Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Shrapnel är en förstorad bay jigging rulle men den är inte dålig, men sen jag köpte Conquest så är det sällan shrapnel sitter på något av spöna.

    Edit:
    Vet att shrapnel är marknadsförd som snakehead rulle men bay jigging ryogorna känns ungefär likadana tycker jag

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av niinmita Visa inlägg
      Shrapnel är en förstorad bay jigging rulle men den är inte dålig, men sen jag köpte Conquest så är det sällan shrapnel sitter på något av spöna.

      Edit:
      Vet att shrapnel är marknadsförd som snakehead rulle men bay jigging ryogorna känns ungefär likadana tycker jag
      Till vilken av alla typ 30 snakehead modellerna är den tänkt till? Skulle tex inte ha samma rulle till riktat fiske efter 15 kilos giant snakehead som till fiske efter snakeheads i ett område där dom blir max 1,5 kilo.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
        Till vilken av alla typ 30 snakehead modellerna är den tänkt till? Skulle tex inte ha samma rulle till riktat fiske efter 15 kilos giant snakehead som till fiske efter snakeheads i ett område där dom blir max 1,5 kilo.
        Har också hört att rullen är framtagen för snakehead. Vilken variant tycker jag rullens storlek själv talar för. Dra en parallell till laxrullar. Oftast rätt stora och rejäla. Men vilken laxfisk menar de. Bäcköring? Nej...
        Givetvis är rullen framtagen för de större varianterna...

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av niinmita Visa inlägg
          Edit:
          Vet att shrapnel är marknadsförd som snakehead rulle men bay jigging ryogorna känns ungefär likadana tycker jag

          På vilket sätt? Har inte bar jigging versionen av ryogan magforce, och i övrigt väldigt lik vanliga ryogan?
          Tycker f ö att shrapnel känns rätt ämnad för tyngre fiske. Om du ska fiska 8-16oz beten så är magnetbroms överflödigt

          Kommentera


          • Har en Daiwa T3 MX som köptes på nyfikenhet och bara använts sporadiskt till downsize gädda. Nu funderar jag på att pröva den lätta, nätta rullen som en kompletterande abbborrerulle för säg 8-25g.

            "Behöver" jag typ en RCS shallow/deep SV spole för den saken? Om jag gör det, finns det någon motsvarande DIY spole, gärna ohålad till bättre pris nånstans?

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Har en Daiwa T3 MX som köptes på nyfikenhet och bara använts sporadiskt till downsize gädda. Nu funderar jag på att pröva den lätta, nätta rullen som en kompletterande abbborrerulle för säg 8-25g.

              "Behöver" jag typ en RCS shallow/deep SV spole för den saken? Om jag gör det, finns det någon motsvarande DIY spole, gärna ohålad till bättre pris nånstans?
              Är inte den rullen gjord för just de betesvikterna? Så någon ny spole behövs knappast.
              Rullen håller säkert för lättare gäddfiske. 40-45g men upp till 30g är den nog idealisk för
              Senast ändrad av engqvist; 2018-02-16, 21:42.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                Har en Daiwa T3 MX som köptes på nyfikenhet och bara använts sporadiskt till downsize gädda. Nu funderar jag på att pröva den lätta, nätta rullen som en kompletterande abbborrerulle för säg 8-25g.

                "Behöver" jag typ en RCS shallow/deep SV spole för den saken? Om jag gör det, finns det någon motsvarande DIY spole, gärna ohålad till bättre pris nånstans?

                Han jag sålde min T3 SV till hade en MX med ich enligt honom var det stor skillnad på dem.
                Finns DIY på Aliexpress. Annars hade jag nog köpt en SV spole, alternativt en beg T3 SV från Japan för ett billigt pris.
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                Kommentera


                • Här vare olika bud! Får se hur jag gör, kommer nog kasta mest 10-20g med detta kit, kanske kan två bra kullager till spolen göra tillräcklig skillnad...

                  Å du Joens, sålde din T3 SV... Kastar verkligen Tatulan med DIY spole bättre?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Här vare olika bud! Får se hur jag gör, kommer nog kasta mest 10-20g med detta kit, kanske kan två bra kullager till spolen göra tillräcklig skillnad...

                    Å du Joens, sålde din T3 SV... Kastar verkligen Tatulan med DIY spole bättre?
                    8-25g klarar vilken mindre rulle som helst. Till och med mina 4000 classic rullar. När du ska under 8g krävs det mer. Så en ny spole är överkurs...

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                      Här vare olika bud! Får se hur jag gör, kommer nog kasta mest 10-20g med detta kit, kanske kan två bra kullager till spolen göra tillräcklig skillnad...

                      Å du Joens, sålde din T3 SV... Kastar verkligen Tatulan med DIY spole bättre?

                      Har ju inte jämfört dem sida vid sida tyvärr. Men T3 SV kastade som ett jävla as.
                      Långt, lätt och kontrollerat.

                      Stämmer att de flesta klarar de vikterna, men sen klarar de ju det olika bra.
                      Börja med att testa den så märker du ju om den kastar bra nog.

                      Skulle nog vilja säga att vilken Daiwa med rätt SV-spole, TWS och bra lager kastar likvärdigt.
                      Var ju bättre lager I T3 så det gjorde ju säkert en del. Magforce 3D använde jag sällan. Den var inställd väldigt nära minimum och "long cast" hela tiden.

                      Mitt normala spann ligger 10-35gr ungefär och det är där jag vill kunna kasta så långt och priblemlöst som möjligt.
                      T3 var grym på det, och ja. Jag ångrar att jag sålde den.

                      Skulle köpa tillbaka den från Kattman men just då ville han inte sälja den.
                      Ingen fisk är chans för fisk.
                      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                      Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 575 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 365 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 338 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 140 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 274 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X