Ursprungligen postat av Cannonball
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raketolja eller WD40
Collapse
X
-
OK, men jag envisas med att leta efter något snikalternativ till raketoljan. Inte för att jag inte har råd att köpa raketolja utan helt enkelt för att det roar mig. Det är möjligt att WD-40 inte är lösningen men jag tvivlar på att alla som avfärdar den har testat. Det kanske är dumt att testa saker men, som sagt, mig roar det. Ibland funkar det dessutom...Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggJag tycker inte det var dummare än WD-40...
Kommentera
-
Den är mer lämplig än det parfymerade fotogenet i alla fall.Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggÄr den jämförbar med raketolja?
Exakt jämförelse mot raketoljan törs jag inte svara på.
Kommentera
-
"Det parfymerade fotogenet", ligger det någon värdering i det?Ursprungligen postat av ElCamino Visa inläggDen är mer lämplig än det parfymerade fotogenet i alla fall.
Exakt jämförelse mot raketoljan törs jag inte svara på.
Kommentera
-
Läste en gång,någonstans på nätet att det var väldigt stor del av den produkten,ja.Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg"Det parfymerade fotogenet", ligger det någon värdering i det?
Men...är själv ingen kemist.Du kan lika gärna köra med diesel i lagren,ännu billigare.
Luktar inte lika gott dock.
Kommentera
-
Jag antar att han syftar till att WD-40 mest består av det fotogenliknande lösningsmedlet hexan. Det kan vara bra att veta när man smörjer sin rulle med WD-40 att ca 80-85% av innehållet dunstar tämligen omedelbart. Resten är väl någon sorts mineralolja med tillsatser. Känns dyrare per liter än "riktig rullolja" om du frågar mig...Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg"Det parfymerade fotogenet", ligger det någon värdering i det?
Kommentera
-
Intressant. Man skulle ju vilja veta närmare vad det är för olja...Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggJag antar att han syftar till att WD-40 mest består av det fotogenliknande lösningsmedlet hexan. Det kan vara bra att veta när man smörjer sin rulle med WD-40 att ca 80-85% av innehållet dunstar tämligen omedelbart. Resten är väl någon sorts mineralolja med tillsatser. Känns dyrare per liter än "riktig rullolja" om du frågar mig...
Kommentera
-
Förmodligen något i stil med: http://www.alibaba.com/product-detai...802559896.htmlUrsprungligen postat av lausvik Visa inläggIntressant. Man skulle ju vilja veta närmare vad det är för olja...
Utan att vilja verka dryg och sarkastisk misstänker jag att de flesta som smörjer med WD-40 inte primärt jagar någon högprestandasmörjning utan oftare försöker få gångjärnsjäveln att sluta gnissla.
Jag använder själv ofta oljor med väldigt låg viskositet som TG's tournament eller Hedgehogs Alchemy light som kräver täta smörjintervall. Är det längre intervall tycker jag TG's gul, röd eller blandning funkar en halv evighet utan att behöva smörjas om.
En droppe per lager var tredje tur får en flaska att hålla en evighet.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
272 921 visningar