Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Känslan
    Visserligen kanske det viktigaste av allt vid rullval.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
      Vad fick du ge för den därifrån.? Kunde inte hålla mig och köpte en själv för en månad sen nämligen och blev nyfiken på prisskillnaden.
      Priset är inte viktigt, det viktigaste är att man har en fiskerulle man är nöjd med, sen hur kostnadseffektivt köpet är , det ska man inte diskutera här.
      Jag tror bestämt att vem som helst av oss kan lägga $$$ USD för en fiskrulle , utan att man behöver äta gröt resten av året.

      //T
      Senast ändrad av tonyex; 2013-11-21, 23:43.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
        Priset är inte viktigt, det viktigaste är att man har en fiskerulle man är nöjd med, sen hur kostnadseffektivt köpet är , det ska man inte diskutera här.
        Jag tror bestämt att vem som helst av oss kan lägga $$$ USD för en fiskrulle , utan att man behöver äta gröt resten av året.

        //T
        Du behöver inte oroa dig, jag maler på mer än jag orkar och kostnadseffektiv är det sista kocken är. Köpa först och tänka sen är min lite enkla livsmelodi. :-).

        Men är ju ändå nyfiken på vad dom går att få tag på från Japanland.

        Lär väl inte vara en hemlighet direkt får jag hoppas :-)

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
          Du behöver inte oroa dig, jag maler på mer än jag orkar och kostnadseffektiv är det sista kocken är. Köpa först och tänka sen är min lite enkla livsmelodi. :-).

          Men är ju ändå nyfiken på vad dom går att få tag på från Japanland.

          Lär väl inte vara en hemlighet direkt får jag hoppas :-)
          Eftersom jag inte somnat kan jag tipsa om att en Ryoga 1016 kostar ca 2700-2800kr i Japan. Sedan tillkommer sådär en 150kr frakt och moms+tull. Så happyanglers pris är onekligen konkurrenskraftigt om man betänker att eventuell returfrakt till Japan är tråkigt dyrt. EMS från Japan 150kr, EMS till Japan 650kr! Man kan dock halvera kostnaden om man skickar som brev. Men värt att beakta.

          Kommentera


          • Ok.

            Lite skönt ändå att den inte var ännu billigare. Jag fick visserligen ett superpris så jag gråter inte.

            Är det bara happy angler som säljer dessa i norden i vanliga fall?

            Mvh Matte

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg

              Är det bara happy angler som säljer dessa i norden i vanliga fall?
              Så vitt jag vet och fler blir det nog inte. I Finland fanns en Daiwadistributör som tog hem japanmodellerna och inte bara de utvattnade USA-/europamodeller vi får hålla tillgodo med. Har glömt vad dom hette men tror dom har kursat eller upphört. Därför finns en hel del spännande japanmodeller på finska sidor som Alphas, Z2020 och Ryoga. Vore kul om någon vågade här hemma. I Tyskland finns en hel del JDM högre grundpris men då kan man trösta sig med EU-garanti och billigare returfrakt.
              Själv köper jag dock hellre två spön från Japan för ungefär samma pris som ett ifrån Tyskland och låter det utgöra garantin. Hoppas få hem tre spön i mitten på nästa vecka, nu när en del butiker på Rakuten haft gratis frakt. Haft tur med alla spön hittills!

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                Så vitt jag vet och fler blir det nog inte. I Finland fanns en Daiwadistributör som tog hem japanmodellerna och inte bara de utvattnade USA-/europamodeller vi får hålla tillgodo med. Har glömt vad dom hette men tror dom har kursat eller upphört. Därför finns en hel del spännande japanmodeller på finska sidor som Alphas, Z2020 och Ryoga. Vore kul om någon vågade här hemma. I Tyskland finns en hel del JDM högre grundpris men då kan man trösta sig med EU-garanti och billigare returfrakt.
                Själv köper jag dock hellre två spön från Japan för ungefär samma pris som ett ifrån Tyskland och låter det utgöra garantin. Hoppas få hem tre spön i mitten på nästa vecka, nu när en del butiker på Rakuten haft gratis frakt. Haft tur med alla spön hittills!
                Ok.

                Skönt med lite kött på benen. Men visst är plutonen och ryoga identiska? Alltså ryoga 2020 och pluton 2000 är väl samma rulle? Bara att plutonen är för europamarknaden.?

                Ja spön blir ju oftast så billigt att huvudvärken över garantin försvinner, håller helt med.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
                  Ok.

                  Skönt med lite kött på benen. Men visst är plutonen och ryoga identiska? Alltså ryoga 2020 och pluton 2000 är väl samma rulle? Bara att plutonen är för europamarknaden.?

                  Ja spön blir ju oftast så billigt att huvudvärken över garantin försvinner, håller helt med.
                  Dom är inte identiska annat än till yttre form. Annan alu-legering, andra drev och slirbroms samt några extra lager i vevknopparna. Dessutom är plastdelarna av annan kvalitet i Ryogan, något som på Pluton rapporterats ge problem. Alla felrapporter jag sett har varit på plastdelarna i Pluton, inte en enda i Ryoga. Pluton blev också ganska kortlivad på marknaden i förhållande till Ryoga som fortfarande är i produktion.

                  Kommentera


                  • Här postar jag lite bilder på min nya rulle oxå kallad "The black beast" eller "Aix sense"
                    Jag förstår nu varför den är så hyllad på andra sidan av Atlanten: fullpackad med den senaste tekniken, iDC+, X-Ship, stilren design med fantastiska kastegenskaper och ja, x-ship gör sitt, vilken känsla. Rullen har allt jag vill ha, ok , den har ingen t-wing ( även om linspridaren är konformad) och den är inte rund, men vet ni vad, den har tom klickljud! Det blir intressant att se vad den klarar.
                    Nu väntar jag bara på mitt nya borre/snipspöt!

                    Click image for larger version

Name:	20131122_152930.jpg
Views:	4
Size:	643,6 KB
ID:	1771080
                    Click image for larger version

Name:	20131122_152941.jpg
Views:	4
Size:	644,5 KB
ID:	1771081

                    //T
                    Senast ändrad av tonyex; 2013-11-22, 21:35.

                    Kommentera


                    • Riktigt snyggt med en "nästan helsvart" rulle utan en massa blingbling..som tillverkarna annars gärna lägger sig till med =) !

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 375 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 077 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X