Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fy fan vilken nördig tråd.....jag älskar det!

    Kommentera


    • Nu har Postnord börjat med nya rutiner för tull & moms .
      Fick ett brev igår från Postnord om en sändning jag väntar på från Boca Bearing där dom vill ha betalt i förväg för tull & moms innan dom skickar paketet vidare till mig .
      Självklart ska dom få betalt men det känns som det kommer att ta längre tid att få paket från utlandet för det blev ett extra moment i hantering .
      Har väntat 2v på detta paket redan , så lång tid har det aldrig tagit för små saker från USA .

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Nu har Postnord börjat med nya rutiner för tull & moms .
        Fick ett brev igår från Postnord om en sändning jag väntar på från Boca Bearing där dom vill ha betalt i förväg för tull & moms innan dom skickar paketet vidare till mig .
        Självklart ska dom få betalt men det känns som det kommer att ta längre tid att få paket från utlandet för det blev ett extra moment i hantering .
        Har väntat 2v på detta paket redan , så lång tid har det aldrig tagit för små saker från USA .
        Ja, och från det att de släpper det för du betalt så verkar snittet på väntetid vara 2-4veckor..... mitt första som passerade dem den 3:e mars tog 2v.
        Ingen fisk är chans för fisk.
        https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

        Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
        https://www.youtube.com/user/jurgenjons

        Kommentera


        • Till mig skickade ut att jag skulle betala när det kom till mitt vanliga ombud och de kunde inte heller säga var det skulle skickas? Men sedan tappade dem bort paketet på de 3km det är till min ICA butik från stora posten i Hallsberg och sa synd kolla med USPS om de kan hjälpa dig...

          Det var nya papper inte de vanliga gul lapparna man brukade få hem från postnord? Dett var i februari så dem har bytt rutiner igen?

          Att hantering tar sjukt mkt. längre tid pga alla kina paket är väl ingen nyhet, men störande ändå när man är van att importera prylar och att det går relativt fort. Det som innan gick på veckor tar nu en 4 veckor längre med mina erfarenheter från december -17 till mars och kanske en 5-6 usa paket under den tiden.


          Jag har inga problem att betala för mig men att betala innan leverans känns inget bra då dem inte tar ansvar för brevfrakt från utlandet och inte öppnar ett ärende dvs ens eftersöker ditt brev/paket utan en massa krångel så då vette fan.

          /SurApan
          Senast ändrad av Monkey; 2018-04-05, 12:25.

          Kommentera


          • Bättre låta allt skickas med UPS, kostar några kronor mer men grejerna kommer i alla fall fram i tid, sist jag köpte nåt utomlands tog det två dagar från Kroatien till utlämningsstället och det va det lätt värt, skönt att slippa all irritation och frustration som Postnord skapar.

            Kommentera


            • Alla företag använder sig inte av ups men jag håller med om att det kan vara smidigt tills du inte kan ta emot prylarna. Åka till Västerås är inte så jävla kul...
              /Apan

              Kommentera


              • Så om jag vill köpa lite Keitech jigg, rip/stick/jerk baits av typen ONETEN, Lucky E, Spro Mc Stick gärna "billigt" och smidigt vart vänder man sig då? USA eller Japan och vem där?

                Kommentera


                • Jerkbaits har jag handlat på ebay från säljare som har det jag är intresserad av i lager mest från både usa och japan men även någon som håller till i Estland tror jag. Inte hittat någon som har allt utan mest från en tillverkare.

                  Flest megabass beten har jag handla från departureoutdoor på ebay och shimreels har jag handlat lite olika beten typ duo från.

                  Edit: "billigt" vette sjutton många japan beten kommer kosta dig runt 200kr st...
                  Senast ändrad av Monkey; 2018-04-05, 16:20.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Så om jag vill köpa lite Keitech jigg, rip/stick/jerk baits av typen ONETEN, Lucky E, Spro Mc Stick gärna "billigt" och smidigt vart vänder man sig då? USA eller Japan och vem där?
                    Dessvärre är dom ju dyra redan i usa


                    Beställde f ö lite prylar från swimbait underground för över en månad sen. Fick papper från postnord om att betala tull och annars släpps det itne från tullen bla bla för 1,5 vecka sen. Kan postnord snälla avgå.

                    Kommentera


                    • Tack för tips, just att de är så dyra funderar jag mer på de senare som är "inspirerade" av ONETEN, det vill säga t ex Luck-E strike och Spro Mc Stick ca 8-12 USD, lokalt pris på Tacklewarehouse - hur är de? Med tanke på aktuella leveranstider så är det nog dags att beställa snart.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 075 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X