Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    Ja en second opinion är ju alltid bra! jag har en känsla av att du kommer få ett antal turer på dig att testa! Hoppas jag iallafall! Det är ju en smaksak vad man gillar men jag tycker den känns lite stor bara på ett så nätt spö den balanserar fint på spöt så det är inte det. En 1601 skulle nog göra sig bättre till just det här spöt men det är ju tur att det finns fler spön att beställa!
    Båten har genomgått en grundlig undersökning och båtmotor har en aukt. firma titta på och konstaterat att den är i toppskick! Så det blir att åka nästa vår!

    Det blir kul att testa din nya Mörrum på crankern eller på det nya spöt som ska beställas till den. Snacka om abborre och snipjakt kit de luxe!

    //T

    Kommentera


    • Ut med det gamla, in med det nya!
      Denna vill jag ha: http://tacklenews.net/product_catego...-conquest.html

      Calcutta Conquest 2014 i 100- och 200-storlek med Micro Module och X-ship, SVS-Infinity (extern justering, wohoo!)
      Men smakar det, så kostar det: 56700JPY listpris :/

      Kommentera


      • Fick hem en conquest 50 förra veckan, måste säga att den överträffade mina höga förväntningar i känsla och utseende, nu hoppas jag att jag får lite fisketid med den också!

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
          Ut med det gamla, in med det nya!
          Denna vill jag ha: http://tacklenews.net/product_catego...-conquest.html

          Calcutta Conquest 2014 i 100- och 200-storlek med Micro Module och X-ship, SVS-Infinity (extern justering, wohoo!)
          Men smakar det, så kostar det: 56700JPY listpris :/
          Inga bilder ännu? Priset är väl helt ok ändå med tanke på vad man får!
          http://www.reverbnation.com/burnout28

          Kommentera


          • Bilden här:
            Click image for larger version

Name:	KjBGm3U.jpg
Views:	2
Size:	83,6 KB
ID:	1771406

            Observera att utväxlingen är ganska låg , fast dom tar 59 resp. 60 cm per vevtag ändå!
            Micro Module måste vara något utöver det vanliga.

            //T
            Senast ändrad av tonyex; 2014-01-05, 12:47.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av M.Stenborg Visa inlägg
              Fick hem en conquest 50 förra veckan, måste säga att den överträffade mina höga förväntningar i känsla och utseende, nu hoppas jag att jag får lite fisketid med den också!
              Pics or it didn't happend
              Tycker inte heller priset var så farligt.

              Kommentera


              • Ok!
                Var ute och gav SV-spolen en testomgång. Så sjukt jävla bra!
                Hade redan testat "finesseabilityn" på baksidan hemma och kunde konstatera att med den påspolade reststumpen ca 50 meter 0,15 flätlina var det inga som helst problem att kasta 4g balsavobblers med extremt bra kontroll. Men med nyfylld spole var det dags att se hur den funkar med tyngre grejer. Mina relativt högt ställda förväntningar infriades med råge. Rymmer tillräckligt mycket lina, kanske drygt 100m 20lbs flätlina. Hade vid testtillfället optimala vindförhållanden, så test i motvind återstår. Men jävlar vilken kontroll!

                Här med det mest lättkastade 15g bete jag hade. Dock suboptimalt spö (7 fot, 3oz)


                Här med 56g Platypus:


                Jämfört med min Calcutta DC som monterades efteråt kastade SV-spolen lite oväntat både längre och stabilare. Ska tvätta ur lagren på DCn och testa igen. Men jag har tveklöst just fått en ny favoritutrustning
                Senast ändrad av barnmorskan; 2014-01-05, 18:48.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av M.Stenborg Visa inlägg
                  Fick hem en conquest 50 förra veckan, måste säga att den överträffade mina höga förväntningar i känsla och utseende, nu hoppas jag att jag får lite fisketid med den också!
                  Kan bara gratulera till ett bra köp. Var ute idag med min conquest 50. Matchade den med min zillion 6,3 och de trivdes riktigt bra ihop.
                  Grym rulle..

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Bilden här:
                    [ATTACH=CONFIG]62857[/ATTACH]

                    Observera att utväxlingen är ganska låg , fast dom tar 59 resp. 60 cm per vevtag ändå!
                    Micro Module måste vara något utöver det vanliga.

                    //T
                    Micro Module har egentligen inget med linupptaget att göra. Skälet till att linupptaget är så stort trots den relativt låga utäxlingen är att spolen på en den nya 100-calcuttan har 21mm/36mm diameter dvs nästan lika stor som förra 200 CQ med 22mm/37mm diameter. Samma gäller för nya 200-modellen med diameter som gamla 300. Man kan alltså gissa sig till att spolarna blivit smalare och högre likt Calcutta 12.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                      Ok!
                      Var ute och gav SV-spolen en testomgång. Så sjukt jävla bra!
                      Hade redan testat "finesseabilityn" på baksidan hemma och kunde konstatera att med den påspolade reststumpen ca 50 meter 0,15 flätlina var det inga som helst problem att kasta 4g balsavobblers med extremt bra kontroll. Men med nyfylld spole var det dags att se hur den funkar med tyngre grejer. Mina relativt högt ställda förväntningar infriades med råge. Rymmer tillräckligt mycket lina, kanske drygt 100m 20lbs flätlina. Hade vid testtillfället optimala vindförhållanden, så test i motvind återstår. Men jävlar vilken kontroll!

                      Här med det mest lättkastade 15g bete jag hade. Dock suboptimalt spö (7 fot, 3oz)


                      Här med 56g Platypus:


                      Jämfört med min Calcutta DC som monterades efteråt kastade SV-spolen lite oväntat både längre och stabilare. Ska tvätta ur lagren på DCn och testa igen. Men jag har tveklöst just fått en ny favoritutrustning
                      Gav ju inte mindre näring till önskan att vilja testa en T3 SV....338 dollar på jpangler verkar ju vara ett rätt ok pris också...

                      /S
                      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 927 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 455 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 756 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 323 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X