Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Nya Zillion är dock fantastiskt bra byggd måste jag säga. Ingen Tatula över huvud taget, inte ens likt. Faktum är att jag tycker att den nya Zillion SV TW 1000 känns som en Steez i invevningsmomentet. Den är helt i princip helt glappfri, otroligt len, utan ett uns till resonans även under press och väldigt "luftig." Det jag tycker Steez gör bättre är att den sväljer vibrationer bättre, annars är nya Zillion imponerande nära i känsla. Den har många lösningar som inte Daiwa behövde lägga till, men de gick den extra milen och gjorde det ändå. Exempelvis en liten gummi-disk som skydd för spollagret, för att hindra fett, smuts och olja för att hamna på spolaxeln och i spollagret. Kompisen köpte en sådan här rulle tidigare i år och jag blev riktigt förtjust i den. Inte alls lik den förra Zillion-modellen, som jag inte riktigt tyckte levde upp till sitt namn.
- Gillar 2
-
Ja, jag vet. Men med tanke på förra modellen så är jag inte så optimistiskt vad som gäller kvalitetskänslan jämförd med OG Zillion. Och TWS? Vem behöver det?
Lämna en kommentar:
-
Njae en Zillion SV TW 1000 har iaf kort axel å då e den en Zillion… men kanske inte som de gamla :-)
Lämna en kommentar:
-
Har man någon gång fått smaka på den "äkta" varan.... Tyvärr. Men när det gäller daiwa, Abu och shimano. Det var bättre förr!Ursprungligen postat av Utter Visa inläggBra tipps! Men: Finns bara en Zillion- allt annat är en Tatula
Lämna en kommentar:
-
Bra tipps! Men: Finns bara en Zillion- allt annat är en Tatula
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Jag hittade en bra deal på nya Daiwa Zillion SV TW 1000 på Amazon Japan.
Länk: https://www.amazon.co.jp/-/en/Daiwa-...534638051&th=1
Tips till alla entusiaster!
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Alla JDM-rullar har enbart en japansk manual. Fråga på tackletours forum om du inte får napp här.Ursprungligen postat av Amiala Visa inläggFick precis hem en Zillion SV TW 1000L, beställdes från Digitaka. Min första import och jäkligt imponerad av leveransen. La beställningen fre den 10/9, rulle och lina skickades i onsdags och kom fram idag. Dessutom fri frakt.
Manualen kom dock på Japanska... förvisso inte min första multirulle men jag gillar att läsa i manualen vad fabrikanten anvisar med inställningar, skötsel etc.
Någon som kanske sitter på en engelsk manual? Eller vet var jag kan få tag på en? Får jag inte napp här provar jag att maila Daiwa.
Lämna en kommentar:
-
Fick precis hem en Zillion SV TW 1000L, beställdes från Digitaka. Min första import och jäkligt imponerad av leveransen. La beställningen fre den 10/9, rulle och lina skickades i onsdags och kom fram idag. Dessutom fri frakt.
Manualen kom dock på Japanska... förvisso inte min första multirulle men jag gillar att läsa i manualen vad fabrikanten anvisar med inställningar, skötsel etc.
Någon som kanske sitter på en engelsk manual? Eller vet var jag kan få tag på en? Får jag inte napp här provar jag att maila Daiwa.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Du får jättegärna kolla upp det.Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Han som skickade bilden på den där rullen hade köpt dem av en person som gjorde de själv. Med andra ord, jag tror att de säljs. Vill du kollar jag med han som har Millionairen vem han köpte dem av.
För övrigt passar nog Millionaire CT SV mig perfekt. Den har samma spole som mina Alphas CT SV. Jag är ett stort fan av hur CT SV daiworna kastar. Att kunna byta spole mellan Millionaire CT SV, Steez CT SV och Alphas CT SV vore riktigt trevligt.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 352 visningar