Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursäkta bildkvalitén, men jag har liksom inte möjlighet att ställa upp spolarna med en febersjuk och understimulerad 19-månaders klåfingermonster. Har gjort den tabben förut :/
    Bilden kanske i alla fall ger känsla för hur liten skillnad det är på spolarna vilka uppifrån vä är:
    1. Shimano 200
    2. Daiwa 2020
    3. Daiwa 100/1016
    4. Abu 2500
    5. Shimano 50

    Click image for larger version

Name:	rullar.jpg
Views:	1
Size:	347,2 KB
ID:	1775509

    hmm... blir lite väl perspektivförkjutet, men, men...
    Senast ändrad av barnmorskan; 2014-09-26, 11:17.

    Kommentera


    • Bildkvalité?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av uffe62 Visa inlägg
        Bildkvalité?
        Lugn lilla grisen! Telefonen krånglar...
        Bifogade filer

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
          [ATTACH=CONFIG]72710[/ATTACH]
          Vilka söta barn du har!
          Hur hinner du med alla?

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
            Vilka söta barn du har!
            Hur hinner du med alla?
            Haha, tack! Då ska du se allihop. Ett helt fotbollslag!
            Enda sättet att bruka alla är att ge varje rulle en specifik roll. Så en grodrulle, en aborrjiggrulle, en gäddjiggrulle osv

            Kommentera


            • Hur är monoblockrullen? Har varit nära att klicka hem en så många ggr, har kärat ner mig i racing edition så hårt :-/.

              Om du jämför monoblocken med någon av dina lin10 tex.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
                Hur är monoblockrullen? Har varit nära att klicka hem en så många ggr, har kärat ner mig i racing edition så hårt :-/.

                Om du jämför monoblocken med någon av dina lin10 tex.
                Monoblocken är onekligen favoriten bland alla premiumrullar. Inte för att den har några features som gör den värre en andra, är extra superclean att veva eller så. Därtill saknar de till exempel klickande kastbroms, klickande slirbrominställning och man kan ju lätt ledas att tro att den skall funktionsmässigt överglänsa allt och så är det inte. Men som helhet tycker jag den är sjukt grym och kastar så fint med originalspolen. Ligger helt perfekt i min hand och har en känsla jag älskar. Konst möter fiske och förkroppsligar the art of fishing! Snipjakt deluxe

                Lin10 känns mer som en remake med uppdaterade specialeffekter. Modern, men utan originalitet.

                Kommentera


                • Låter onekligen smutt, men en så tight monoblockrulle måste man ju utan problem kunna krypa upp mot 100g utan bekymmer, ser inte hur den ska kunna flexa vid belastning. Kör ju min BJ (inte blow job) upp till typ 60g, därefter tar 201d vid, upp till 100g, så är mellan typ 40-100 jag skulle vilja ha monoblocken till. Är ju inte skitofta man sniffar hundringen då man oftast har grövre doningar till det men ibland är det skönt med bara ett kit med ut.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
                    Låter onekligen smutt, men en så tight monoblockrulle måste man ju utan problem kunna krypa upp mot 100g utan bekymmer, ser inte hur den ska kunna flexa vid belastning. Kör ju min BJ (inte blow job) upp till typ 60g, därefter tar 201d vid, upp till 100g, så är mellan typ 40-100 jag skulle vilja ha monoblocken till. Är ju inte skitofta man sniffar hundringen då man oftast har grövre doningar till det men ibland är det skönt med bara ett kit med ut.
                    Jo, de finns ju dom som pressar. Men din jungelrulle är kralligare än en monoblock, då den jämfört med ryogan knappt är vikreducerad alls. På Monoblocken har dom fräst bort 40 gram alu från stativ och gavlar om man jämför med originalkonstruktionen. Den är svintight, men känns i mitt tycke för lätt för 100g beten. Lite av magin med rullen är dess lätthet i kombination med soliditet, men lin10/BJ känns onekligen robustare i mitt tycke. Jag kör max 60g på monoblock och 80g-90g på lin10.
                    Vill man ha bara ett kit med sig skulle jag ta en Z2020. Kastar förvånansvärt bra från 10g upp till 100g, även om jag har rullar som kastar längre i varje ände av spektrat. En mer allsidig rulle än monoblocken och är tillräckligt neutral för att ha hög pimpningspotential om man har den böjelsen
                    Senast ändrad av barnmorskan; 2014-09-26, 13:12.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                      Jo, de finns ju dom som pressar. Men din jungelrulle är kralligare än en monoblock, då den jämfört med ryogan knappt är vikreducerad alls. På Monoblocken har dom fräst bort 40 gram alu från stativ och gavlar om man jämför med originalkonstruktionen. Den är svintight, men känns i mitt tycke för lätt för 100g beten. Lite av magin med rullen är dess lätthet i kombination med soliditet, men lin10/BJ känns onekligen robustare i mitt tycke. Jag kör max 60g på monoblock och 80g-90g på lin10.
                      Vill man ha bara ett kit med sig skulle jag ta en Z2020. Kastar förvånansvärt bra från 10g upp till 100g, även om jag har rullar som kastar längre i varje ände av spektrat. En mer allsidig rulle än monoblocken och är tillräckligt neutral för att ha hög pimpningspotential om man har den böjelsen
                      Jag trodde att monoblocken var snäppet grövre faktiskt, å andra sidan kan jag ju bara flytta BJ till sakurat och sätta monoblocken på artist, lättlöst :-). Är också väldigt sugen på en origin men det är lite roligare att testa olika modeller och monoblocken är ju så fruktansvärt mumsig.

                      Z2020 har jag lite svårt för tyvärr, har bara en lågprofilare i arsenalen och den får inte mkt tid direkt.
                      Senast ändrad av Kocken1; 2014-09-26, 15:42.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 965 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 457 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 776 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X