Utrustningstråden för haspelentusiaster - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utrustningstråden för haspelentusiaster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    Dessutom en röd prislapp (så notan för kalaset landade några spänn kort om tre tusenlappar istället för de typ fem och en halv sådana spöet tidigare kostat. Enligt RST:s hemsida ska spöet kosta över 800 euro så på något sätt kom jag alltså, även om mitt bankkonto inte upplever saken så, billigt undan).
    Nästan som om du har några tusenlappar tillgodo för annat nu då! ;-)

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av ajoan Visa inlägg
      Nästan som om du har några tusenlappar tillgodo för annat nu då! ;-)
      Typ... Tänk vad mycket jag sparat om jag haft råd att köpa två spön. Då kunde jag ju nästan ha kompletterat med en Stella utan att det kostat mig något.

      Kommentera


      • #33
        Lausvik, var det de enda av dem de hade kvar? Kände du även på deras Pike spön?

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
          ... Jag återkommer naturligtvis med bilder och omdöme när jag hunnit testa nyförvärvet.
          Ja. Det kräver vi.
          Annars tänker jag minsann inte komma med någon recension av Biltema-spöet jag köpte för 249 riksdaler.
          Så det så. Jaja. Nu är jag inte det minsta avis, så...
          hoppas du blir minst lika nöjd med ditt spö som jag blir med mitt! =)
          Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

          Kommentera


          • #35
            Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Typ... Tänk vad mycket jag sparat om jag haft råd att köpa två spön. Då kunde jag ju nästan ha kompletterat med en Stella utan att det kostat mig något.
            Tjääna
            Kan ju bara konstatera att "Stellan" inte verkar var så långt borta.
            He he
            På dom igen.
            Bb
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
              Typ... Tänk vad mycket jag sparat om jag haft råd att köpa två spön. Då kunde jag ju nästan ha kompletterat med en Stella utan att det kostat mig något.
              Vad ska du med en sån där modern Stella med en massa lullull till? Häng på en Polarvargen istället å du har en combo med tysk kvalitet och ett namn som någon mossig bataljon på östfronten 1944...

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
                Vad ska du med en sån där modern Stella med en massa lullull till? Häng på en Polarvargen istället å du har en combo med tysk kvalitet och ett namn som någon mossig bataljon på östfronten 1944...
                Mja, du har naturligtvis rätt i att ett så här pass fint spö naturligtvis närmast kräver en riktigt bra rulle. PolarVargen går alltså bort men någon Stella blir det knappast. För närvarande råder totalt köpstopp på spö/rullfronten. Jag skruvade på en gammal Cardinal C4 i går kväll för att torrtesta balansen och det kändes som ett bra ekipage, åtminstone så länge det handlar om nylonlina (vilket det ju för det mesta gör). Spöet ser, för övrigt, rätt old school ut. En D.A.M. Quick Retro 200 skulle sitta som en smäck.

                Kommentera


                • #38
                  Ursprungligen postat av Archaon Visa inlägg
                  Lausvik, var det de enda av dem de hade kvar? Kände du även på deras Pike spön?
                  Så uppfattade jag ssaken, dvs att det var det sista exet. Något Pike kände jag inte på.

                  Kommentera


                  • #40
                    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                    Köpstopp å köpstopp...all införskaffning går att motivera. Sen är frågan om det ska mörkas för sambo o dylikt, vilket brukar vara det svåra. Eftersom jag inte haspelfiskar så ofta kanske jag ändå borde ha en finrulle till ändamålet...för sakens skull.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 299 svar
                    262 615 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg barnmorskan  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 390 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 542 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 299 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X