Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Den med "lös" stjärtfena ser unik ut, äre gångjärn i röva på den också innan fenan?
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

    Kommentera


    • Jupp förstora upp kortet så ser du konstruktionen.
      Senast ändrad av Monkey; 2016-02-20, 13:31.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
        Suttit och klickat hem lite swimbaits till årets fiske. Hälften har landat hemma i Hallsberg idag.... Tog även hem en spole Seaguar smackdown som folk rekommenderar flitigt här på forumet i 50lb för gäddfisket.


        [ATTACH=CONFIG]84751[/ATTACH]
        vad fick du ge för swimbaitsen? å vart
        Mina Placeringar:
        2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
        2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

        Kommentera


        • Ja från staterna handlade jag från departureoutdoors på ebay ett gäng swimbaits och seguar linan tror att dem mjuka gick på runt 100kr stycket någon lite mindre de hårda mer...

          Savage gear betena är inköpta på sportfiskeutrustningonline och happy angler när jag pris jagade lite för runt en hunka +-20kr stycket om jag inte missminner mig.

          Sedan har det blivit mycket från japan men oftast från småsäljare på ebay och dem beten har kostat kanske 12dollar för den lilla megabass jiggen upp till många dollar för de mer ovanliga hårda ledade swimbaitsen.

          /Apan

          Kommentera


          • Nån som sett dessa redan?

            Shimano Curado 70I



            Och nya Shimano Caenan

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
              Nån som sett dessa redan?

              Shimano Curado 70I



              Och nya Shimano Caenan

              Curado 70I har jag sett bilder och filmer på, och läst gott om från de som fingrat på den. Ser riktigt intressant ut för borrefisket, bra storlek. Caenan är en enklare rulle och känns inte alls lika intressant kan jag tycka.

              Kommentera


              • Tjena! Jag har suttit och kollat på antingen en Shimano Aldebaran eller en Shimano Metanium. Kollade tullpriser från USA, och det drog ju iväg i pengar så in åt helsike.. Någon som har koll på Japantackle? Folk som beställt där ifrån och lyckats slippa tullavgifter? Som jag förstått är den sidan rätt känd och många som skeppar över där ifrån. Tack på förhand!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Danne88a Visa inlägg
                  Tjena! Jag har suttit och kollat på antingen en Shimano Aldebaran eller en Shimano Metanium. Kollade tullpriser från USA, och det drog ju iväg i pengar så in åt helsike.. Någon som har koll på Japantackle? Folk som beställt där ifrån och lyckats slippa tullavgifter? Som jag förstått är den sidan rätt känd och många som skeppar över där ifrån. Tack på förhand!
                  Vid beställningar utanför EU ska du alltid räkna med att betala tull och moms på totalen av varuvärdet och fraktpris, om det överstiger fribeloppet som jag har för mig ligger på 300 SEK. Det är ca 27-28% påslag. Ibland hinner försändelsen inte förtullas vid ankomst till Sverige och då kan man "slippa" betala.

                  Du kan be säljaren skriva ner värdet på paketet för att få en lägre tull/momsberäkning. Detta är inte helt ok, så alla handlare går inte med på detta. Gör man det ska man också vara medveten om att skulle paketet skadas eller försvinna så blir du bara ersatt för det angivna värdet.

                  Det bästa är att räkna med tull och moms, och allt annat är en trevlig överraskning

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Danne88a Visa inlägg
                    Tjena! Jag har suttit och kollat på antingen en Shimano Aldebaran eller en Shimano Metanium. Kollade tullpriser från USA, och det drog ju iväg i pengar så in åt helsike.. Någon som har koll på Japantackle? Folk som beställt där ifrån och lyckats slippa tullavgifter? Som jag förstått är den sidan rätt känd och många som skeppar över där ifrån. Tack på förhand!
                    Har handlat ifrån Cloud Nine Tackle, Japan Angler (jpangler) samt ibuyjp på eBay och samtliga har skrivit ner värdet på varan utan att jag bett om det. Har klarat mig från tull/moms på samtliga beställningar. Rätt eller fel låter jag vara osagt...
                    Jag älskar att syssla med struntsaker,
                    påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda,
                    komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst...
                    och bara följa ögonblickets ingivelse.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av JimmyEkstrand Visa inlägg
                      Har handlat ifrån Cloud Nine Tackle, Japan Angler (jpangler) samt ibuyjp på eBay och samtliga har skrivit ner värdet på varan utan att jag bett om det. Har klarat mig från tull/moms på samtliga beställningar. Rätt eller fel låter jag vara osagt...
                      Cloud nine tackle funkar bra eller?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 622 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 403 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 586 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 310 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X