Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #91
    Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    Den finns ju en uppsjö med schysta centrepinrullar. Men de är ju så fina att man inte vågar fiska med dem.

    Då räcker en TF Gear Classic Centrepin. Funktionsduglig, snygg och numera billig på bl.a. E-bay.
    Den är lite modern i utseendet och dessutom aluminiumfärgad så den är inte direkt diskret. Fäller nog inte alla specimenjägare i smaken.
    Hur kommer det sig att vi pratar centrepinrullar i den här tråden nu? //T
    Senast ändrad av tonyex; 2013-06-28, 12:11.

    Kommentera


    • #92
      Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
      Hur kommer det sig att vi pratar centrepinrullar i den här tråden nu? //T
      Kanske för att begreppet "import och entusiastprylar" inte för alla är liktydigt med snordyra minimultirullar från shimano eller daiwa?

      Kommentera


      • #93
        Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
        Hur kommer det sig att vi pratar centrepinrullar i den här tråden nu? //T
        När jag läser rubriken på tråden och första inlägget så ser jag inget om att tråden är reserverad för multirullar.

        Någon kanske vill berätta om något schysst splitcanespö från Storbrittanien? (Inte för att jag vill ha något).
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

        Kommentera


        • #94
          Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
          Kanske för att begreppet "import och entusiastprylar" inte för alla är liktydigt med snordyra minimultirullar från shimano eller daiwa?
          Kolla fiskesättet! "Forum Fiskesätt Spinn-, haspel- & jerkbaitfiske "
          Det står tydligt vad det handlar om. Vi kan prata snordyra flugfiskeprylar i rätt tråd , om ni vill.

          //T
          Senast ändrad av tonyex; 2013-06-28, 13:46.

          Kommentera


          • #95
            Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
            När jag läser rubriken på tråden och första inlägget så ser jag inget om att tråden är reserverad för multirullar.

            Någon kanske vill berätta om något schysst splitcanespö från Storbrittanien? (Inte för att jag vill ha något).
            Det ju svårt att spinnfiska, jiggfiska eller jerkbaitfiska med centrepinrullar, däremot det går att meta eller flugfiska med framgång!
            //T

            Kommentera


            • #96
              Tonyex, my bad! Lämnar tråden... Besegrad med skammen hängande som ett åskmoln över mitt arma huvud....

              Vertikaljigging och jiggfiske från båt går att göra med en centrepin också.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

              Kommentera


              • #97
                Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg

                Vertikaljigging och jiggfiske från båt går att göra med en centrepin också.
                Lägg ner med det där (nu)! Köp en fin liten snordyr multirulle och börja om. Livet är inte slut än. Man ska inte köpa snordyra centrepinrullar i första hand, för att då tar pengarna slut på en gång. //T
                Senast ändrad av tonyex; 2013-06-28, 13:57.

                Kommentera


                • #98
                  Fick hem mitt nya St. Croix spö idag, ett Mojo Bass Slop-N-Frog. En av mina Curado 201E7:or satt perfekt på. Skall användas till lite lättare jerk och spinnfiske.

                  Kan varmt rekommendera franglaisfishing, har köpt 3 St. Croix spön därifrån. Priserna är kanon, och servicen utmärkt. De är snabba och förpackar bra. De kan dessutom ta hem alla spön ur St. Croix sortiment. (De har endast muskyspön i lager)
                  Den som har mest prylar när han dör vinner

                  Kommentera


                  • #99
                    Jag har bestämt mig för vilket spö, det blir ett 5 delat 9,6 fot -25 gr , dom hade en utgående modell på rea för 2500 dkr sedan kommer priset för konvertering till ....

                    Här är dom som finns nu, spöet ser lika dant ut som 9,6 an här med skillnaden att mitt är 5 delat. http://fly.hardyfishing.com/en-gb/pr...marksman-spin/

                    Något förslag på en passande liten conquest blir 51 eller 101 bäst ?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                      Jag har bestämt mig för vilket spö, det blir ett 5 delat 9,6 fot -25 gr , dom hade en utgående modell på rea för 2500 dkr sedan kommer priset för konvertering till ....

                      Här är dom som finns nu, spöet ser lika dant ut som 9,6 an här med skillnaden att mitt är 5 delat. http://fly.hardyfishing.com/en-gb/pr...marksman-spin/

                      Något förslag på en passande liten conquest blir 51 eller 101 bäst ?
                      Tror du gjorde rätt val där....nu får du ett spö att fiska med också...

                      Jag hade valt den mindre rullen men kolla med mr T som har erfarenhet av båda rullarna.

                      /S
                      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 617 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 299 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X