Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Vore grymt kul! Dra iväg ett PM innan ni ska ut så hänger jag och Tatulan på om jag kan. Annars litar jag på expertisen och kör en 1016.
    Jag menar vi som i du och jag
    har en uppseglande förkylning, men om ett par dagar borde både jag och spolen vara i form för några testkast!"
    Vi kan höras via PM!

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
      Stämmer bra att pixydreven passar direkt. Pinjongdrevet är 1mm längre vilket gör att td-z och 10XX-spolarna funkar. Antingen tar man standardpixy 5,8:1 eller PX68 som är 6,8:1.
      Man bör ta en längre mekbromsarm också, t. ex zillion funkar. Eller pixy så klart!
      Jag har ett fyra-fem olika tuningspolar i passande storlek du skulle kunna få testa. Vill du ha en som funkar direkt är Ringa SSS-spolen trevlig.

      Beträffande Tatulan är första specarna på JDM-modellen släppta. Den kommer ha en 103-spole dvs grundare än exportmodellen. Ska bli kul att se vad som kommer. Har en känsla av att vi kan komma att se en del fler modeller med nya t-wing.
      Kanske ska börja med dreven då. Har ändå funderat på en beställning från Tackle Trap för en Chronarch 50Mg- spole till min Curado 101D, så då kan jag ta Pixy-dreven på samma gång. Men jag testar gärna lite olika spolar vid tillfälle. Vi får hoppas på en mild vinter helt enkelt

      Kommentera


      • Någon som vet om Ryoga stora modellen pallar 200g+ beten?

        Kommentera


        • Har inte provat själv iofs, men ser ingen direkt anledning till varför den inte skulle klara det.

          Kommentera


          • Okey kasta går ju alltid. men funderar om lager och sånt pallar jerk i den vikten eller om det blir att våldta en sån rulle. Luna 300 bättre alternativ?

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
              Kanske ska börja med dreven då. Har ändå funderat på en beställning från Tackle Trap för en Chronarch 50Mg- spole till min Curado 101D, så då kan jag ta Pixy-dreven på samma gång. Men jag testar gärna lite olika spolar vid tillfälle. Vi får hoppas på en mild vinter helt enkelt
              Det gör vi!
              Hojta till om du blir attacksugen att göra en beställning. Är lite sugen på en drevsats till tror jag, så vi kanske kan samfrakta?

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
                Okey kasta går ju alltid. men funderar om lager och sånt pallar jerk i den vikten eller om det blir att våldta en sån rulle. Luna 300 bättre alternativ?
                Jag kör i princip aldrig med beten över 150g så jag har svårt att uttala mig erfarenhetsmässigt. Däremot får samtliga rullar i min ägo som får smaka på >100g lite tröttare IAR-lager med tiden. Vet inte vad som brukar rasa snabbast då man kör över 200g men stativet på en Ryoga 2020 får man nog anstränga sig rätt rejält för att sabba. Dessutom har rullen kortast möjliga axlar, vilket minskar risken för skevhet. Vet inte riktigt vad alternativen är, men dom är avsevärt stadigare än en Luna 300 eller en amba 6500, Calcuttan börjar närma sig.

                Kommentera


                • Ja iar lagren är ju en svaghet ofta. Får köpa en och prova helt enkelt. dom ser ju ut som pansarvagnar iaf.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
                    Ja iar lagren är ju en svaghet ofta. Får köpa en och prova helt enkelt. dom ser ju ut som pansarvagnar iaf.
                    Way to go!

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                      Det gör vi!
                      Hojta till om du blir attacksugen att göra en beställning. Är lite sugen på en drevsats till tror jag, så vi kanske kan samfrakta?
                      En sambeställning låter bra. Ska kolla upp vad jag ska ha så kan vi synka sen

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 303 svar
                      262 752 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 452 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 733 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 322 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X