Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Har köpt en Daiwa Luna 253 & skulle vilja uppgradera till bättre bromsar , hittar bara skivorna carbotex men jag vill samtidigt byta metall skivorna . Har googlat & letat men hittar dom inte är det någon som vet var dom finns ?
    Så här ser original ut
    [ATTACH=CONFIG]57832[/ATTACH]
    Och så här ser skivorna ut som jag vill ha
    http://i1199.photobucket.com/albums/...1/P1030166.jpg
    Att byta till carbontex lameller gör en skillnad , det är klart.
    Metallbrickor kan man beställa från BIOS. Frågan är vad är det för fel med dom?

    //T

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av C-H Visa inlägg
      Både Calais DC och CQ50 verkar ju vara riktigt bra rullar. Dock har jag lite problem med utseendet på dem, gillar inte att CQ nästan ser ut som en Luna (som jag inte heller gillar) med allt guld och kromet på Calais känns lite överdrivet. Visst utsidan är inte allt och jag är säker på att insidan hade passat mig perfekt, men om jag skall lägga de pengarna så måste rullen verkligen kännas hundra.

      Rullen kommer endast att gå i sötvatten så materialvalet spelar inte särskilt stor roll. Den nya Chronarch CI4+ ser ju intressant ut, är det en gammal Curado E7 i nytt material eller finns det större skillnader mellan vanlig Chronarch och CI4+ varianten?
      Gillar du inte guld och chrome men köper högervevat (gissar det eftersom du refererar till din 2500) så kan jag rekommendera Calcutta 200DC som kan tas hem från Danmark till bra pris...

      http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk...3-Tilbud!.html

      Tycker själv att rullen storleksmässigt är lite "stor" när man pratar 10-grammare även om den klarar det galant men till 15-40 grammare och med rätt spö så är den grym på att kasta.....nästan lika bra som Calais DC.....men bara nästan....

      Vill du ha lågprofil så tycker jag att den här verkar intressant:

      http://www.japantackle.com/Shimano/S...13Metanium.htm

      Funderade själv på den men valde CQ51 och en snikigare Scorpion XT1001 i stället.....mina rullar dock i första hand tänkta för lättare fiske än de du funderar på...

      Att jag rekommenderade CQ51:an var dock efter att den vid praktiskt fiske visade sig klara betydligt mer än jag hade förväntat och därmed skulle varit klockren om du hade gillat designen...

      /S
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
        Att byta till carbontex lameller gör en skillnad , det är klart.
        Metallbrickor kan man beställa från BIOS. Frågan är vad är det för fel med dom?

        //T
        Fick inte med den andra bilden på skivorna jag vill har , så jag lägger in igen .
        Skivorna jag vill ha är större än orginal



        Click image for larger version

Name:	P1030166.jpg
Views:	2
Size:	128,4 KB
ID:	1769530

        Och nu lyckades jag få med en bild som inte skulle vara med , strunta i bilden på Amban
        Bifogade filer
        Senast ändrad av Cosmoz 08; 2013-08-14, 11:20.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
          Gillar du inte guld och chrome men köper högervevat (gissar det eftersom du refererar till din 2500) så kan jag rekommendera Calcutta 200DC som kan tas hem från Danmark till bra pris...

          http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk...3-Tilbud!.html

          Tycker själv att rullen storleksmässigt är lite "stor" när man pratar 10-grammare även om den klarar det galant men till 15-40 grammare och med rätt spö så är den grym på att kasta.....nästan lika bra som Calais DC.....men bara nästan....

          Vill du ha lågprofil så tycker jag att den här verkar intressant:

          http://www.japantackle.com/Shimano/S...13Metanium.htm

          Funderade själv på den men valde CQ51 och en snikigare Scorpion XT1001 i stället.....mina rullar dock i första hand tänkta för lättare fiske än de du funderar på...

          Att jag rekommenderade CQ51:an var dock efter att den vid praktiskt fiske visade sig klara betydligt mer än jag hade förväntat och därmed skulle varit klockren om du hade gillat designen...

          /S
          CQ 51 är en dröm och jag är mkt glad att du gillar den lika mkt som jag gillar min!
          Det finns en som heter 101 oxå!

          //T
          Senast ändrad av tonyex; 2013-08-14, 12:09.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
            Fick inte med den andra bilden på skivorna jag vill har , så jag lägger in igen .
            Skivorna jag vill ha är större än orginal



            [ATTACH=CONFIG]57840[/ATTACH]

            Och nu lyckades jag få med en bild som inte skulle vara med , strunta i bilden på Amban
            Ok, nu är jag med. Fin bil på amban iaf! //T

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Helst, ibland åker jag buss till Malmö för att slippa betala ett par hundra i parkeringsavgift för en dags fiske, dom dagarna är det lättare med delade.

              Men visst kan jag ha ett odelat också...
              Har funderingar på ett spö till och det skulle kanske passa dig också?
              MHX
              Jag kommer nog att låta bygga upp ett spö på en mhx klinga. Jag pratade med hilevel och de skulle ta in bla bass klingor senare i år. Och det fanns även två delade.
              Har läst väldigt gott om dem. Testat ett flugspö byggt på mhx klinga och det var grymt.
              Själv ska jag nog ha ett 7 fot delat som komplement till mina odelade daiwa spön.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                Har funderingar på ett spö till och det skulle kanske passa dig också?
                MHX
                Jag kommer nog att låta bygga upp ett spö på en mhx klinga. Jag pratade med hilevel och de skulle ta in bla bass klingor senare i år. Och det fanns även två delade.
                Har läst väldigt gott om dem. Testat ett flugspö byggt på mhx klinga och det var grymt.
                Själv ska jag nog ha ett 7 fot delat som komplement till mina odelade daiwa spön.

                Kan också rekommendera MHX-klingorna efter att ha byggt ett klass7 HÖ flugspö och ett 9,6 fots spinnspö -1,5 oz.....väntar nu på en 7,3 fots MHX-HM-klinga -3/4 oz till min Scorpion XT1001....tror det kommer bli ruskigt bra...

                Får man fråga vad du får betala för arbetet när du lägger ut ett spöbygge? Vet ju vad det kostar att ta hem klinga och komponenter och snickra själv..

                /S
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
                  Misstänker att du tog det haspel legend tournament som fanns i butiken? Satan vilket spö säger jag
                  Det är jag som bad söder att ta hem det spöt du pratar om. Är nöjd ägare av ett St.Croix Legend Tournament Bass Spinning Rod "Plastics" 7,2 fot lastvikt - 5/8oz. Äckligt skönt!
                  Instagram: mattiasandersson90

                  Bara ett kast till...

                  Kommentera


                  • Vet faktiskt inte vad det kommer kosta. Inget är beställt än. Det blir senare i höst.

                    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                    Kan också rekommendera MHX-klingorna efter att ha byggt ett klass7 HÖ flugspö och ett 9,6 fots spinnspö -1,5 oz.....väntar nu på en 7,3 fots MHX-HM-klinga -3/4 oz till min Scorpion XT1001....tror det kommer bli ruskigt bra...

                    Får man fråga vad du får betala för arbetet när du lägger ut ett spöbygge? Vet ju vad det kostar att ta hem klinga och komponenter och snickra själv..

                    /S

                    Kommentera


                    • Senaste tillskottet i flocken. Har spanat så länge på T3-serien så nu var det dags...

                      Click image for larger version

Name:	IMG_0434[1].JPG
Views:	1
Size:	486,5 KB
ID:	1769572

                      Click image for larger version

Name:	IMG_0436[1].JPG
Views:	1
Size:	463,2 KB
ID:	1769573

                      Känns förvånansvärt bra för att vara en plastrulle. Kanske för att den enligt enligt Megabass är precisionsfräst efter gjutningen. Ursäkta bildkvaliteten, telefonen är på lagning och kameran nerpackad. Återkommer efter test

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 871 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 360 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 071 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X