Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Måste du ha delat? Då finns inte mycket att välja på.
    Helst, ibland åker jag buss till Malmö för att slippa betala ett par hundra i parkeringsavgift för en dags fiske, dom dagarna är det lättare med delade.

    Men visst kan jag ha ett odelat också...

    Kommentera


    • Har själv 3600 och den har inte synkad spridare.
      Jag ska plocka ner min och kolla varför den följer med, ni är så pass många som säger att spridaren inte är synkad att ni måste ha rätt...

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
        Intressant tråd!
        Förresten jag har fiskat med ett Dobyns Champion Extreme en gång i tiden och jag säger så här: WOW! Fina grejer! Men jag är svag för st croix "top of the line" LegendXtreme eller G Lommis GLX, även om jag till vardags kör mkt med "more bang for the bucks" premier eller avid serien.

        Jag ska passa på och berätta det senaste som händer "rullvägen" hemma hos mig. Några av mina curadon har ersätts med Cuttor D. Calcutta D modellen har inte samma entusiast faktor som en Calcutta CQ eller en Daiwa Pluton för att nämna några exotiska rullar, men de är underskattade rullar, än så länge iaf. Dessutom de är köpta här hemma! Detta har inte hänt på många många år! Anledningen till det är att rullen är billigare här hemma än i Japan/USA även om det är samma rulle, ok nästan. En bild (eller två) säger mer än 1000 ord:

        [ATTACH=CONFIG]55682[/ATTACH]
        [ATTACH=CONFIG]55683[/ATTACH]


        Häls //T
        Vilka storlekar?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
          Vilka storlekar?
          301D till vänster och 201D till höger. //T

          Kommentera


          • Jag har kommit fram till att min Curado 100 skall pensioneras och då får jag ju då det delikata problemet att den behöver ersättas av något nytt. Frågan är bara med vad. Rullen kommer användas till beten mellan 10 och 40 gram, wobblers, skeddrag, jerkbaits m.m. som tvitchas och jerkas hem. Det enda egentliga kravet jag har utöver det är att rullen skall kasta lika bra eller gärna bättre än min amba 2500. Detta gör ett Sverige köp mer eller mindre uteslutet då priset på sådana rullar är löjligt. Import från USA, Japan osv. är inget problem. Budget har jag väl inte riktigt kommit framtill ännu, beror ju lite vad man får för pengarna.

            Vad har ni rullgalningar för tips att komma med?

            Kommentera


            • Calais/Antares DC om du vill ha lågprofil, kasta långt och inte är så känslig för att rullen är lite tyngre eller CQ 51 om du gillar runda rullar....

              /S
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

              Kommentera


              • Det finns många bra att välja bland. CQ linjen är "top of the line", men det finns andra fiskerullar som är minst lika bra.
                Frågan är om materialet ska vara aluminium eller kan du tänka dig lite mer exotiska material. Nästa fiskerulle på min lista är en Chronarch CI4+ iaf.

                Framför allt det jag tycker att det är roligt är att gamla "haspelfiskare" pratar inte haspel längre!

                //T

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Framför allt det jag tycker att det är roligt är att gamla "haspelfiskare" pratar inte haspel längre!

                  //T
                  Visst är det härligt Jag har omedvetet lyckats "omvända" en kompis till att börja med multirullar och nu är han helsåld.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av C-H Visa inlägg

                    Vad har ni rullgalningar för tips att komma med?
                    Jag tror starkt på Daiwa Tatula som i teorin borde bli brutal. Har det mesta man kan önska sig faktiskt.

                    Väntar själv hem min första egna rulle med T-wing systemet, som borde vara framme på torsdag eller fredag

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                      Jag tror starkt på Daiwa Tatula som i teorin borde bli brutal. Har det mesta man kan önska sig faktiskt.

                      Väntar själv hem min första egna rulle med T-wing systemet, som borde vara framme på torsdag eller fredag
                      Härligt! När kan vi provkasta? //T

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 596 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 383 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 529 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 298 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X