Ambassadeur - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Som jag sa i första posten så finns det säkert andra rullar som skulle göra jobbet bättre, jag ville mest veta om det överhuvudtaget går

Funderar på att slå till på den:

Sen har väl min inställning ändrat sig lite och kommer säkert se över lagret och börja inhandla lite tyngre beten. Får helt enkelt se vart gränsen går nånstans...skiter sig allt är det inte den största ekonomiska missen jag gjort i min dag

Barndrömmar skall infrias!

Var ju väldigt simpelt när du beskrev siffrorna, tack!

Nu ska vi fundera på spö också.

Kommentera

Det blir kanon, kör hårt!

Kommentera

Jo, det är den största ekonomiska missen du kan göra, för du vill ha fler å fler rullar efter ett tag...
        Senast ändrad av daikai1; 2013-10-18, 08:48. Anledning: Satans mobil som knappt går att rättstava med...

Kommentera

Den rullen jag snackar om. Bra pris! Bered dig nu på att åter bombarderas av åsikter när du avslöjat att du jagar spö...
          Senast ändrad av Gösta; 2013-10-18, 07:22.

Kommentera

Jo, detr denstörsta ekonomiska missen du kan göra
            Runda Amb. i CS Rocket 6500 serien är beroendeframkallande, jag har köpt på mig dom varianter jag hittat och letar efter fler.

TS kanske ska köpa dom C4 av 2014 års modell istället för den gamla, Happy Angler har den och det ska va lättad spridare, fler lager och böjd vev, den lättade spridaren gör säkert nytta om man kastar mindre beten.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              TS kanske ska köpa dom C4 av 2014 års modell istället för den gamla, Happy Angler har den och det ska va lättad spridare, fler lager och böjd vev, den lättade spridaren gör säkert nytta om man kastar mindre beten.
              Håller med. Riktigt snygg är den också och inte mycket dyrare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Stefan Wiberg Visa inlägg
                Hej

Fattar mig så kort som det går! Nygammal fiskare som har hållt på mycket i mina yngre dar. Suget har på nåt sätt legat latent i kroppen och jag känner att det är dags att damma av prylarna eller i detta fallet titta på nytt!

Jag fiskar i princip uteslutande insjöfiske. Då efter gädda, abborre och lite ädelfisk. Mitten av 90-talet då allt hade sin början bläddrade jag i timmar i nya napp och nytt (för mig den heter så) och satt och drömde bort mig kring ambassadeur-rullarna. Tänkt om man kunde äga en sån var en tanke som ofta dök upp

Nu till min fråga! Har de nån rulle som kan lämpa sig till fiske med något lättare beten. Säg från 10-15g och upp till 50g nånstans? Det är mer en fix ide jag har kring de. Är medveten om att det finns hur många rullar som helst som säkert passar bättre eller iaf lika bra, både haspel och multirullar. Läste lite förrut att det finns möjligheter att trimma rullarna lite, fanns några olika sidor som sålde kit för de...

Jag gillar ju utseendet på de vanliga öppna runda rullarna.

Kom med tankar! Döm ut det eller hjälp mig, jag kan ta båda

//Stefan
                Jag känner igen mig i det du skriver.
                Mitt fiske är också insjöfiske i samma betesklass.

Om man nödvändigtvis vill ha rund Ambassadeur som kastar lätta beten så vill jag nämna Ambassadeur 2500C.
                Den säljs inte längre men går fortfarande att få tag på om man har tur.
                De från senare hälften av 90-talet har IAR (Instant Anti Reverse) och lite högre utväxling än de från 70-talet (...och från 2007-2008)
                De okunniga säger nu att man måste lägga dryga 2000 spänn på ett trimkit för att få den att bli bra, lögn.
                Du behöver fixa slirbromsen vilket kostar dryga hundringen sedan har du en rulle som är klassiskt snygg och kastar beten i den klassen du önskar.
                Vill man sen lägga pengar på den så kan man köpa ett trimkit, kullagrad vev, kromat mässingstativ....och ja, där blev rullen ca 3000 dyrare.....men är man nördig så är det värt varenda krona.
                Liten varning, dessa rullar kan vara fruktansvärt beroendeframkallande!...hos mig har en blivit många...
                Rullarna dyker upp på tradera och finns även på E-bay.
                Det finns billigare alternativ som säkert kastar lika bra men värdesätter man nostalgiskt utseende och vill ha en extremt hållbar rulle som är busenkel att mecka med så är 2500C ett hett tips!
                Låter det intressant?....kolla reelman.se
                Där kan du se hur rullen ser ut, finns även i mitt fotoalbum.
                Han fixar nog det mesta man vill ha till sin Ambassaduer.

Vill du dyka ner i trimträsket, kolla den här länken;
                Extensive selection of high-quality domain names. Knowledgeable, friendly customer support.

Fyra artiklar om trimningens underbara värld, skrivna av Ulf "UT" Tingström.

Kommentera

Den säljs inte längre men går fortfarande att få tag på om man har tur.
                  Är det dessa du tänker på ?

Kommentera

Börjar också bli övertygad om att de är beroendeframkallande! Precis som jag säger, drömmen kom när jag var 13-14 och den håller onekligen fortfarande i sig utan att jag vid nåt tillfälle ägt en. Ekonomin tillåter det ju idag tillskillnad från tonåren!

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                      Jo, jag vet att lundgrens har men till det priset kan det ju kvitta..
                      Den har inte IAR, har 1:4,7 i utväxling....och de går för runt 2000 på tradera.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      275 298 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13