Vad säger folk om detta spö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad säger folk om detta spö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad säger folk om detta spö?

Har fått för mig att ett sådant borde bli ett bra komplement i mitt gäddfiske (9 fot, -180 gram). Vad jag är ute efter är ett spö som kastar som bäst i intervallet ca 80-120 gram. Kommer primärt att användas till 23 cm Relax-jiggar och liknande.

Har inga SG-spön sedan tidigare, men kan generellt säga att jag gillar spön med låg vikt, långa bakhandtag och snabb aktion...

Så, kan detta vara något? Eller finns det något annat spö som skulle passa bättre för ändamålet?

Ingen med erfarenheter av detta spö?

Eller tips på annat spö som skulle passa?

Kommentera

Jag hade den gamla versionen av det spöt som bara hette MP pro i 8' 150g helt ok spö för pengarna men kanske inte den snabbaste klingan i världen men ett ok spö för pengarna som sagt.

Borde fungera för ändamålet du beskriver.
      http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Fiskar med en 8" 150g, gamla MPP, tror den är lik nya MPP. Klingan är inte Amerikanskt snabb, även om SG väljer att kalla den snabb i katalogen, medium beskriver den antagligen bättre.

Skulle säga att spöt är funktionellt inget som direkt utmärker sig, och en av de större fördelarna, som jag ser det, är att de har EVA handtag så man slipper budget kork
        Senast ändrad av lideri; 2013-11-12, 14:55.

Kommentera

Eller tips på annat spö som skulle passa?
          MP Pro spöna är som skrevs tidigare helt ok till priset.

Om du inte ska ha det till jerk utan stå och kasta tyngre beten tycker jag om Daiwa procaster, man kan kasta både tunga och lite lättare beten utan att skämmas för resultatet.

Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-11-12, 14:44.

Kommentera

Nix, kommer inte att använda det till jerk, det har jag ett annat spö till, som jag använder betydligt oftare. Procasterna kan kanske vara ett intressant alternativ ja. Som vanligt är ju problemet att det typ inte finns några alls av de spön som man vill klämma på i butikerna runt omkring.

Kommentera

Som vanligt är ju problemet att det typ inte finns några alls av de spön som man vill klämma på i butikerna runt omkring.
              Jag vet,

Jag tycker butikerna i Malmö har ett ganska tråkigt sortiment.

Jag köpte det på Fiskedags som ersättare för GrandWave spöet.
              Anledningen var att GrandWave saknar trigger.

Jag blev riktigt positivt överraskad,
              Det funkar bra ända nere ifrån 40/60 gr och hela vägen upp förbi dom 150 gr det är klassat för.

Håll annars koll på giganten, dom har börjat rea ut en del nu.
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-11-12, 16:20.

Kommentera

Var inte så länge sedan jag var på Giganten, och hittade inte många spön av den typen då, men det kanske har kommit in nu?

Är det 9-fotaren av Daiwat du kör Månsson? Vet du om de har några kvar på Fiskedags?

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                  http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...ger-spinn.html

Har fått för mig att ett sådant borde bli ett bra komplement i mitt gäddfiske (9 fot, -180 gram). Vad jag är ute efter är ett spö som kastar som bäst i intervallet ca 80-120 gram. Kommer primärt att användas till 23 cm Relax-jiggar och liknande.

Har inga SG-spön sedan tidigare, men kan generellt säga att jag gillar spön med låg vikt, långa bakhandtag och snabb aktion...

Så, kan detta vara något? Eller finns det något annat spö som skulle passa bättre för ändamålet?
                  Jag har det 8 fot 100 gram ( gamla ) tror jag. Funderar också på att köpa det du länkar till då jag slipper att belasta spöt med beten över rek kastvikt. Sparar lite på kroppen. Jag använder spöt allround. Spinn/bontrolling.

Daiwat som J länkade till är jätteintressant, men inte längden. Verkar vara svårt att få tag i ett spinnspö 8 fot 150?

Kommentera

Är det 9-fotaren av Daiwat du kör Månsson? Vet du om de har några kvar på Fiskedags?
                    Den typen av spö verkar va en bristvara i alla butikerna.

Jag har 9 fotaren.

Hittar inte spöet på Fiskedags hemsida så ingen aning om dom har något.

Jag köpte det i den gamla butiken så det var ett tag sen nu..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 157 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13