Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Benjamin S
    replied
    Nya Zillion är dock fantastiskt bra byggd måste jag säga. Ingen Tatula över huvud taget, inte ens likt. Faktum är att jag tycker att den nya Zillion SV TW 1000 känns som en Steez i invevningsmomentet. Den är helt i princip helt glappfri, otroligt len, utan ett uns till resonans även under press och väldigt "luftig." Det jag tycker Steez gör bättre är att den sväljer vibrationer bättre, annars är nya Zillion imponerande nära i känsla. Den har många lösningar som inte Daiwa behövde lägga till, men de gick den extra milen och gjorde det ändå. Exempelvis en liten gummi-disk som skydd för spollagret, för att hindra fett, smuts och olja för att hamna på spolaxeln och i spollagret. Kompisen köpte en sådan här rulle tidigare i år och jag blev riktigt förtjust i den. Inte alls lik den förra Zillion-modellen, som jag inte riktigt tyckte levde upp till sitt namn.

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Ja, jag vet. Men med tanke på förra modellen så är jag inte så optimistiskt vad som gäller kvalitetskänslan jämförd med OG Zillion. Och TWS? Vem behöver det?

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Njae en Zillion SV TW 1000 har iaf kort axel å då e den en Zillion… men kanske inte som de gamla :-)

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Bra tipps! Men: Finns bara en Zillion- allt annat är en Tatula
    Har man någon gång fått smaka på den "äkta" varan.... Tyvärr. Men när det gäller daiwa, Abu och shimano. Det var bättre förr!

Lämna en kommentar:

• Linkan81
    replied
    nja dem nya zillion ser ju inte ut som en tatula…

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Bra tipps! Men: Finns bara en Zillion- allt annat är en Tatula

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Jag hittade en bra deal på nya Daiwa Zillion SV TW 1000 på Amazon Japan.

Länk: https://www.amazon.co.jp/-/en/Daiwa-...534638051&th=1

Tips till alla entusiaster!

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Amiala Visa inlägg
    Fick precis hem en Zillion SV TW 1000L, beställdes från Digitaka. Min första import och jäkligt imponerad av leveransen. La beställningen fre den 10/9, rulle och lina skickades i onsdags och kom fram idag. Dessutom fri frakt.

Manualen kom dock på Japanska... förvisso inte min första multirulle men jag gillar att läsa i manualen vad fabrikanten anvisar med inställningar, skötsel etc.

Någon som kanske sitter på en engelsk manual? Eller vet var jag kan få tag på en? Får jag inte napp här provar jag att maila Daiwa.

Alla JDM-rullar har enbart en japansk manual. Fråga på tackletours forum om du inte får napp här.

Lämna en kommentar:

• Amiala
    replied
    Fick precis hem en Zillion SV TW 1000L, beställdes från Digitaka. Min första import och jäkligt imponerad av leveransen. La beställningen fre den 10/9, rulle och lina skickades i onsdags och kom fram idag. Dessutom fri frakt.

Manualen kom dock på Japanska... förvisso inte min första multirulle men jag gillar att läsa i manualen vad fabrikanten anvisar med inställningar, skötsel etc.

Någon som kanske sitter på en engelsk manual? Eller vet var jag kan få tag på en? Får jag inte napp här provar jag att maila Daiwa.

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Han som skickade bilden på den där rullen hade köpt dem av en person som gjorde de själv. Med andra ord, jag tror att de säljs. Vill du kollar jag med han som har Millionairen vem han köpte dem av.

För övrigt passar nog Millionaire CT SV mig perfekt. Den har samma spole som mina Alphas CT SV. Jag är ett stort fan av hur CT SV daiworna kastar. Att kunna byta spole mellan Millionaire CT SV, Steez CT SV och Alphas CT SV vore riktigt trevligt.
    Du får jättegärna kolla upp det.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
271 352 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist