Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #71
    ....blir det inte långt och svajigt med ett 3,5 metersspö?.......
    Jag kastar med 10 gr jiggar och ev. ett dart 10 gr flöte och spöet är -18 gr så jag tror inte det ska bli problem.

    Jag ska åka in till Köpenhamn i morgon och snacka med dom som säljer Hardy, samtidigt passar jag på att känna på ett lika dant spö i haspelvariant.

    Jag misstänker att spöet blir lite styvare när dom konverterar det till Casting dom ökar ju antalet spöringar.

    Jag har ingen aning om hur stor skillnad det är på Demon och Marksman serierna så det kanske blir helt fel

    Kommentera


    • #72
      men ett 3,5 meters-spö i Malmö kanal låter inte som någon höjdare i mina öron
      Jag vet vad du menar, ett långt spö som kastar bra är så fel det kan bli..

      Det är mer en rolig grej jag funderat på länge som jag vet att jag förr eller senare lägger pengar på så jag kan lika bra kolla upp det nu och ev. beställa så är det gjort.

      Kommentera


      • #73
        Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        Jag kastar med 10 gr jiggar och ev. ett dart 10 gr flöte och spöet är -18 gr så jag tror inte det ska bli problem.

        Jag ska åka in till Köpenhamn i morgon och snacka med dom som säljer Hardy, samtidigt passar jag på att känna på ett lika dant spö i haspelvariant.

        Jag misstänker att spöet blir lite styvare när dom konverterar det till Casting dom ökar ju antalet spöringar.

        Jag har ingen aning om hur stor skillnad det är på Demon och Marksman serierna så det kanske blir helt fel

        Du gör rätt som gör ett IRL-check ....

        Din hypotes om att fler spöringar skulle ge ett styvare spö tror jag dessvärre inte håller.....

        Min erfarenhet från flugspöbygge säger att den vikt som spöringarna bidrar med ger ett svajigare spö.

        Hade du frågat mig skulle jag nog satsat på en 9- alt 9,6-fotare....räcker säkert för att nå andra sidan kanalen.....

        /S
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

        Kommentera


        • #74
          Hade du frågat mig skulle jag nog satsat på en 9- alt 9,6-fotare....räcker säkert för att nå andra sidan kanalen.....
          Du har helt rätt, jag tror till och med ett Havsfiskespö skulle va mer lämpat i den kanalen då hade man haft en chans att dra upp alla kundvagnar och cyklar som ligger på botten och skräpar

          Som jag skrev tidigare är det mest en rolig grej att köpa det spöet, poängen med det försvinner om jag kommer ner på normala längder.

          Kommentera


          • #75
            Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Du har helt rätt, jag tror till och med ett Havsfiskespö skulle va mer lämpat i den kanalen då hade man haft en chans att dra upp alla kundvagnar och cyklar som ligger på botten och skräpar

            Som jag skrev tidigare är det mest en rolig grej att köpa det spöet, poängen med det försvinner om jag kommer ner på normala längder.
            Skall inte förta den glädjen....rapportera gärna hur projektet fortskrider..

            /S
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

            Kommentera


            • #76
              Vad skall man säga......ibland är revisorn snäll......fick just reda på att mitt eget företag kan uppvakta mig på min 50 årsdag med prylar till ett värde av SEK 15.000 ink moms.......


              ....hm....vad skall man välja...

              /S
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

              Kommentera


              • #77
                Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                Vad skall man säga......ibland är revisorn snäll......fick just reda på att mitt eget företag kan uppvakta mig på min 50 årsdag med prylar till ett värde av SEK 15.000 ink moms.......


                ....hm....vad skall man välja...

                /S
                Jag tror att du behöver köpa ett större hus ..... för att förvara alla dina fiskeprylar!
                Kanske ett bankvalv kan vara på plats?

                //T

                Kommentera


                • #78
                  Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Jag tror att du behöver köpa ett större hus ..... för att förvara alla dina fiskeprylar!
                  Kanske ett bankvalv kan vara på plats?

                  //T
                  ....inget större hus tack........dottern och jag delar på 220 + 40 kvadrat......och det räcker mer än väl för pappas leksaker....

                  ....dessutom lär inte en Aldebaran BFS, Metanium av nya modellen eller Calcutta Conquest 51 ta så mycket plats oavsett....

                  /S
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                  Kommentera


                  • #79
                    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                    ....inget större hus tack........dottern och jag delar på 220 + 40 kvadrat......och det räcker mer än väl för pappas leksaker....

                    ....dessutom lär inte en Aldebaran BFS, Metanium av nya modellen eller Calcutta Conquest 51 ta så mycket plats oavsett....

                    /S
                    Det har du rätt i, ang huset. 220 kvm räcker mer än väl för fiskeprylar såklart.
                    Skulle jag har haft tiden, då skulle jag investera pengarna i en fiskeresa istället, se lite av fiskevärlden: typ fiska lax i Alaska eller på Island, musky i Minnesota, osv.

                    Hm, metanium säger du, då måste jag fråga vilken? Det finns flera olika. Det finns dock uppenbara nackdelar med metanium och aldebaran och det är magnesiumdelar. Ta hem en CQ 51 fast med en CQ 200 vev. Det räcker för det mesta.

                    //T
                    Senast ändrad av tonyex; 2013-06-27, 18:33.

                    Kommentera


                    • #80
                      Skall inte förta den glädjen....rapportera gärna hur projektet fortskrider..
                      Du hade rätt i att det blev lite flaggstång över Demon spöet, visst kastade det bra men jag tyckte inte om aktionen.

                      Jag snackade med folket som jobbar i butiken och kastade några kast med andra Hardy och dom uppförde sig betydligt bättre.

                      Det blir antagligen något av dom första 2 jag länkar till här nedan fast då i -30 gr med samma längd.

                      Skulle det bli så att jag ångrar mig finns ju även Greys spöet här nedan men ända anledningen till det är priset.

                      Skulle va kul att höra vilket du tycker värkar mest lämpligt att sätta en Conquest på ?


                      http://www.harrissportsmail.com/Mode...?ModelID=19734
                      http://www.harrissportsmail.com/Mode...?ModelID=19286
                      http://www.harrissportsmail.com/Basket.aspx

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 938 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 456 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 326 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X