Revo MGX - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo MGX

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Revo MGX

Kört ett pass med min nya MGX och jag är nyfiken på hur ni andra ställer in bromsarna? Jag var tvungen att ställa slirbromsen på max för att spolen inte skulle slira vid mothugg även på mindre gös. Bromsen har ett så väldigt litet omfång. Känns som att det bara är vid max och i närheten av max som man kan har den, annars är den alldeles för lös. Eller så har jag något annat fel inställt.

Den magnetiska bromsen, påverkar den både slirbroms och vid friläge? Påverkar frilägesbromsen även slirbromsen och tvärtom?
    Bloggen | Portfolio

Påverkar frilägesbromsen även slirbromsen och tvärtom?
    Nej dom har inte med varandra att göra .

Lägg tummen på spolen vid mothugg, då är problemet fixat.
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-09-05, 09:28.

Kommentera

en rulle för 2 500:- som man måste sätta tummen på spolen för att den inte skall ge ut lina vid mothugg??
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Inte för att vara sån men vad förväntar du dig av en "finess" rulle för Bass fiske Tackle Tour så ska den kara runt 5 pund dvs 2,5 kg så det kan nog behövas ett finger på spolen vid mothugg.

Vist rullen är grymt lätt och går mjukt men jag kan inte begripa att den blivit så poppulär för vertikalfiske, den är ju så overkill när man ändå inte kastar med den en revo S hade fungerat precis lika bra och haft kraftigare broms, har inte twitch bar som Daiwas vertikal rullar och den är ju inte direkt gratis.
        Slut på gnäll

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
          en rulle för 2 500:- som man måste sätta tummen på spolen för att den inte skall ge ut lina vid mothugg??
          Ja exakt ;(
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

Abu har ju så jävla dålig service också. Mailat om flera olika saker i veckan men inte fått svar.
            Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
              Abu har ju så jävla dålig service också. Mailat om flera olika saker i veckan men inte fått svar.
              Prova o ring..

Kommentera

Har två MGX till vertikalfisket! Spolbromsen vid linutsläpp är typ nere på noll, nästan minus t.o.m för snabba släpp. Vanliga bromsen är satt så hårt det bara går, här behövs verkligen ingen tumme, bromsen är riktigt hård men även på dessa hårt satta bromsar jämn och följdsam. Skulle inte vilja missa min drömgös pga en slapp tumme. Sätt på max och släpp sedan när fisken sitter där, speciellt när den ska landas på kort lina..
                Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Håller med föregående talare. MGX:en en fin fin rulle men den är verkligen overkill för VJ.
                  Jag vågar påstå att det finns bättre alternativ, men man fiskar med de prylarna man gillar, så har alltid varit.

//T

Kommentera

@Mattias
                    Ja det var så jag gjorde i slutet av gårdagens pass. Hittade ett fint eko, släppte, det small och när den rusade så låg jag över relingen för att bromsen helt plötsligt var för hård. Fick tag på rullen och lättade lite på bromsen, men de lilla var för mycket vilket resulterade i en rusning med slacklina och missad 75-80cm gös

Påverkar den magnetiska bromsen bara friläget? Har du satt den på minsta motstånd?
                    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 868 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S