Hej gott folk.
Vi ska införskaffa ett fiskespö till vår dotter på 6 år. Köpte för lite sedan ett ABU junior, vilket snedköp, det hamnar på förvaringen och ska bytas ut mot något bättre (lär inte vara så svårt). Setet Abu junior kan få vem som helst att aldrig mer vilja hålla i ett fiskespö, än har det inte blivit så och jag vill byta ut det lite kvickt och lätt.
Spöet tror jag ABU devil 6,6 tums blir bra.
Rulle tänker jag mig Abumatic 170 eller möjligtvis 120, vad är skillnaden? Är de i samma storlek, vi pratar ju om ganska små händer.
Är 170 märkbart bättre än 120?
Vad tror ni om kombinationen? Är det en bra bra kombination till en 6-åring?
Fisket kommer mestadels att ske från båt.
Mvh
Tedde
Vi ska införskaffa ett fiskespö till vår dotter på 6 år. Köpte för lite sedan ett ABU junior, vilket snedköp, det hamnar på förvaringen och ska bytas ut mot något bättre (lär inte vara så svårt). Setet Abu junior kan få vem som helst att aldrig mer vilja hålla i ett fiskespö, än har det inte blivit så och jag vill byta ut det lite kvickt och lätt.
Spöet tror jag ABU devil 6,6 tums blir bra.
Rulle tänker jag mig Abumatic 170 eller möjligtvis 120, vad är skillnaden? Är de i samma storlek, vi pratar ju om ganska små händer.
Är 170 märkbart bättre än 120?
Vad tror ni om kombinationen? Är det en bra bra kombination till en 6-åring?
Fisket kommer mestadels att ske från båt.
Mvh
Tedde

) Uppgraderade när han var fem till ett 5,5" haspel -10g med ul-rulle. Fungerade mycket bättre, men hade för mycket begränsning i betesvikt för vårt fiske. Nu har han nyss fyllt sju och för att kunna hänga på lite större beten, så införskaffades ett billigt ABU-set 7" med en kastvikt 5-25g. Och det hanterar han utan problem.
Kommentera