Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Evo6 Visa inlägg
    Tänkte beställa ny spole och lager till min Revo MGX men på Japan Tackle finns 2st
    trimspolar till MGX dels den röda spolen som nog är från MGX Extreme men sen
    så finns det även en ljusblå som kallas Deez tuning kit med lite blåeloxerat lull lull
    och det verkar som att Deez spolen kommer med 6st bromsvippor mot 4st som är
    original på dom andra spolarna från Abu.
    Just till MGX rullen så verkar det bara vara ABU som tillverkar trimspolar för
    vad jag har lyckats se så finns det ingenting från vare sig ZPI eller Avail.
    Tanken är att få rullen lite mer stabil och eventuellt även kunna kasta med
    vikter ner till 3-4 gram.
    Om det finns nån som har erfarenhet av just MGX trim så skulle det vara
    underbart att få höra lite av era erfarenheter.
    Vad kör du med för spö? MGX:en bör klara av att kasta så lågt som 3-4g i orginal eventuellt så kan du investera i ett par nya lager från Hedghog och då dom som heter BFS. Sök lite på youtube så kan du kolla kasttekniker vid BFS. Jag vet att det finns en video när en kille kastar 3g med en MGX.

    Edit: hittade den.
    http://m.youtube.com/watch?v=nzXMw1zS3Ic
    Senast ändrad av grynning; 2014-06-11, 22:24.
    http://www.reverbnation.com/burnout28

    Kommentera


    • Okay nu har min Okuma Isis 400lx landat i brevlådan och första intrycket är mkt stabilt! känns som luna 300l men nästan ännu kraftigare bygd. Bilder och recension kommer efter nästa pass.!

      Kommentera


      • Så har man redan förbrukat ett spollager till min Ryoga 2020HL! Skrapade lite efter ett mothugg i en sten och sen efter en batalj med en 11kg gädda började den skrika och ha sig så pass att jag inte vågade fiska vidare med den. Visade sig vara ena spollagret (det som sitter på spolen) som helt skurit ihop. Går inte att snurra på alls längre! Bytte till ett jag hade liggande och beställde genast några uppsättningar nya från Hedgehog. Kommer bli dyrt i längden om lagrena bara håller några turer innan de ger upp. Hoppas det var ett måndagsexemplar!

        Grym rulle annars som jag har svårt att lägga ifrån mig. Särskillt nu när den levererat nytt PB på gädda! För det är klart det var rullens förtjänst.

        Kommentera


        • satt o glodde igenom tradera ida hitta en shimano core 101 mg o en calcutta 200te om nån är intresserad

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
            Okay nu har min Okuma Isis 400lx landat i brevlådan och första intrycket är mkt stabilt! känns som luna 300l men nästan ännu kraftigare bygd. Bilder och recension kommer efter nästa pass.!
            Nå, har du hunnit testa än?
            Mvh Richard

            Kommentera


            • nix hoppas på nästa vecka..

              Kommentera


              • Kommentera


                • Jaha,då har ja råkat beställa nya hedgehog lager till min scorpion 1000xt. Valde deras air bfs,se om ja kan få ur lite mer av rullen. E lite trögt o få iväg de lättadte betena från 7-5g. O ja fortsätter leta spö Fast glömde ju beställa deras egen olja :/. Vet inte om de funkar med rocket fuel?
                  Senast ändrad av jimmy85; 2014-07-07, 09:48.
                  Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

                  Kommentera


                  • Japp då damp det ner ett litet paket i brevlådan idag inehållandes lite Japangodis:
                    Avail Microcast Spool AMB 4550UC rödeloxerad, Hedgehog Studio Air BFS kullager
                    ABU linspridarskruv med 2st lager till 4500 samt 1st linspridare och en ny trevlig vev
                    från Simon Shimomura med flerfärgade laminerade träknoppar.
                    Alltsammans ska monteras på en champangeguldfärgad 4501 Pro Rocket dock så
                    funderar jag på att komplettera med kullagrat linspridardrev.
                    Sen så återstår väll bara att välja färg på alulinspridaren, har blå, silver och svart
                    hmmm svåra val här i livet
                    Senast ändrad av Evo6; 2014-07-23, 23:28.

                    Kommentera


                    • I väntans tider...

                      Jag beställde tidigare i veckan ett spö som nog dyker upp i början på nästa vecka.
                      Ett International Tuna Stick från Penn. 5,6 fot och klassning 30-80 lb. Detta ska användas för att, förhoppningsvis, dra upp lite tonfisk i Medelhavet.
                      Spöt finns inte i landet, så liksom oftast, så blev det en butik i UK som fick affären.

                      Letar vidare efter bra pris på en Penn International 30 VSX. Tipsa gärna om ni hittar billigare än på Skittfiske (5499:-)
                      Senast ändrad av Abborrgäddan; 2014-07-25, 17:55.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 926 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 455 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 756 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 323 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X