Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Ang. calcutta D:
    Gör som vi all andra och köp två på en gång. Själv har jag en 201D och en 301D.
    Teknikmässigt jag tycker att de är fulländade. X-ship och X-drag är suveräna uppfinningar ( jag var lite emot i början).
    Slutligen, mina calcutta D gör att alla mina andra rullar känns som cementblandare och jag har inte några dåliga rullar.

    Häls //T
    Vänligen utveckla detta något för en som lurar på en kompletterande större rulle till En Conquest DC 101....
    Känner du till ngn skillnad mellan svenska Calcutta och JDM, Vad använder du 300 modellen till för fiske???

    ///Rickard

    Kommentera


    • Nu tänker jag ställa en fråga ang. köp ifrån Australien, någon som köpt därifrån och hur mycket mer blev det i skatter och fraktkostnader?
      /Rickard
      Live long and skitfiske på er!

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Rhino69 Visa inlägg
        Vänligen utveckla detta något för en som lurar på en kompletterande större rulle till En Conquest DC 101....
        Känner du till ngn skillnad mellan svenska Calcutta och JDM, Vad använder du 300 modellen till för fiske???

        ///Rickard
        Min 201D använder jag till jigg och jerk med beten från 20 till 80g. Min 301D till samma sak fast med tyngre beten, dvs från 40g till 110g. 301:an klarar mkt mer än så såklart, men jag har inga beten som tyngre än 110g. Förut brukade jag fiska med min 201 TEDC som "extra rulle", men nu ligger den i lådan när det ska fiskas med lätta jerkbaits och jag använder den enbart till havsöring med utomordentlig bra resultat under alla möjliga förhållanden.

        Jag tror att en 201D kan användas till andra fiskemetoder oxå, t. ex. havsöring, men som jag skrev innan jag har andra mkt mer kompetenta rullar för ändamålet.

        Shimano börjar med att introducera dessa nya features i alla sina nya lyxrullar. Jag tror att på sikt kommer de att bli standard för de flesta av deras rullar och ja det är en förbättring om man jämför med tidigare modeller, t. ex. TE.

        Lite kuriösa nu. Jag har haft möjlighet att fiska med en 101DC under en dag och det var då allting började för mig. Så efter den dagen, började jag med att titta på och köpa shimano fiskerullar i första hand och sälja mina ABU och Daiwa rullar. Mina lite billigare shimano rullar fick oxå ge plats åt andra lite mer sofistikerade modeller. Innan dess var "cementblandare" som låg närmast hjärta. Nu har arsenalen krympt till några få rullar och jag är mkt nöjd med det. Det har blivit mindre "saker" att ta hand om efter fisketurerna iaf.

        Häls /T

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Rhino69 Visa inlägg
          Vänligen utveckla detta något för en som lurar på en kompletterande större rulle till En Conquest DC 101....
          Känner du till ngn skillnad mellan svenska Calcutta och JDM, Vad använder du 300 modellen till för fiske???

          ///Rickard
          Skillnaden mellan JDM och euro/US är större i 100/200-storlek. De har öppningsbar gavel som gör att man kan snabbt ställa centrifugalbromsen. Denna funktion saknas dessvärre på 300-serien och över så skillnaden mellan de båda är kanske inte prismotiverat. En JDM Calcutta 12 (här kallad "D") i storlek 301 kostar runt 1700kr + ca 120kr frakt och moms/tull.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Gonzo79 Visa inlägg
            Nu tänker jag ställa en fråga ang. köp ifrån Australien, någon som köpt därifrån och hur mycket mer blev det i skatter och fraktkostnader?
            /Rickard
            jag var i kontakt med en butik som reade ut Amba 1500 och 2500 för något år sedan. Fraktkostnad var ca 30-35AUD och moms/tull det gamla vanliga dvs runt 30% av totalen...

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
              jag var i kontakt med en butik som reade ut Amba 1500 och 2500 för något år sedan. Fraktkostnad var ca 30-35AUD och moms/tull det gamla vanliga dvs runt 30% av totalen...
              Ok då vet jag hur det ligger till. Tack för svar
              Live long and skitfiske på er!

              Kommentera


              • Tack för svar T och barnmorskan.
                Får lura lite till på detta...

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Finns det något ställe där man kan få info förutom på Japanska, även om jag ber Google översätta blir det ganska obegripligt.
                  Nej man får använda fantasin!

                  Ursprungligen postat av mrkringlan Visa inlägg
                  Amerikanska Tackle Wearhouse har dom!
                  http://www.tacklewarehouse.com/Abu_G...page-AMGE.html
                  Mjo dom har några av dom.
                  http://www.reverbnation.com/burnout28

                  Kommentera


                  • Hej,
                    jag hoppas min brådskande fråga platsar I detta forum. Brådskande för att en vän är i Japan just nu! Jag funderar på att via min vän beställa en DC rulle från Japan, närmare bestämt från Japan Angler (jpangler.com) men innan önskar gärna jag lite feedback om dem, har något köpt något där eller hört om annan som så gjort och hur föll det ut i så fall? Är de att lita på tro?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                      Hej,
                      jag hoppas min brådskande fråga platsar I detta forum. Brådskande för att en vän är i Japan just nu! Jag funderar på att via min vän beställa en DC rulle från Japan, närmare bestämt från Japan Angler (jpangler.com) men innan önskar gärna jag lite feedback om dem, har något köpt något där eller hört om annan som så gjort och hur föll det ut i så fall? Är de att lita på tro?
                      Absolut!
                      Vet flera som handlat av dem. Som med de flesta japanska firmor riktade mot utlandet är servicen suverän. Deras priser är dessutom bra jämfört med många andra,

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 310 svar
                      263 295 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      857 svar
                      139 509 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 847 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 149 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 349 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X