Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
    Hallå alla tackleälskare.

    Jag tänkte forska i en sak, då kan det ju inte finnas en bättre tråd att fråga i.

    Jag funderar på att avyttra en stor del av mina fiskeprylar, på utrustningssidan. Det är mestadels godbitar från exempelvis Megabass, frågan lyder........ Är det ens någon idé att sätta ut det på exempelvis Fiskesnack? Är folk överlag ens villiga att betala för såna grejer?

    Självklart finns det ju en minimal klick folk, som mig, som bara älskar sånt! Annars är väl det ebay som gäller, det känns dock lite tradigt.

    Mvh Matte
    Skit i ebay, sälj direkt till mog istället

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
      Skit i ebay, sälj direkt till mog istället
      Ja. Tar du allt i ett bräde så fixar vi nice price :-).

      Kommentera


      • Kocken: släng uop lite bilder på skönheterna så kanske de säljer sig själva

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av nalinho Visa inlägg
          Kocken: släng uop lite bilder på skönheterna så kanske de säljer sig själva
          Ja, det har du kanske rätt i. Är nog bara jag som måste sluta vela och ta tjuren vid hornen. Annars så finns alltid _kocken_ på instagram om man vill smygkika lite i gömmorna :-).

          Jag väntar ju fortfarande på att barnmorskan ska ringa!

          Mvh Matte

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
            Ja, det har du kanske rätt i. Är nog bara jag som måste sluta vela och ta tjuren vid hornen. Annars så finns alltid _kocken_ på instagram om man vill smygkika lite i gömmorna :-).

            Jag väntar ju fortfarande på att barnmorskan ska ringa!

            Mvh Matte
            Är också intresserad. Kikade på instagram och hittade många andra fina beten...

            Kommentera


            • Nu har den här sura smålänningen gjort det igen!
              Det vill säga; skaffat en gammal skitrulle utan nödvändigheter som fintandade drev eller linspridare som studsar upp och ner.

              Click image for larger version

Name:	Zillion6301a.jpg
Views:	1
Size:	354,4 KB
ID:	1785027

              Click image for larger version

Name:	Zillion6301d.jpg
Views:	1
Size:	526,1 KB
ID:	1785026

              Min fjärde (eller femte) Zillion, riktig ZIllion inte rebrandad Tatula, i ordningen. Ska försöka att inte sälja den här.
              Ganska fin för att vara ett begagnat exemplar.
              Det ligger 100 meter grov nylon på spolen, rullen ska frugan ha och öva med nu när hon tröttnat på haspel.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
                Nu har den här sura smålänningen gjort det igen!
                Det vill säga; skaffat en gammal skitrulle utan nödvändigheter som fintandade drev eller linspridare som studsar upp och ner.

                [ATTACH=CONFIG]95204[/ATTACH]

                [ATTACH=CONFIG]95203[/ATTACH]

                Min fjärde (eller femte) Zillion, riktig ZIllion inte rebrandad Tatula, i ordningen. Ska försöka att inte sälja den här.
                Ganska fin för att vara ett begagnat exemplar.
                Det ligger 100 meter grov nylon på spolen, rullen ska frugan ha och öva med nu när hon tröttnat på haspel.
                Säg till när frugan tröttnat på zillionen så kan vi kanske komma överens om ett pris
                OBS!! oxå från småland(så det måste vara billigt )
                Senast ändrad av uffe62; 2017-07-14, 13:16.

                Kommentera


                • Gamla riktiga zillion är ju en otroligt fin rulle. Fast den har några år på nacken så kan den konkurrera med de allra bästa fortfarande. Oavsett märke. tragiskt av daiwa att lägga ner serien. Men allt går ju mot slit och släng. Då finns ju inget intresse av kvalitet rullar som håller efter tid..

                  Kommentera


                  • Nu är ju ICAST över och Shimano presenterade bl.a 2 olika Exsence (C3000MHG och 4000MXG) . Har mejlat Normark för att höra om de kommer till Sverige, men inte fått något svar. I Japan finns det även en C3000M med lägre utväxling, men verkar annars vara samma som MHG. Har sedan tidigare den "gamla" modellen, men funderar på att komplettera med en ny. Om man skulle importera från Japan, vilken sajt är bäst tycker ni?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
                      Min fjärde (eller femte) Zillion, riktig ZIllion inte rebrandad Tatula, i ordningen. Ska försöka att inte sälja den här.
                      Fina rullar, men ouppdaterade och definitivt inga "keepers", så den säljer du snart igen. Du har gjort det förr.


                      Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                      Fast den har några år på nacken så kan den konkurrera med de allra bästa fortfarande.....
                      Som sagt , den är jämförbar med rullar från sin tid. Att fiska med en Zillion idag är som att titta på svartvitt tv och jag har alltid gillat Zillion OG. Om du menar att Daiwa kan inte leverera eller vill inte leverera bättre rullar idag när det gäller kvalité, då kan jag hålla med om det. Det finns inte mkt som tilltalar mig längre, när det gäller dessa gamla rullar.

                      Många skulle påstå att en gammal amba från 80-talet är jämförbar med den bästa kvalitetsrullar som går att köpa idag. Allting är relativt och alla kan ha rätt utifrån sina referenser.

                      //T
                      Senast ändrad av tonyex; 2017-07-17, 09:05.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 596 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 382 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 529 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 288 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X