Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag hittade en bra deal på nya Daiwa Zillion SV TW 1000 på Amazon Japan.

    Länk: https://www.amazon.co.jp/-/en/Daiwa-...534638051&th=1

    Tips till alla entusiaster!

    Kommentera


    • Bra tipps! Men: Finns bara en Zillion- allt annat är en Tatula

      Kommentera


      • nja dem nya zillion ser ju inte ut som en tatula…

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
          Bra tipps! Men: Finns bara en Zillion- allt annat är en Tatula
          Har man någon gång fått smaka på den "äkta" varan.... Tyvärr. Men när det gäller daiwa, Abu och shimano. Det var bättre förr!

          Kommentera


          • Njae en Zillion SV TW 1000 har iaf kort axel å då e den en Zillion… men kanske inte som de gamla :-)

            Kommentera


            • Ja, jag vet. Men med tanke på förra modellen så är jag inte så optimistiskt vad som gäller kvalitetskänslan jämförd med OG Zillion. Och TWS? Vem behöver det?

              Kommentera


              • Nya Zillion är dock fantastiskt bra byggd måste jag säga. Ingen Tatula över huvud taget, inte ens likt. Faktum är att jag tycker att den nya Zillion SV TW 1000 känns som en Steez i invevningsmomentet. Den är helt i princip helt glappfri, otroligt len, utan ett uns till resonans även under press och väldigt "luftig." Det jag tycker Steez gör bättre är att den sväljer vibrationer bättre, annars är nya Zillion imponerande nära i känsla. Den har många lösningar som inte Daiwa behövde lägga till, men de gick den extra milen och gjorde det ändå. Exempelvis en liten gummi-disk som skydd för spollagret, för att hindra fett, smuts och olja för att hamna på spolaxeln och i spollagret. Kompisen köpte en sådan här rulle tidigare i år och jag blev riktigt förtjust i den. Inte alls lik den förra Zillion-modellen, som jag inte riktigt tyckte levde upp till sitt namn.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
                  Nya Zillion är dock fantastiskt bra byggd måste jag säga. Ingen Tatula över huvud taget, inte ens likt. Faktum är att jag tycker att den nya Zillion SV TW 1000 känns som en Steez i invevningsmomentet. Den är helt i princip helt glappfri, otroligt len, utan ett uns till resonans även under press och väldigt "luftig." Det jag tycker Steez gör bättre är att den sväljer vibrationer bättre, annars är nya Zillion imponerande nära i känsla. Den har många lösningar som inte Daiwa behövde lägga till, men de gick den extra milen och gjorde det ändå. Exempelvis en liten gummi-disk som skydd för spollagret, för att hindra fett, smuts och olja för att hamna på spolaxeln och i spollagret. Kompisen köpte en sådan här rulle tidigare i år och jag blev riktigt förtjust i den. Inte alls lik den förra Zillion-modellen, som jag inte riktigt tyckte levde upp till sitt namn.
                  Kanske daiwa tagit till sig av kritiken? Många gamla daiwa fans inkl undertecknad rasade över när de lade ner de gamla plattformarna och ersatte dem med halvskräpiga Thailand rullar. Vore ju kul om daiwa gjorde några vettiga rullar igen.
                  Micro dreven gav de väl upp som tur är, hade de dessutom slutat i alla rullar med både magseal och tws så hade jag till och med kunnat tänka mig köpa en ny daiwa igen.

                  Kommentera


                  • Click image for larger version

Name:	2010C00A-5EF4-4EED-965F-0F1E2E1D62A1.jpeg
Views:	642
Size:	1,82 MB
ID:	2592914 Årets sista import , har på nåt konstigt vis blivit ett gift det här med multirullar för det har varit några som passerat under året , megabasset känns mer komplett med en jdm zillion Click image for larger version  Name:	6F644933-ACD7-4AD8-B4DF-9F3C8D4529D9.jpeg Views:	0 Size:	0 ID:	2592913

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
                      Click image for larger version

Name:	2010C00A-5EF4-4EED-965F-0F1E2E1D62A1.jpeg
Views:	642
Size:	1,82 MB
ID:	2592914 Årets sista import , har på nåt konstigt vis blivit ett gift det här med multirullar för det har varit några som passerat under året , megabasset känns mer komplett med en jdm zillion Click image for larger version Name:	6F644933-ACD7-4AD8-B4DF-9F3C8D4529D9.jpeg Views:	0 Size:	0 ID:	2592913
                      Är det bryggmästar’n som står under bordet

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 880 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 074 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X