Calcutta 301D vs VC pike - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Calcutta 301D vs VC pike

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har själv varit i samma sits då jag slitits mellan dessa 2 rullar.
    Jag beslöt mig dock för att köra svenskt.
    Så det blir en fullt UT trimmad vc pike.

Shimanon e säkert en super bra rulle men en svensk ambassadeur e fan svårslagen.
    För mig handlar det mycket om tradition och att gynna det svenska.

Kommentera

Nja kvalitets känslan i Shimano är svårslagen. Har haft ambassadör men gått över till "andra sidan".

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
        Shimanon e säkert en super bra rulle men en svensk ambassadeur e fan svårslagen.
        För mig handlar det mycket om tradition och att gynna det svenska.
        Min uppfattning är att en calcutta D gör att många riktig dyra rullar känns som riktiga kaffekvarnar och dessutom kräver de minimalt med underhåll, samtidigt som alla andra bra egenskaper som calcutta är kända för finns kvar.

Det är klart att man kan välja vilken rulle man vill för att fiska med , fast såvitt jag vet finns det inga rullar som är så överlägsna andra rullar, framför allt för att vi alla är har våra preferenser. Om nu du verkligen tycker att "en svensk ambassadeur" är så svårslagen, då skulle jag vilja veta varför i så fall.

Jag vet inte, men "att gynna det svenska" gör du inte längre om du köper en ambassadeur för att såvitt jag vet , alla "vinstpengar" går till Pure Fishing i USA och det är inte säker att dessa stödköp vi gör kommer att vara avgörande för att fabriken i Svängsta kommer att vara kvar här hemma om det blir en ännu djupare ekonomisk kris, även om vi alla hoppas på det. Det är faktiskt så att det upp till ägarna i USA att avgöra. Volvo (Ford) och Saab (General Motors) är två exemplar på det.

//T
        Senast ändrad av tonyex; 2013-11-06, 10:52.

Kommentera

...tja att hålla ett gäng med jobb i Svängsta är att gynna enligt min åsikt

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
            ...tja att hålla ett gäng med jobb i Svängsta är att gynna enligt min åsikt
            Det håller jag med om, inget snack om det och dessutom det är en bra gärning oxå.
            Det jag är osäker på är om att detta ska vara avgörande om man ska bestämma sig för att köpa en fiskerulle.

//T

Kommentera

Även jag har några Shimano-rullar som jag gillar, men också någon som jag inte är riktigt lika nöjd med.

Men jag måste bara fråga... Är det så att du får betalt av Normark för din Shimano-marknadsföring här på forumet tonyex?

Kommentera

Calcutta... hur tänkte man när man bestämde sig för det namnet?

"Denna rulle är så bra att vi döper den efter en stad som är känd för fattigdom och misär. Det återspeglar precis det rullen utstrålar..."
                Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-11-06, 12:02.
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                  Även jag har några Shimano-rullar som jag gillar, men också någon som jag inte är riktigt lika nöjd med.

Men jag måste bara fråga... Är det så att du får betalt av Normark för din Shimano-marknadsföring här på forumet tonyex?
                  Han kanske rent ut sagt jobbar på Normark?
                  (Såklart ett skämt från min sida, men ändå)

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Det håller jag med om, inget snack om det och dessutom det är en bra gärning oxå.
                    Det jag är osäker på är om att detta ska vara avgörande om man ska bestämma sig för att köpa en fiskerulle.

//T
                    Väljer Abu av födsel och ohejdad vana, morfar, salig i åminnelse, levererade en stadig ström utrustning till personal rabatterade priser i min barndom.....

Eftersom jag hatar att meka själv och är dålig på att skicka prylar fram och tillbaka med post väljer jag förstås en rulle som jag kan åka till Svängsta och serva enkelt smidigt och billigt. Finns säkert de som gör lika bra och bättre rullar, men .......känns bra att ha fabriken kvar vid ån så länge det går......

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg

hehe, som vanligt glider vi ifrån ämnet , men det hör till vanligheterna här.
                      Om du tycker så, då finns det säkert flera personer här på FS som skulle få betalt för att marknadsföra produkter från andra tillverkare oxå.

Så svaret på frågan är : självklart nej, jag får bra med betalt från mitt vanliga 8 till 5 jobb. Jag skriver tydligt att det är svårt att kunna vara säkert att en viss fiskerulle ( i det här fallet) är så mkt bättre än andra, framför allt om man har inte testkört båda ordentligt. Att jag gillar shimano är ingen tillfällighet och varför har det blivit så har jag skrivit om tidigare.

Som du kanske redan vet, jag gillar st croix spön oxå, och för många år sedan , när st croix spöna var inte så populära bland framför allt gäddfiskare som de är idag, fick man höra många konstiga saker om dom, framför allt från folk som har inte sett ett st croix spö överhuvudtaget, för att inte prata om att ha fiskat med ett. Jag fick höra saker som den här t. ex: "Det St Croix spö du föreslog kan inte vara bra, för att det fanns inte med i Fiske för Alla gäddpåk testet" (!).

//T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 303 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist