Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Big_Sal Visa inlägg
    Angående finessebaitcasters funderar jag starkt på att lämna haspelrullarna till förmån för en Abu Garcia revo LTX-L. Vet inte om det räknas till entusiastprylar men efter att ha läst en review verkar den riktigt nice! Någon som vet nåt eller kanske tom har en?
    Är egentligen en rulle för japanska marknaden men som i en begränsad upplaga släppts i USA (om jag fattat det rätt)
    LTX:en är i grund och botten en mgx för JDM. Dom skilljer sig dock avsevärt i bromssystemen, LTX:en har magtrax brom en magnetbroms och mgx:en IVCB-IV en centrifugalbroms. Sen skilljer sig spolarna åt också fast det finns supershallow spolar till mgx:en att köpa. Kolla på LTZ också, ytterligare en variant på samma plattform.
    http://www.reverbnation.com/burnout28

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
      Vi får starta en bait finessegrupp!
      Hm, Jag fiskar inte längre med svårkastade beten under 5g och jag har en känsla av mina "gamlingar": en curado 101D och en Cutta 51 TE GT med org. spole räknas inte.

      Många finesse rullar är gjorda av "exotiska material" som korroderar i saltvatten och därför många fina rullar går bort som t. ex: Aldebaran BFS, Daiwa Steez SV , Daiwa PX 68, 2013 Metanium, Daiwa T3 SV, då lämnar ni mig att välja mellan en Daiwa T3 MX med en SV1000 spole (budget variant) eller en CQ 101DC.

      ... och jag som har inga planer att införskaffa mig nya rullar under vintern.

      //T

      PS: Det är klart att en Scorpion 1000 XT med en trim-spole skulle fingera fint fint oxå.

      Kommentera


      • Fick hem mina Hedgehog prylar Så nu sitter det ZHI lager i spolen och oljan jag betällde var riktigt fin, smörjde upp lite andra lager i rullen och allt har blivit minst 50% bättre Snurrar jag veven snurrar den på bra mycket längre än innan och frikopplar jag och snurrar spolen så snurrar även den minst 50% längre.

        Har ej provfiskat med dessa komponenter bytta så får återkomma ang. det.

        Väntar på "smyckes" polerings grejer som barnmorskan tipsade om i en annan tråd för att få den där "skära i smör" känslan när man vevar.
        Senast ändrad av Serigös; 2013-11-07, 15:44.

        Kommentera


        • Jag är sugen på en Shimano Antares DC-7. Jag har inte sett den i svenska affär så man får kanske importera den.

          Kommentera


          • Vem blir först med en Tatula Type R? Riktigt sugen att beställa en själv men har inte ens hunnit ut att testa min vanliga Tatula än. Är den lika skön som den känns vid torrvevning att fiska med får det nog bli en Type R också.

            www.ebay.com/itm/Daiwa-Tatula-Baitcasting-Reel-TATULA-R100HL-/281204669077?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item41791a ba95

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
              Vem blir först med en Tatula Type R? Riktigt sugen att beställa en själv men har inte ens hunnit ut att testa min vanliga Tatula än. Är den lika skön som den känns vid torrvevning att fiska med får det nog bli en Type R också.

              www.ebay.com/itm/Daiwa-Tatula-Baitcasting-Reel-TATULA-R100HL-/281204669077?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item41791a ba95
              OOhhh. Ganska exakt vad jag har liggandes på PayPalkontot. Synd att jag inte hunnit fiska in allt nytt!

              Kommentera


              • Den rullen såg ut som en dröm! Inte så fasligt dyr heller. (Namnet var inte så hett om man kan polska... betyder "lilla söta pappa"... med andra ord en perfekt farsdagspresent).
                Tur att jag i grund och botten är metare...
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                Kommentera


                • Priset är brutalt bra med tanke på vad man får! Jag tror jag skall ha tålamod tills JDM-modellen kommer

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                    Fick hem denna skönhet i fredags. Har kliat lite i fingrarna under helgen att få dra ut och testa den men tyvärr får jag hålla mig ett par dagar till.

                    Då har man äntligen haft tid att testa några kast med nya rullen. Det blåste på ganska bra men magnetbromsen gjorde sitt jobb väl. Började på högsta inställningen för att se hur den fungerade och jobbade mig sen neråt till en inställning någonstans i mitten av skalan som fungerade bra i blåsten.

                    Den kastar som en dröm och jag fick även drilla en tjock liten innerstadsgädda vilket var kul. Slirbromsen är mjuk som smör och det finns inga glapp någonstans. Med tanke på priset kan den nog vara bland de mest prisvärda rullar som går att hitta just nu. Finns det lite pengar kvar mot slutet av månaden får det nog bli en Type R också.

                    Kommentera


                    • Click image for larger version

Name:	DSC_0126.jpg
Views:	1
Size:	814,7 KB
ID:	1771012

                      Då anlände min conquest 50. Beställdes från shimano av japanska butiken i fredags anlände i måndags till dem och skickades direkt vidare till mig och kunde hämtas ut idag. Snacka om snabba frakter.. 4 dagar från Japan.
                      Rullen verkar riktigt trevlig. Liten, lätt men känns ändå robust. Ska bli kul att testa till helgen...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 937 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 456 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 326 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X