Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Byta rulle efter bete/metod. =)

    Kommentera


    • Click image for larger version

Name:	IMG_0029.jpg
Views:	1
Size:	1,07 MB
ID:	1777404
      Yaay.. Idag kom efterlängtad paket från tacklewarehouse. Skickades söndag natt och jag stod och torrviftade med det idag på morgonen i vardagsrummet

      G. Loomis E6X 7'1" Med Hvy 853C JWR
      Mattsvart klinga och riktig hög kvalité på korken utan några porer och hål.

      .... fattas en kolfibervev till Excense'n. Va för slö att beställa en Semperfi-vev och nu finns dem inte till salu längre.

      Linan passar inte det gröna temat så det måste också fixas, så tips på 8-trådig snorgrön lina i 0,10mm uppskattas (Sufix 832 går bara ner till 0,13mm)

      Sjukt sugen på att få komma ut å dra lite borrar med denna kombo.
      Senast ändrad av Leon; 2015-03-25, 13:43.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg

        .... fattas en kolfibervev till Excense'n. Va för slö att beställa en Semperfi-vev och nu finns dem inte till salu längre.

        Linan passar inte det gröna temat så det måste också fixas, så tips på 8-trådig snorgrön lina i 0,10mm uppskattas (Sufix 832 går bara ner till 0,13mm)
        ....

        Nice kombo! Se till att få gröna delar till veven!

        Satsa på Seaguar Smackdown lina. #1459
        http://www.tacklewarehouse.com/Seagu...page-SGSG.html Den är tunn och stark. Som en jämförelse min 0.18 Seguar är tunnare är mina 0.15 Suffix.

        //T
        Senast ändrad av tonyex; 2015-03-25, 13:35.

        Kommentera


        • Oj va' ni har kul grabbar! Blev också lite sugen på att beställa från Japan Tackle men något gick snett.Efter att lagt upp alla mina privata uppgifter ( som bara min mormor har tillgång)köpet kunde inte genomföras stod det på skärmen ( fast jag satt på en madrass ifylld av pengar).Nu till frågan : Första gången man handlar på J.Tackle måste man skicka en kopia på kontoutdrag eller nåt liknande bevis att jag är lagom rik eller hur gör ni själva ?
          Häls från ambassadeur hörna ��

          Kommentera


          • Att handla från Japan Tackle.
            Jag skickar ett mail till Jun med det jag vill ha och han skickar tillbaks en betalningsorder via paypal. Det tar en vecka att ha prylarna hemma efter man har betalat.

            //T
            Senast ändrad av tonyex; 2015-03-25, 13:59.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              Nice kombo! Se till att få gröna delar till veven!

              Satsa på Seaguar Smackdown lina. #1459
              http://www.tacklewarehouse.com/Seagu...page-SGSG.html Den är tunn och stark. Som en jämförelse min 0.18 Seguar är tunnare är mina 0.15 Suffix.

              //T
              Semperfi ska tydligen lägga ner verksamheten?.. får skylla mig själv att jag velade fram å tillbaka för länge, deras 88 eller 90mm vev hade suttit fint.

              Ska ta å läsa på om linan också.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Blinker Visa inlägg
                Oj va' ni har kul grabbar! Blev också lite sugen på att beställa från Japan Tackle men något gick snett.Efter att lagt upp alla mina privata uppgifter ( som bara min mormor har tillgång)köpet kunde inte genomföras stod det på skärmen ( fast jag satt på en madrass ifylld av pengar).Nu till frågan : Första gången man handlar på J.Tackle måste man skicka en kopia på kontoutdrag eller nåt liknande bevis att jag är lagom rik eller hur gör ni själva ?
                Häls från ambassadeur hörna ��
                Dra iväg ett mail så får du en länk till din order, sen är det bara att knappa in adress (utan åäö) och dina kontouppgifter.

                Så här såg det ut senast jag beställde.
                Click image for larger version

Name:	Namnlös1.png
Views:	1
Size:	21,9 KB
ID:	1777405

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Att handla från Japan Tackle.
                  Jag skickar ett mail till Jun med det jag vill ha och han skickar tillbaks en betalningsorder via paypal. Det tar en vecka att ha prylarna hemma efter man har betalat.

                  //T
                  Om det funkar för dig bör funka för mig ska testa nån gång.
                  Tack iaf.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
                    [ATTACH=CONFIG]77275[/ATTACH]
                    Yaay.. Idag kom efterlängtad paket från tacklewarehouse. Skickades söndag natt och jag stod och torrviftade med det idag på morgonen i vardagsrummet

                    G. Loomis E6X 7'1" Med Hvy 853C JWR
                    Mattsvart klinga och riktig hög kvalité på korken utan några porer och hål.

                    .... fattas en kolfibervev till Excense'n. Va för slö att beställa en Semperfi-vev och nu finns dem inte till salu längre.

                    Linan passar inte det gröna temat så det måste också fixas, så tips på 8-trådig snorgrön lina i 0,10mm uppskattas (Sufix 832 går bara ner till 0,13mm)

                    Sjukt sugen på att få komma ut å dra lite borrar med denna kombo.
                    Har du kollat på vevarna från hawgtech? feta vevar i kolfiber! lite osäker om dom fungerar med excensen dock men jag tror att dom ska göra det.
                    http://www.reverbnation.com/burnout28

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
                      Har du kollat på vevarna från hawgtech? feta vevar i kolfiber! lite osäker om dom fungerar med excensen dock men jag tror att dom ska göra det.

                      Snubblade förbi den sidan när jag googlade häromkvällen.. de har ju 102mm veven som är svept som ska passa, men hur blir det med den något högre utväxlingen på rullen tillsammans med längre vev?
                      Senast ändrad av Leon; 2015-03-26, 17:02.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 958 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 457 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X