr och uppåt. Runt 2 lax från japantackle

          Kommentera


          • Runt 2 lax inkl frakt kan bli lite svårt. Men kolla denna:
            Denna Alphas SV 2015 kan hittas under 200 USD på vissa japanska sajter. Annars är Scorpion XT 1000/1001 alt Shimano Brenious fina rullar dom oxå.

            Häls //T

            Kommentera


            • Jaha, då har jag lyckats gå och köpa mig en rulle, med bruksanvisning på japanska, endast japanska...Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalkHD1431371133.574451.jpg
Views:	1
Size:	55,8 KB
ID:	1777783
              Då återstår att se om det går att googla upp en engelsk bruksanvinsning på en cq 301 av årets modell.
              Anders @ gäddfiske.se

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inlägg
                Jaha, då har jag lyckats gå och köpa mig en rulle, med bruksanvisning på japanska, endast japanska...[ATTACH]78625[/ATTACH]
                Då återstår att se om det går att googla upp en engelsk bruksanvinsning på en cq 301 av årets modell.
                Vad behöver du veta om den rullen? Det är bara och PM:a mig. //T
                PS: Ganska snart har jag två sådana där, fast något mindre i storlek.

                Kommentera


                • Har du testat den nya spolen till Tatulan?Är det spolen från Japan Tackle,den som dom har på sin sida är inte svart?

                  Kommentera


                  • Jag ser dåligt,du har ju redan monterat den nya spolen, originalspolen ligger sidan om eller hur?

                    Kommentera


                    • Stämmer

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 617 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 575 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 300 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X