Har ju ett SG Bigpike, samma klinga som EVx heavy. Jag tycker att d är för kralligt för jigg på 100g. Annars är d ett helt okay spö, men jag tycker att det brister lite i känslan av betet vid hemtagning. Så nån ännu kralligare påk är inte aktuellt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spinnspö, 8,6-9 ft
Collapse
X
-
Alla är olika. Jag använder ej spöet någonting vid jiggfiske så det kvittar om spöet är mjukt/styvt, klent/starkt. Spöet påverkar ej känslan nämnvärt på det sätt jag fiskar, det handlar mer om kast och krokningsegenskaper för mig. Men som sagt, alla är olika.Kika på min blogg, enjoy!
Kommentera
-
Grim Reaper är säkert ett bra spö. Har inte haft möjlighet att känna på det själv, men det verkar ju som om spöt sålt bra & att de flesta som har det är nöjda. Det som gör mig tveksam är att det är byggt av Savage Gear. Min lokala sportfiskebutik kör stenhårt på deras produkter. Då jag har fått schyssta priser har jag åkt dit på en hel del av deras sortiment. Efterhand har jag dock insett att jag är nöjd med endast ett par produkter av det jag köpt. Grim reaper är så vitt jag förstått baserat på en förstärkning av Butch xlnt klingan, med rullfästet från parabellum. Dessa spön säljs idag på rea för ca 600 kr. Grim reaper kostar 1795 kr. Jag ska ta mig en ordentlig titt på spöt nästa gång jag är i stan & inte döma ut det på förhand. Men frågan jag ställer mig spontant är: är detta ett 2000-kronors-spö eller ett 500-kronors-spö?Ursprungligen postat av JiggSimon Visa inläggJag köpte grim reaper på Söder sportfiske för ca 3 veckor sen 9fotaren spinn med en revo toro Nacl, fiskat med det mycket och kört 9 tum shaddjigg, mycket söderjigg och även massa wobbler, buster jerk, 6 tums jigg och spinnerbait
perfekta spöt för det fisket du söker, du känner minsta pet och det är ett kungligt spö att drilla fisk med! du får en skön böj och spöt jobbar skitbra med fisk på andra sidan linan, inte som jerkpinnar där du bara vevar in fisken
jag tycker du ska köpa ett grim reaper men som sagt alla tycker vi olika men för dom betena du ska fiska så är det iaf för mig det perfekta spöt då jag kör samma jiggar osv
så jag tycker du ska kolla in Grim reaper!
Jag är grymt nöjd med spöt! och kommer köra denna combo LÄNGE! hoppas du blev lite klokare 
För ett tag sen pratade jag med en svensk sportfiskeprofil, (tänker inte nämna något namn)... Han sa:, "Savage gear är Ron Thompson med en tuffare logga". Jag tänker inte ge mig på att leda detta i bevis, men om det han sa stämmer måste jag säga att jag är måttligt sugen på att ge 1800 spänn för ett Ron Thompson spö... Men, kanske va det bullshit. Han kan ju ha baktalat en konkurrent. Ni får ta det med en nypa salt...
Kommentera
-
Jag kan säga att du kan avfärda dina teorier direkt!Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inläggGrim Reaper är säkert ett bra spö. Har inte haft möjlighet att känna på det själv, men det verkar ju som om spöt sålt bra & att de flesta som har det är nöjda. Det som gör mig tveksam är att det är byggt av Savage Gear. Min lokala sportfiskebutik kör stenhårt på deras produkter. Då jag har fått schyssta priser har jag åkt dit på en hel del av deras sortiment. Efterhand har jag dock insett att jag är nöjd med endast ett par produkter av det jag köpt. Grim reaper är så vitt jag förstått baserat på en förstärkning av Butch xlnt klingan, med rullfästet från parabellum. Dessa spön säljs idag på rea för ca 600 kr. Grim reaper kostar 1795 kr. Jag ska ta mig en ordentlig titt på spöt nästa gång jag är i stan & inte döma ut det på förhand. Men frågan jag ställer mig spontant är: är detta ett 2000-kronors-spö eller ett 500-kronors-spö?
För ett tag sen pratade jag med en svensk sportfiskeprofil, (tänker inte nämna något namn)... Han sa:, "Savage gear är Ron Thompson med en tuffare logga". Jag tänker inte ge mig på att leda detta i bevis, men om det han sa stämmer måste jag säga att jag är måttligt sugen på att ge 1800 spänn för ett Ron Thompson spö... Men, kanske va det bullshit. Han kan ju ha baktalat en konkurrent. Ni får ta det med en nypa salt...
Du ska inte blanda ihop reapern med savage gear (även om deras logga sitter på spöt).
Testa ett och återkom med en recension istället.
Btw, finns det någon som haft ett brott eller något annat bekymmer med ett grim reaper??
Kommentera
-
Fasen va sugen ja blir på Grim Reaper, verkar ha många nöjda användare. För en som inte är så superinsatt inom multirulle-träsket, är en Ambassadeur 5601 C4 lämplig att använda till Reapern?Senast ändrad av fiskevictor; 2013-09-08, 16:21.
Kommentera
-
Yes, skulle tycka att den är otroligt optimal dessutom att köra midsize bucktails med en C4 då pga den något högre utväxlingen. Med midsize för mig menas typ Musky Mayhem Showgirl. Polarn har en amba rocket 5601 eller heter de 5501, vilket som så funkar amborna bra i förhållande till spöet, svårare att burna hem spinnarna så fort som man ibland hade velat.Ursprungligen postat av fiskevictor Visa inläggFasen va sugen ja blir på Grim Reaper, verkar ha många nöjda användare. För en som inte är så superinsatt inom multirulle-träsket, är en Ambassadeur 5601 C4 lämplig att använda till Reapern?Skitfiske då!!!
Kommentera
-
Fick min Reaper idag, känns väldigt bra än så länge. Har lite problem med att få ihop spödelarna ordentligt men om jag inte missminner mig så ska det väl vara så när det är spigot-holk? Vad är egentligen fördelen med spigot-holk?Senast ändrad av fiskevictor; 2013-09-11, 13:10.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Import och entusiastprylar!av engqvistVäcker liv I denna tråd igen. Länge varit sugen att testa Daiwa Black Label spön. Som sägs vara precis...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-09-18, 19:44 -
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
280 185 visningar