Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

    Vad kostar det om man tar hit rullen från Japan (pålagor som skatt och moms) ?
    Om man "åker dit", då ska man pröjsa för postens hantering , tullavgift och moms. http://www.tullverket.se/innehallao/...928000487.html

    Jag har haft tur nästan alla gånger jag har tagit hem saker från Asien, men det är klart att man ska räkna med att visa "extra" avgifter kan förekomma. Ett tips: om man får saker hemskickade "som retur", då behöver man inte betala tull och moms "en gång till". Sen det finns moraliska aspekter som vi behöver inte ta upp här och nu.

    Häls //T

    Kommentera


    • #62
      Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Vad kostar det om man tar hit rullen från Japan (pålagor som skatt och moms) ?
      Beställer du nåt utanför EU så får du räkna med ca 27% påslag för tull och moms (25% moms och ca 1-2% tullavgift). Det jävliga är att fraktkostnaden inkluderas i summan du får momsa och tulla på.

      Kommentera


      • #63
        Glöm inte att posten tar ut 100kr i avgift för att ta betalt också, så 27%+100kr.
        Den som har mest prylar när han dör vinner

        Kommentera


        • #64
          Beställde ett GUNKI SABURAU KAZE C190-M/MH 5-20GR till min Cronarch101D7.
          Hoppas den är någorlunda som jag tror jag vill ha, svårt när man inte testat så många lätt spinnspön.
          Skall användas från mini fat rap till 15gr spinnare.
          Dom haspel gunki jag testat har vart riktigt sköna.

          Kommentera


          • #65
            Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
            Beställde ett GUNKI SABURAU KAZE C190-M/MH 5-20GR till min Cronarch101D7.
            Hoppas den är någorlunda som jag tror jag vill ha, svårt när man inte testat så många lätt spinnspön.
            Skall användas från mini fat rap till 15gr spinnare.
            Dom haspel gunki jag testat har vart riktigt sköna.
            Någon som har erfarenhet av spöt?

            Kommentera


            • #66
              ...är inte 11,6-fotarn ett metspö? ...."Bait" står det på modellen....de övriga "Spin"...
              Dom konverterar det till Casting utan trigger och den klingan är enligt dom den mest lämpliga för ändamålet.

              Jag inte ägt ett Demon bara spö ur Marksman serien Demon är billigare.

              Den typen av spö köper jag inte för jag behöver dom eller för att imponera på folk då hade det räckt med Ironfether II -32gr det är mest av nyfikenhet ...

              Kommentera


              • #67
                Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Dom konverterar det till Casting utan trigger och den klingan är enligt dom den mest lämpliga för ändamålet.

                Jag inte ägt ett Demon bara spö ur Marksman serien Demon är billigare.

                Den typen av spö köper jag inte för jag behöver dom eller för att imponera på folk då hade det räckt med Ironfether II -32gr det är mest av nyfikenhet ...
                Bra då har du koll så du inte hoppar i galen tunna.....skall du fiska med det eller bara kasta långt?.....mest av nyfikenhet

                /S
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                Kommentera


                • #68
                  skall du fiska med det eller bara kasta långt?.....mest av nyfikenhet
                  Självklart ska jag fiska borre med det , ska ha det som ett mer långkastande komplement till mitt -40gr Orenji

                  Dom stora Abborrarna i Malmö kanal har börjat bli kinkiga och hugger numera enbart på fin utrustning..

                  Kommentera


                  • #69
                    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Självklart ska jag fiska borre med det , ska ha det som ett mer långkastande komplement till mitt -40gr Orenji

                    Dom stora Abborrarna i Malmö kanal har börjat bli kinkiga och hugger numera enbart på fin utrustning..
                    ....blir det inte långt och svajigt med ett 3,5 metersspö?.......skulle iofs va rätt kul att se dig bredvid han Lubbe fiskekonservatorn stå och dra borre.....han med sin 6-fotare och du med din långa finpinne....

                    /S
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                    Kommentera


                    • #70
                      Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                      Självklart ska jag fiska borre med det , ska ha det som ett mer långkastande komplement till mitt -40gr Orenji

                      Dom stora Abborrarna i Malmö kanal har börjat bli kinkiga och hugger numera enbart på fin utrustning..
                      Inte för att dissa din entusiasm över exklusiva importprylar nu Månsson... men ett 3,5 meters-spö i Malmö kanal låter inte som någon höjdare i mina öron. Tror mest att man riskerar att fastna i cyklister eller hundkoppel i utkasten... Själv kör jag med 8-fots lätt haspel i kanalen och har aldrig någonsin upplevt kastlängderna som någon begränsande faktor i det fisket.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 965 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 457 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 776 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X